2014-12-27, 09:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av H-Tus
Kommer man kunna se detta live eller så någonstans?

Ja typ överrallt! testa svt.se
Citera
2014-12-27, 09:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kmpa
Nu är det läge att fundera över vad SD egentligen vunnit på sin budgetröstningsmanöver.

De har visat att de bryr sig mer om migrationspolitik än allt annat de påstår sig stå för. De har visat att de bryr sig mer om att utöva makt än om att driva den föreslagna politiska linjen. De har visat att det är möjligt för alliansen att samarbeta med S+MP på ett sätt som gör att deras egen roll i politiken (förhoppningsvis) marginaliseras.

Starkt jobbat, SD!
'

STarkt jobbat 7kpartiet! Ni har nu bevisat att invandringen står över allt annat och att det bara finns 1 oppositionsparti, det lär kännas för er 7klöverister i nästa val det kan jag ju lova er!
Citera
2014-12-27, 09:38
Avslutad
Citat:
De har visat att det är möjligt för alliansen att samarbeta med S+MP på ett sätt som gör att deras egen roll i politiken (förhoppningsvis) marginaliseras.

Starkt jobbat, SD!
Marginaliseras? Hur tänker du egentligen? Tänker du över huvud taget?

Med en samlingsregering bestående av S+MP+C+FP+KD+M är SD (och V) de enda oppositionspartierna.

Löfven kan dra åt helvete, fackförbundsstrejkfasoner hör inte hemma i rikspolitiken.
Citera
2014-12-27, 09:39
Medlem
NuLugnarDuNerDigs avatar
Citat:
Nu är det läge att fundera över vad SD egentligen vunnit på sin budgetröstningsmanöver.

De har visat att de bryr sig mer om migrationspolitik än allt annat de påstår sig stå för. De har visat att de bryr sig mer om att utöva makt än om att driva den föreslagna politiska linjen. De har visat att det är möjligt för alliansen att samarbeta med S+MP på ett sätt som gör att deras egen roll i politiken (förhoppningsvis) marginaliseras.

Starkt jobbat, SD!
SD blir med detta beslutet det ända oppositionspartiet och det gynnar dom på sikt.
Men det kanske du är för trög för att förstå.
Citera
2014-12-27, 09:40
Medlem
Gift44s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitiumVirginis
'

STarkt jobbat 7kpartiet! Ni har nu bevisat att invandringen står över allt annat och att det bara finns 1 oppositionsparti, det lär kännas för er 7klöverister i nästa val det kan jag ju lova er!
I AB:s artikel står ju faktiskt redan att anledningen är att man ska ändra reglerna för röstning när det gäller budget.
Citera
2014-12-27, 09:41
Medlem
Meeis avatar
Citat:

Starkt jobbat, SD!

SD har väl snarare visat att dom står upp för en av deras viktigaste frågor? Hade dom andra partierna däremot brytt sig något om sin egna politik så hade dom gått med på vissa av SDs krav och sedan fått mycket tillbaka.

Sen förstår jag inte hur du kan tycka att alliansens samarbete med de röda är något bra. Varför ska vi ens gå och rösta som det är nu? Så vida inte SD kommer upp i egen majoritet har vi bara en enda stor klump som alltid är redo att hålla ryggen för varandra om någon som inte håller med ska komma in.
Citera
Medlem
V och SD får inte vara med, så jag tycker vi ska sluta säga 7K och börja med 6K. Det är S, MP och alliansen. Tydligen har alliansen så trevliga erfarenheter av att samarbeta med MP att de vill göra det långsiktigt. Med tanke på att många SD-väljare i opinionsmätningar anger ök med MP som ett skäl till varför de gick till SD så blir opinionsmätningarna mycket spännande att följa framöver. SD passerar 25% nästa år.
Citera
Medlem
Anti-WOGs avatar
Vart tog demokratin vägen?
Citera
2014-12-27, 09:43
Medlem
DAGGER[X]s avatar
Lose lose för dom övriga partierna gissar jag. Österrike är exemplet.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gift44
I AB:s artikel står ju faktiskt redan att anledningen är att man ska ändra reglerna för röstning när det gäller budget.

Den var inte så uppdaterad när jag läste den, Men ändring av budgetregler för att hålla 1 parti ute lär ju knappast tas emot bättre även om ingen koallition officiellt nu ingås.

Ett jättemisstag i vilket fall, men tråkigt att vi får vänta 4 år på ett SD på 20%
Citera
Medlem
Så de har en pressträff för att meddela att de faktiskt har börjat samtala med varandra? Tänk om de kunde sysslat med detta aaaaaaaaaaaaaaningen tidigare
Citera
Medlem
Den där jävla svetsaren är verkligen en riktig pajas. Först lovar han att avgå, varpå han ångrar sig och börjar därefter tala om nyval och ångrar sig igen!

Skandal... SD kommer få 25% 2018.

FAN vad arg jag blir!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in