2014-12-27, 09:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av El Capitano
Jag vill genuint se en splittring nu inom Moderaterna. Det är många som inte kan rösta på den här jävla smörjan längre. Det behövs ett konservativt alternativ med riktig högerpolitik och så kan de där liberala fårskallarna med Reinfeldt i spetsen vars enda syfte med makten tycks vara att dela ut socialbidrag till alla världens invånare hålla sig på sin egen jävla kant.

Det är brutalt ledsamt. Ironin i det hela ligger i att både M och S hade samma politik som SD för circus 20 år sedan. Vad hände där?
Citera
2014-12-27, 09:58
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mattep74
Kan ni (SD-anhängare till 99 % gissar jag) som nu spyr ur er galla om att svenska folket är sviket då det inte blir nyval förklara på vilket sätt svenska folket är sviket? Vad är antidemokratiskt i att partierna försöker undvika ett fortsatt politiskt kaos?

Därför att majoriteten av svenskarna ville ha nyval!
Citera
2014-12-27, 09:59
Medlem
Löfvén är ett riktigt kräk!
Han ville helt enkelt inte riskera att SD får fler röster, nej fy fan för sossesvin!
Citera
Medlem
Det här gör asen i ett enda syfte: att hindra SD från att få inflytande över den svenska migrationspolitiken. Dom övriga partierna är beslutsamma över att Sverige ska slås sönder och samman genom att bedriva en besinningslös migrationspolitik tills deras mål är uppfyllt.
Citera
Medlem
Mantillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitiumVirginis
Antagligen inte officiellt en samlingsregering utan ändring av grundlagen....dvs ÄNNU JÄVLIGARE!
Nu har nedmonteringen av demokratin tagit fart på allvar!

Ändring av grundlagen?? Läs på ditt pucko, jag och många andra vill inte se en massa svammel här just nu, OK?
Citera
Medlem
glimmandes avatar
De partier som ej är med på pressträffen är sd och v. Att sd ej fick vara med är väntat.

Däremot så tycker jag att utfrysningen av v är lite skummare. Kan enbart tolkas som att s/mp gjort upp med Alliansen.

Samlingsregering? Kanske. Det hade gynnat sd någonting enormt då de då blir Det Enda Oppositionspartiet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Griever
Det antidemokratiska är att man ändrar i konstitutionen enbart för att utesluta ett parti som 13% av väljarna har röstat på.

Vi har en REPRESENTATIV demokrati, inte "störst parti bestämmer allt".

Det krävs riksdagsval mellan besluten för att konstitutionen ska kunna ändras
Citera
2014-12-27, 10:00
Medlem
Sweeper80s avatar
Citat:
Kan ni (SD-anhängare till 99 % gissar jag) som nu spyr ur er galla om att svenska folket är sviket då det inte blir nyval förklara på vilket sätt svenska folket är sviket? Vad är antidemokratiskt i att partierna försöker undvika ett fortsatt politiskt kaos?

Om du på fullaste allvar tror att 99% av alla på FB (?), i den här tråden (?), eller som är missnöjda med detta (?), är "SD-anhängare", så är det ingen som helst idé att försöka förklara det för dig - du har då redan bestämt dig för hur saker och ting faktiskt är - i din värld - och är inte öppen för att någonting kan vara på något annat vis.
Citera
Medlem
beer-goggless avatar
Citat:

Kan bara tala för mig själv.

Att sju partier går och omformar sin politik endast i syfte att INTE göra/tycka likadant som det åttonde partiet är ett svek mot det de egentligen står för.
Då har de inget eget äkta att komma med så då kunde man ju lika gärna rösta på en apa eller en akvariefisk. Det är liksom inte svårt att "göra tvärtom", men det var inte det som man utfäste innan 14 september. Därav sveket.
Citera
Medlem
mickis94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zog Rules
Vi röstar på partier som tar hand om politiken, allt i en demokratiskt ordning.
Begriper du inte det är det mest sorgligt men du är välkommen att fortsätta skriva i tråden, jag är demokratisk.
Så det var demokratiskt och rätt av NSDAP att avveckla demokratin? De var ju trots allt demokratiskt valda.
Citera
Medlem
Sony22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Griever
Det antidemokratiska är att man ändrar i konstitutionen enbart för att utesluta ett parti som 13% av väljarna har röstat på.

Vi har en REPRESENTATIV demokrati, inte "störst parti bestämmer allt".

Tack, tack. SD kommer bara tjäna på detta med tanke på att dem andra partierna visar sina true faces =)
Citera
Medlem
Rosikos avatar
Frågan är varför inte vänsterpartiet deltar? Rimligen bör dom helst av alla att vilja stoppa SDs framfart.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in