Citat:
Ursprungligen postat av
Intoxicated
Bernys facebook just nu:
Berny Pålsson: Om en vecka hämtar vi hem vår nya familjemedlem. En pittbull som är två år. jag längtar
Martina G******m: Vad har jag missat här?
Berny Pålsson: Theus fungerade inte med andreas, Han blev för svartsjuk, Så nu bor han på landet med hästar och hundar i hus. Men jag känner mig inte hel utan hund så vi ska hämta hem en pitbull som Andreas har haft tidigare
Jadu... Att kärringjäveln har mage att skylla det här på Theus. Den stackars, stackars hunden som fick ett sånt odrägligt liv hos henne. Jag avskyr att hon inte tar ansvar för att det är hon själv som fuckat upp med Theus så pass att han kissar i soffan (vilket är ett kvitto på att han inte mår bra). Om inte Theus gillade Andreas så fanns det förmodligen goda skäl till det. Att Berny omplacerade Theus kunde ha tolkats som att hon fått lite självinsikt och insett att hon inte har något att erbjuda en hund, även om hon inte erkände det offentligt. Nu bevisar hon dock att hon inte öht har förstått. Det kommer alltid att vara hundens fel och inte Bernys.
Jag hoppas att pitbullen verkligen säger ifrån och gör ett helvete för Berny och Andreas. Jag hoppas att han kissar inne varje gång de inte rastar han nog ofta, att han skäller på nätterna så kärleksparet aldrig får sova och att han drar så hårt i kopplet att Berny inte kan hantera han på promenaderna. Då blir det spännande att höra vad hennes/deras ursäkt blir för att de behöver göra sig av med hunden.
Jag är så glad för Theus skull. Att han äntligen får ett vettigt liv. Han är väl bara mellan 2-3 år gammal så förhoppningsvis får han ett långt och bra liv där han är nu och livet med Berny förblir ett minne blott.