2014-12-24, 00:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kardnialvokal
Det gör INTE jag för jag får känslan av att Andreas kan bli våldsam mot sina djur om de inte lyder hans minsta vink. Som hundmamma får detta mig att vilja kräkas för det är en fantastisk ras som behöver extremt mycket fysisk och psykisk stimulans. Rastandet kommer ju falla på Berny eftersom Andreas (än så länge) jobbar. Och det kan ni ju själv föreställa er hur det kommer sluta. 200 meters promenad mellan 7-16. Hunden kommer snabbt börja visa stresstendenser och kanske börja tugga på inredningen. Smack säger det väl då från Andreas som behöver en kukförlängare.

Det enda jag önskar mig i julklapp är att Berny och Andreas omkommer i en bilolycka i deras "nya" bil. Gärna symboliskt ner i kanalen där bilen hamnar på taket och de inte kan ta sig ut och därmed drunknar.

Ja alltså har oxå fått ett sånt intryck av Andreas. Utan att ha träffat honom dock, helt baserat på känsla. Om det ÄR så, hoppas jag givetvis inte att hunden sätter sig i en situation där resultatet blir en våldsam bestraffning. Jag hoppas dock ändå att de inser snabbt att de inte klarar av hunden och låter även den få omplaceras till en bättre ägare, eller få vara kvar där han är helt enkelt.

Det här är SJUKT.
Citera
2014-12-24, 06:48
Medlem
Systersot33s avatar
Citat:
Det gör INTE jag för jag får känslan av att Andreas kan bli våldsam mot sina djur om de inte lyder hans minsta vink. Som hundmamma får detta mig att vilja kräkas för det är en fantastisk ras som behöver extremt mycket fysisk och psykisk stimulans. Rastandet kommer ju falla på Berny eftersom Andreas (än så länge) jobbar. Och det kan ni ju själv föreställa er hur det kommer sluta. 200 meters promenad mellan 7-16. Hunden kommer snabbt börja visa stresstendenser och kanske börja tugga på inredningen. Smack säger det väl då från Andreas som behöver en kukförlängare.

Det enda jag önskar mig i julklapp är att Berny och Andreas omkommer i en bilolycka i deras "nya" bil. Gärna symboliskt ner i kanalen där bilen hamnar på taket och de inte kan ta sig ut och därmed drunknar.
Hmmm...exakt vad jag misstänker också. Jag tror A hade en hel del med Theus stressreaktioner att göra för att han helt enkelt var rädd för nya husse. Berny verkar ju lagom kuvad också, trodde hon hade lite mer stake än så här.
Citera
2014-12-24, 07:10
Medlem
Portias avatar
Om det redan är Andreas hund, varför måste de vänta till 30/12 med att hämta den? Vardör får han den nu, han verkar ju inte ha haft den med förra fästmön, de skaffade väl två kattungar och någon hund nämdes ingenstans. Jag har aldrig haft någon pitbull (de jag träffat har varit ljuvliga) däremot en JRT, och det är en jobbig hund i mitt tycke. Iallafall tiken jag hade. Bodde med en riktig idiot när vi köpte henne och när han fick sina jävla vansinnesutbrott brukade hon kissa på hans sida sängen. Fick nog när vi haft henne tre månader och han fick blev galen på min dotter och började skrika att hon var en jävla subba, hon hade nyss börjat lågstadiet då. Har en terv/border/vit herdehund nu och hon är mycket lättare än JRT'n. Börny och en pitbull tror jag har alla möjliheter att gå helt åt helvete. Hundar ska slippa sånna jävla utbrott som hon tycks kunna få och "mannen" verkar fan inte mycket bättre. Alla möjliheter föresten är väl fel, hon å djur går ju åt helvete. Hon är skitkeff mot människer men djur har ju ingen möjlihet att försvara sig så det är så jävla mycket värre.
Citera
2014-12-24, 08:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Portia
Om det redan är Andreas hund, varför måste de vänta till 30/12 med att hämta den?
Det är kanske inte hans hund. Men det låter "bättre" att säga att Andreas har haft en hund sen tidigare som dom nu plötsligt har tillgång till än att dom skaffar ny nån månad efter att dom gjorde sig av med Theus. För då är det ju tekniskt sett inte en "ny" hund.
Citera
2014-12-24, 10:21
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Nivån i tråden har aldrig varit hög från Bernys stalkers, men det här måste ändå vara det lägsta. Varför önskar du deras död? Vilket hat drivs du av? Människor som hatar har i grund och botten större problem med sig själva än med andra även om de inte vill tillstå det.
Citera
2014-12-24, 15:33
Medlem
Gafflens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Nivån i tråden har aldrig varit hög från Bernys stalkers, men det här måste ändå vara det lägsta. Varför önskar du deras död? Vilket hat drivs du av? Människor som hatar har i grund och botten större problem med sig själva än med andra även om de inte vill tillstå det.

Jag skulle inte påstå att jag vill se B död som vissa andra i tråden men jag tycker att hon borde få stöta på konsekvenserna från hennes hemska beteende.

Hursomhelst så kan jag ändå förstå varför man vill se henne död, då hon för det första har vanvårdade ett flertal genom åren och kommit undan med det varenda gång, utan någon ånger eller liknande.

För det andra så har hon behandlat helt oskyldiga människor väldigt illa, som sagt så kan inte allt detta tas upp i tråden men mycket hot, kränkningar och dylikt mot ex och andra.

För det tredje så har hon genom tiderna utnyttjat vården så brutalt då hon fejkat diagnoser för t, ex lss boende och låter därför andra som egentligen inte kan ta hand om sig själv gå utan.
Citera
2014-12-24, 21:34
Medlem
Kardnialvokals avatar
Citat:

Jag pluggar heltid och jobbar deltid ovanpå det. Den dagen jag är färdigutbildad kommer jag ha en bra akademisk utbildning i bakfickan med goda arbetsmöjligheter med relativt schysst lön. Jag har inga betalningsanmärkningar och jag är vid god fysisk hälsa. Dessutom äger jag en bostadsrätt i södra innerstaden. Men du har rätt. Jag har jättestora problem med mig själv innerst inne och jag är extremt avundsjuk på Berny, hennes framgång, henne begåvning, hennes utseende, hennes fantastiska boende. Jag är singel också så att hon träffat högbegåvade Skeletor driver mig till vansinne eftersom jag ligger och gråtrunkar mig till sömns vareviga natt. Mitt hat mot henne är alltså självförakt jag projicerar eftersom jag önskar att jag var hon. Hon är en fantastisk människa som ger så mycket, av sig själv och till andra. Hon är rättvis, rättfärdig och har otroligt god hand med djur så att jag önskar hennes död tyder på någon form av störning hos mig men framför allt - AVUNDSJUKA. Precis som alla andra här i tråden. Vi är ett gäng störda stalkers allesammans som önskar vi var Berny. Men egentligen är vi ju bara en bunt färskingar (((
Citera
2014-12-24, 22:18
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gafflen
Jag skulle inte påstå att jag vill se B död som vissa andra i tråden men jag tycker att hon borde få stöta på konsekvenserna från hennes hemska beteende.

Hursomhelst så kan jag ändå förstå varför man vill se henne död, då hon för det första har vanvårdade ett flertal genom åren och kommit undan med det varenda gång, utan någon ånger eller liknande.

För det andra så har hon behandlat helt oskyldiga människor väldigt illa, som sagt så kan inte allt detta tas upp i tråden men mycket hot, kränkningar och dylikt mot ex och andra.

För det tredje så har hon genom tiderna utnyttjat vården så brutalt då hon fejkat diagnoser för t, ex lss boende och låter därför andra som egentligen inte kan ta hand om sig själv gå utan.
Och därför förtjänar hon att dö?
Citera
2014-12-24, 22:28
Medlem
mittenskittens avatar
Citat:
Och därför förtjänar hon att dö?

Egentligen inte, det hade varit för lätt.
Citera
2014-12-24, 22:31
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Jag pluggar heltid och jobbar deltid ovanpå det. Den dagen jag är färdigutbildad kommer jag ha en bra akademisk utbildning i bakfickan med goda arbetsmöjligheter med relativt schysst lön. Jag har inga betalningsanmärkningar och jag är vid god fysisk hälsa. Dessutom äger jag en bostadsrätt i södra innerstaden. Men du har rätt. Jag har jättestora problem med mig själv innerst inne och jag är extremt avundsjuk på Berny, hennes framgång, henne begåvning, hennes utseende, hennes fantastiska boende. Jag är singel också så att hon träffat högbegåvade Skeletor driver mig till vansinne eftersom jag ligger och gråtrunkar mig till sömns vareviga natt. Mitt hat mot henne är alltså självförakt jag projicerar eftersom jag önskar att jag var hon. Hon är en fantastisk människa som ger så mycket, av sig själv och till andra. Hon är rättvis, rättfärdig och har otroligt god hand med djur så att jag önskar hennes död tyder på någon form av störning hos mig men framför allt - AVUNDSJUKA. Precis som alla andra här i tråden. Vi är ett gäng störda stalkers allesammans som önskar vi var Berny. Men egentligen är vi ju bara en bunt färskingar (((
Missförstå mig inte, men även som student och med välordnad ekonomi behöver det inte betyda att man är helt hundra. Jag menar, att önska livet ur någon är ingalunda normalt och jag hävdar återigen att då har man nog rätt stora problem med sig själv som man i första hand borde lösa.
Citera
2014-12-24, 22:42
Medlem
A har aldrig haft en hund...
Och hade han pengar att skaffa en, borde KFM ha dom..
Citera
2014-12-24, 22:46
Medlem
Kardnialvokals avatar
Citat:
Missförstå mig inte, men även som student och med välordnad ekonomi behöver det inte betyda att man är helt hundra. Jag menar, att önska livet ur någon är ingalunda normalt och jag hävdar återigen att då har man nog rätt stora problem med sig själv som man i första hand borde lösa.

Nej duh, självfallet inte. Men vi har uppenbarligen olika syn på vad som signalerar psykisk sjukdom och inte. Att önska livet ur någon är väldigt oskyldigt i min värld och fullständigt normalt och något alla någon gång under sin livstid gör. Tycker snarare motsatsen vore konstig. Dessutom är tanke och handling två helt olika saker. Men det är ditt problem. Själv har jag inga problem med att uttala vilka folk jag hoppas avlider och Berny tillhör den skaran tillsammans med Andreas som uppenbarligen är ett riktigt jävla vider mot sina barns mödrar. Tänker inte kommentera detta mer nu för det är irrelevant för ämnet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in