2014-12-27, 10:09
Medlem
Men fortfarande så finns ingen budget. Det betyder väl att herr Talman måste ombilda regerings och frågan är vem som kommer sitta som statsminister. Folket vill ju uppenbarligen inte ha en svetsare vid rodret så förstämningen kommer bli rätt rejäl om han återkommer. Frigolit och Romson måste avskiljas från sina minsiterposter - liksom övriga MP, även det enligt folkets vilja.
/
Citera
2014-12-27, 10:10
Medlem
Dondarus avatar
Som många skrivit före mig så tror jag att detta resulterar i ökat stöd för SD i valet 2018. Jag själv som SD-väljare kan känna mig lite besviken men på lång sikt är det här något positivt, det ska bli kul att se 7K's partiers valkampanjer 2018, när, bevisligen, en röst på S är en röst på M.
Citera
Medlem
Ratis avatar
Åsa-Nisse ordnar allt...
Citera
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zog Rules
De gjorde sig omöjliga när de sa att de skulle rösta ner alla budgetar som inte passade dem i smaken, det var både klantigt och barnsligt. De tvingade Allians och regering till samarbete, klantigt av dem.

Intressant fråga men inte så relevant för det som sker i Sverige, demokratin är knappast hotad här.
Hur definierar du demokrati? Som Stalin?

Klart demokratin är hotad när man självsvåldigt ändrar i riksdagsreglerna för att behålla makten och folk inte törs säga offentligt vad de röstar på, med risk att förlora jobbet och i stort sett bli fredlösa.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Studsboll
Detta är ett tydligt besked till svenska folket. Inga andra partier än SD vill minska invandringen. Svetsarn och AKB kan lika gärna slå ihop sina partier. Detta kommer stå Sverige mycket dyrt de närmsta åren, eller tills det blir extra val ändå, men för SD som parti är det underbara nyheter inför nästa val: resultatet av invandringsvansinnet och invasionen av tiggarsmuts på gatorna kommer få upp ögonen på svensson och SD hinner bli näst största parti till 2018.

Frågan är om det inte är för sent då. 2018 har man redan skapat en ny underklass och tagit alla principiella beslut för att sjösätta den vita svenska mannens undergång.
Citera
2014-12-27, 10:11
Medlem
lm5711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GMU2k15
Då var det bekräftat, av aftonbladet samt expressen. Pressträff har spikats till 10:30!

Ska vi slå vad om att vi får en lång stund med invandringspropaganda från politikerna? "Öppna era hjärtan", osv.

Journalisterna kommer att hylla det, till skillnad från när SD förde fram sin politik på sin presskonferens före budgetomröstningen.

Då var det minsann avskyvärt att använda presskonferenser för att få gratis reklam för sitt parti.
Citera
Medlem
Trumpeters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Men fortfarande så finns ingen budget.
/

Jo, alliansbudgeten.
Citera
Medlem
Stabyrinths avatar
Mitt förtroende för Svensk demokrati är helt bortblåst.
Vad göra? Gå med i SD och förlora arbete och släkt? Knyta näven i fickan och bli tokig? Skita i samhället och försörja mig på knark? Flytta utomlands och starta nytt där?

Jag är inte ute efter att jävlas med invandrarna, men våra politiker och journalister borde fan ställas inför rätta och ställas i skampåle! eller vad det nu kallas.
Citera
Medlem
[quote=Zog Rules|51627497]Vi röstar på partier som tar hand om politiken, allt i en demokratiskt ordning.
Begriper du inte det är det mest sorgligt men du är välkommen att fortsätta skriva i tråden, jag är demokratisk.[/QUOTE

Sveriges tredje största parti röstades in i riksdagen i demokratisk ordning och partiet är demokratiskt och är beredda stödja vilket parti som helst som är beredda att styra Sverige på ett demokratiskt och ansvarsfullt sätt. Så nog fan begriper jag det. Du däremot har inga som helst problem med att ett lite extremistparti som MP vars politik är allt annat än ansvarsfull och därtill är hälften så stort som SD tillåts a så stor påverkan på Svensk politik. Men du har inga synpunkter alls när 7k nu ändrar på riksdagsordningen i enda syfte att stänga ute mer än 800 000 väljares röster från att bli hörda.

Kom inte och skriv om att du är demokratisk för det är du inte.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Men fortfarande så finns ingen budget. Det betyder väl att herr Talman måste ombilda regerings och frågan är vem som kommer sitta som statsminister. Folket vill ju uppenbarligen inte ha en svetsare vid rodret så förstämningen kommer bli rätt rejäl om han återkommer. Frigolit och Romson måste avskiljas från sina minsiterposter - liksom övriga MP, även det enligt folkets vilja.
/

Det är alliansens budget som gäller, den vann ju!
Löfven är en darrig man. Tur han inte svetsar längre för det hade då inte blivit fina fogar minsann!
Citera
2014-12-27, 10:12
Medlem
Fubiks avatar
Början på något stort... vi bevittnar svensk historia just nu
Citera
2014-12-27, 10:12
Medlem
Ni som skriver här verkar tämligen säkra på att det blir ett riksdagsval 2018. Jag är inte så övertygad när jag ser till utvecklingen.

Propagandamaskinen kommer braka ihop ordentligt pga slitage kommande år. Det är jag däremot tvärsäker på.
Senast redigerad av P-o-beln 2014-12-27 kl. 10:36.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in