2015-09-17, 23:19
Medlem
Jag tycker att Bernys liv med Andreas påminner mycket om den rosenskimrande tillvaro hon delade med Amelia, eller som hon beskriver dessa. Minns hur hon beskrev hur fantastiskt, harmoniskt och tryggt (Berny kunde äntligen känna tillit!) hon och Amelia hade det i sitt underbara kärleksnäste. Deras djur (otaliga katter och hundar) levde tillsammans som kärleksfulla syskon och kom SÅÅÅ bra överens allesammans. De planerade att skaffa (adoptera) barn, de var förlovade (ringar i plast förvisso) och hade storslagna planer gällande sitt stundande bröllop. Språket, svamlet och uttrycken hon använde då på den tiden påminner som sagt mycket om hur hon skildrar sin fantastiska tillvaro med Andreas.

I övrigt vet jag inte om hon planerat att skaffa barn med någon annan partner (det är ju ett heligt löfte, enligt Berny själv, att aldrig sätta några barn till världen då hon är fullt medveten om sin problematik). Vill dock minnas att hon och Nicklas gick ut på Facebook med att vara "gravida i 4:e månaden" (under hemlösheten), varpå Nicklas mamma kommenterade "Du kommer att bli en jättebra pappa!".

Kriterier för att vara en bra förälder enligt Berny och gänget måste alltså vara: Heronist, ansvarslös, kriminell osv..
Citera
2015-09-17, 23:26
Medlem
Det är ju helt stört nu när man läser Bernys gamla blogginlägg ang det hem hon skapar med Andras och alla möbler de köper, sängen bland annat, nu när man har facit i hand om att pengarna kommer från systematiskt bedrägeri. Hon skrev bla "Vi köper inte nya möbler för att vi måste, utan för att vi har möjlighet".
Citera
2015-09-17, 23:34
Avslutad
Liten bedrift ändå för författarinnan att få in hur trygg hon känner sig med A i inläggen. Och tiiiiillitttten är på topp. Äntligen känner hon sig älskad, varm, mätt, nyduschad and whatnot. Har vi ju aaaaaldrig hört tidigare.

Men Berny fungerar ju omvänt så i en stulen säng sover hon väl som bäst.
Citera
2015-09-18, 00:27
Medlem
Denosynliges avatar
Från ett gammalt blogginlägg:

"”Jag har ringat in hennes lögner. Hon trodde helt enkelt att jag och Nicklas var körda och aldrig skulle hämta Milo så hon sålde honom. Jag vet var han är nu. Vilka som har honom. Nu står jag inför ett dilemma: jag känner en längtan efter att träffa Milo och se så att han har det bra i sin nya familj. Jag måste göra det. Jag är skyldig honom att se till att han har ett bra liv............................................... .................................................. .................................................. .....Men när jag träffar honom, då kommer jag vilja ta med milo min milo hem.”

Så hur gick det med det då? Förmodligen var det ju bara snack. Dessutom var det ju någon som påstod att Milo hade blivit avlivad, men det verkade inte som att Berny trodde på det. Så har hon fått reda på vad som hände med Milo? Tyvärr skulle jag gissa på att hon gått vidare för länge länge sen och det spelar ingen roll längre. Hon har ju Andreas och Messi nu.

Anledningar till att Berny är självisk och inte tänker på djurens bästa: Hon släpade runt på Milo när hon var hemlös heroinpundare ett bra jävla tag innan hon insåg att det inte var hållbart så de gick till ett hundpensionat och förklarade läget. Sen när hon kommer tillbaka för att hämta honom så blir hon förbannad för att den på pensionatet hade förmedlat Milo vidare när denne tyckte att Berny och Nicklas var för nerkörda. Theus ville hon inte lämna ifrån sig när hon hade återfall på dödsknark senast fasten hon hade sagt att om hon fick återfall igen så skulle hon omplacera honom. Along comes Andreas och då finns det helt plötsligt anledning att omplacera Theus och dra in en ny hund i sitt trasiga liv typ en vecka senare. Nilas införskaffades troligen för att hon helt enkelt var uttråkad.

Undrar när Berny får nästa återfall på dödsknark? Hon verkar ta dumma beslut på fyllan ibland (både hon och Nicklas var ju fulla när dom tog återfallet som Nicklas dog av) därav tycker jag att hon borde gå på Antabus. Men i vissa perioder i hennes liv så har hon nog tagit återfall bara för att hon var uttråkad, det hände för lite. Psykopater har tråkigt jämt om dom inte dammar upp lite drama då och då, OM hon nu är en riktig psykopat/sociopat dvs. Något inom cluster B. Eller så har hon bara blivit så av allt knarkande. Men hur kan Andreas veta, om han nu är så emot droger, att Berny inte maskerar drogandet men supande? I dokumentären finns en scen när Berny erkänner för Jonas att hon knarkat och sen suttit och varit hemlig mot honom och inte varit ärlig om det när båda visste att hennes pundande inte var hållbart. Jag undrar vad som händer nästa gång hon blir uttråkad? Sist hon var uttråkad så sysslade hon med bedrägerier och snart får vi veta vad som blir konsekvenserna.
Senast redigerad av Denosynlige 2015-09-18 kl. 01:05.
Citera
2015-09-18, 16:32
Medlem
ProfessorSlusks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Denosynlige
Men samma person skriver åt dem som ifrågasätter Berny att dom ska "skaffa sig en hobby" och till en som säger sig ha läst om polisföhören skriver hon "Du kanske bara ska skaffa ett mer intressant liv som du kan fokusera på istället." Då lär hon ju knappast ha läst fuparna när hon skriver sådär. Jag kan inte anta annat för annars hade hon väl inte skrivit sådär heller. Så istället för att säga åt folk att skaffa sig en hobby och liv så kanske hon ska skrapa lite mer än bara på ytan vad gäller personer som hon ser upp till och anser vara inspirerande. För Berny har inte styrt upp sitt liv ett jävla dugg sedan hon släppte sina böcker. Det enda hon kan inspirera till är hur man egotrippar, fuckar upp, kukar ur och skiter i ansvar. Om den tjejen har en helt annat uppfattning av Berny så lär den vara totalt besudlad av Bernys bullshit. Jag gillar att shoppa, but I ain't buying her bullshit.
Om det är så sorgligt att man kommenterar någon som kommenterar (bloggar), hur sorgligt är det då att kommentera någon som kommenterar någon som kommenterar? Ironin är total.

Fast om man ska se på det sakligt har hon ju ordnat upp sitt liv något jämfört med hur det var för inte så länge sedan. Hon är inte längre hemlös, det är en sak. Hon begår inte brott och fifflar för droger längre (kanske) utan enkom för profit, det är två. Något mer? Även om det inte på något sätt är ok eller bra så tror jag vi är överens om att det har varit värre.
Citera
2015-09-18, 17:23
Medlem
Denosynliges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ProfessorSlusk
Om det är så sorgligt att man kommenterar någon som kommenterar (bloggar), hur sorgligt är det då att kommentera någon som kommenterar någon som kommenterar? Ironin är total.

Fast om man ska se på det sakligt har hon ju ordnat upp sitt liv något jämfört med hur det var för inte så länge sedan. Hon är inte längre hemlös, det är en sak. Hon begår inte brott och fifflar för droger längre (kanske) utan enkom för profit, det är två. Något mer? Även om det inte på något sätt är ok eller bra så tror jag vi är överens om att det har varit värre.

Sålänge hon inte får återfall och börjar knarka så brukar hon vara relativt "självgående" om någon ger henne lite månadspeng, piller, och en sambo och någonstans att bo och inte att förglömma en hund såklart. Och bara för att jag kan sönderanalysera vilket trivialt ämne som helst så betyder det inte att det är något som är sorgligt med det. Sen kan jag däremot tycka att hennes sätt att sminka sig (även om det ibland sett lite skevt ut) är ganska tråkigt att diskutera, men jag orkar inte skriva ett inlägg för att gnälla över det iaf.

Hon hade väl 12 åtalspunkter på sig? Vad menar du med "Hon begår inte brott och fifflar"? Det gör hon ju bevisligen, kanske inte nödvändigtvis pga narkotika, men hur vet vi att det inte beror på dåliga beslut hon gör på fyllan? Är det bara jag som minns tiden då hon skröt om att hon "kunde supa som en karl?" Eller den gången hon förförde en av skötarna på LSS boendet på fyllan?
Senast redigerad av Denosynlige 2015-09-18 kl. 17:39.
Citera
2015-09-18, 21:25
Medlem
Hyperexiums avatar
Citat:
... kanske inte nödvändigtvis pga narkotika, men hur vet vi att det inte beror på dåliga beslut hon gör på fyllan? Är det bara jag som minns tiden då hon skröt om att hon "kunde supa som en karl?" Eller den gången hon förförde en av skötarna på LSS boendet på fyllan?

Berny har precis som jag alltid haft en absurd tolerans mot alkohol. Oavsett hur det än låtit genom åren så är det Min tro att alkohol egentligen aldrig varit "kul" eller ett "nöje" för varken mig eller Berny (snarare ett hyfsat värdelöst substitut för andra droger/mediciner eller en "side-kick" jämte dom). Jag fick till slut betala priset i form utav riktigt tunga och långvariga depressioner efter varje fylla som avskräckte mig från just alkohol riktigt rejält (och gör det än idag... jag är väldigt försiktig med just alkohol). Berny har också fått betala ett pris för det nuförtiden då hon som jag förstått det antingen inte blir sig själv alls eller får ökad ångest när hon dricker. (I princip alla jag känt och känner som haft en naturligt hög tolerans mot alkohol har förr eller senare i livet fått betala ett högt pris för det). Vad Jag dock kan minnas från tiden jag umgicks med Berny IRL s a s så gjorde hon INTE några heltokiga val endast pga alkohol... hon var ungefär som jag... blev "endast" riktigt full men knappt några tendenser till större personlighetsförändringar. Jag har dock ingen insikt i hur felaktiga beslut Berny nuförtiden tar när hon får alkohol i sig annat än att jag vet att hon, precis som jag, aktivt försöker undvika det pga ovan nämnda detaljer. Hur tokiga beslut det kan bli kan således bara hon själv svara på.
Senast redigerad av Hyperexium 2015-09-18 kl. 21:32.
Citera
2015-09-21, 12:25
Medlem
ProfessorSlusks avatar
Citat:
Sålänge hon inte får återfall och börjar knarka så brukar hon vara relativt "självgående" om någon ger henne lite månadspeng, piller, och en sambo och någonstans att bo och inte att förglömma en hund såklart. Och bara för att jag kan sönderanalysera vilket trivialt ämne som helst så betyder det inte att det är något som är sorgligt med det. Sen kan jag däremot tycka att hennes sätt att sminka sig (även om det ibland sett lite skevt ut) är ganska tråkigt att diskutera, men jag orkar inte skriva ett inlägg för att gnälla över det iaf.

Hon hade väl 12 åtalspunkter på sig? Vad menar du med "Hon begår inte brott och fifflar"? Det gör hon ju bevisligen, kanske inte nödvändigtvis pga narkotika, men hur vet vi att det inte beror på dåliga beslut hon gör på fyllan? Är det bara jag som minns tiden då hon skröt om att hon "kunde supa som en karl?" Eller den gången hon förförde en av skötarna på LSS boendet på fyllan?
Fast om du läser vad jag skrev så slutar meningen inte där, eller hur? Jag hävdar inte att hon inte begår brott utan att hennes syfte med brotten har blivit mer svensson. Jag är generös här, jag vet, men det kan ändå påstås att brott för profit och vinning är något normativare än att begå brott för heroin.
Citera
2015-09-21, 13:06
Medlem
Fajerflajs avatar
Andreas ex har lagt upp en bild på sin facebook, undra om det är en pik till superpappan 😂

https://minfil.org/yaI3jabab5/Screenshot_2015-09-21-13-00-09.png
Citera
2015-09-21, 16:22
Medlem
Denosynliges avatar
Citat:
Fast om du läser vad jag skrev så slutar meningen inte där, eller hur? Jag hävdar inte att hon inte begår brott utan att hennes syfte med brotten har blivit mer svensson. Jag är generös här, jag vet, men det kan ändå påstås att brott för profit och vinning är något normativare än att begå brott för heroin.

Jag tycker inte det spelar någon roll varför eller till vilket syfte hon begått dessa brott. Spelar det någon roll om hon begår brott för heroin eller om hon gör det för ren och skär profit? Det är väl inget svensson över att begå brott överhuvudtaget? Hon borde ha vett nog att hushålla med dom pengar hon får, men ekonomi är ju som bekant inte hennes starka sida + att girig vill ha mer. Så lite utgifter som dom har så hade dom haft råd att köpa allt det där hon stal om dom bara hade köpt grejerna i omgångar om dom inte har råd att köpa allt på en gång. Så gör normativa Svenssons sist jag kollade iaf. Med tanke på hur dålig hon är på att hantera sin ekonomi och skuldberget hon har så kan jag fortfarande inte fatta att hon inte fått en förvaltare/god man, uppenbarligen så behöver hon ju en.
Citera
2015-09-21, 23:04
Medlem
langaocbs avatar
Citat:

Det är mer normativt att inte gå på heroin än att göra det ja. Grejen är ju att det är den enda förändringen. Hon missbrukar fortfarande och hon begår fortfarande brott. Hennes nya drogvanor gör att det blir stålar över till annat. Det går liksom aldrig framåt.
Citera
2015-09-22, 14:24
Medlem
ProfessorSlusks avatar
Citat:
Jag tycker inte det spelar någon roll varför eller till vilket syfte hon begått dessa brott. Spelar det någon roll om hon begår brott för heroin eller om hon gör det för ren och skär profit? Det är väl inget svensson över att begå brott överhuvudtaget? Hon borde ha vett nog att hushålla med dom pengar hon får, men ekonomi är ju som bekant inte hennes starka sida + att girig vill ha mer. Så lite utgifter som dom har så hade dom haft råd att köpa allt det där hon stal om dom bara hade köpt grejerna i omgångar om dom inte har råd att köpa allt på en gång. Så gör normativa Svenssons sist jag kollade iaf. Med tanke på hur dålig hon är på att hantera sin ekonomi och skuldberget hon har så kan jag fortfarande inte fatta att hon inte fått en förvaltare/god man, uppenbarligen så behöver hon ju en.

Citat:
Ursprungligen postat av langaocb
Det är mer normativt att inte gå på heroin än att göra det ja. Grejen är ju att det är den enda förändringen. Hon missbrukar fortfarande och hon begår fortfarande brott. Hennes nya drogvanor gör att det blir stålar över till annat. Det går liksom aldrig framåt.
Det spelar roll inom ramen av varför jag skrev det där till att börja med. Det är inte normalt eller ok att begå bedrägeri öht nej, men det är ändå på mer rätt spår att göra det för att få ett svensson liv än att göra det för heroin. Det hela är fortfarande rakt åt helvete, missförstå mig rätt. Jag försöker förstå hur man kan tro att hon är på bättringsvägen, så att säg, som hennes apostlar gör och kan finna en viss logik om än bristfällig sådan. Hon blir ju inte bättre. Missbruket och misären ser bara olika ut.

Det fetade handlar mycket om att hon plötsligt är tydlig och sansad när det kommer till byråkratin. Det är ett intressant tillstånd av sinnessjukdom som hon har där den konstant råkar ligga henne till gagn...

Ah... snart rättegång
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in