2014-12-23, 16:29
Medlem
Infanterists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gafflen
Var i sthlm igår och såg en tjej som verkligen hade kopierat bernys stil från vingklippt-tiden.

( såg ut som exakt kopia från något foto på dayviews )

Och då kom jag att fundera på ifall boken fortfarande finns i vanliga bokhandlar etc och påverkar boken fortfarande nya ungdomar till att självskada?

Båda böckerna är väl slut hos förlaget och säljs sålunda inte längre i bokhandeln men är inte jättesvårt att få tag på dem hos antikvariat och andra som säljer begagnade böcker. Dessutom finns de fortfarande på bibliotek. Här i min ort huserar gymnasiebiblioteket över kommunens tre exemplar av Vingklippt ängel och så vitt jag vet är dessa tre allt som oftast utlånade. Så visst verkar även dagens ungdomar medvetna om änglafamiljer och glitterblod.
Citera
2014-12-23, 19:25
Medlem
Bernys facebook just nu:

Berny Pålsson: Om en vecka hämtar vi hem vår nya familjemedlem. En pittbull som är två år. jag längtar

Martina G******m: Vad har jag missat här?

Berny Pålsson: Theus fungerade inte med andreas, Han blev för svartsjuk, Så nu bor han på landet med hästar och hundar i hus. Men jag känner mig inte hel utan hund så vi ska hämta hem en pitbull som Andreas har haft tidigare
Citera
2014-12-23, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Intoxicated
Bernys facebook just nu:

Berny Pålsson: Om en vecka hämtar vi hem vår nya familjemedlem. En pittbull som är två år. jag längtar

Berny Pålsson: Theus fungerade inte med andreas, Han blev för svartsjuk, Så nu bor han på landet med hästar och hundar i hus. Men jag känner mig inte hel utan hund så vi ska hämta hem en pitbull som Andreas har haft tidigare

Man skulle kunna tro att detta är Bernys livsuppgift - att förstöra oskyldiga djur och/eller människor (the choice is yours).

Inte många dagar kvar det kan gå åt helvete på nu (som faller inom datumspannet jag angett tidigare).
Citera
2014-12-23, 20:00
Medlem
Men, det kan/får inte vara sant! De här två är ju för fan sjukare än man någonsin trott. "Jag är inte hel..." Nej Berny Du är inte hel o kommer aldrig att bli hel, det fattas allt för många bitar i din personlighet för att du ska kunna bli hel. Stackars, stackars hund... känner ärligt ren sorg för detta.
Citera
2014-12-23, 20:05
Medlem
God jul! Här får ni er en julklapp!
För ca 3-4 veckor sedan så fick jag ett PM på FB från berny..
Haft henne på vänlistan av nyfikenhet så hon och Andreas har väl sett mig svisha förbi.
PM med en förfrågan om trekant.. Undra om det har börjat knaka i fogarna, och framförallt.. Vems ide var det? x)
Citera
2014-12-23, 21:51
Medlem
William Hainess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Infanterist
Båda böckerna är väl slut hos förlaget och säljs sålunda inte längre i bokhandeln men är inte jättesvårt att få tag på dem hos antikvariat och andra som säljer begagnade böcker. Dessutom finns de fortfarande på bibliotek. Här i min ort huserar gymnasiebiblioteket över kommunens tre exemplar av Vingklippt ängel och så vitt jag vet är dessa tre allt som oftast utlånade. Så visst verkar även dagens ungdomar medvetna om änglafamiljer och glitterblod.

Japp, varken Vingklippt ängel eller Känn pulsen slå verkar längre finnas tillgängliga i bokformat. Vingklippt ängel är utgiven som e-bok, men inte Känn pulsen slå.

Citat:
Berny Pålsson: Theus fungerade inte med andreas, Han blev för svartsjuk, Så nu bor han på landet med hästar och hundar i hus.

Kör hon fortfarande med "Theus bor i ett hus på landet och springer med hästarna"-storyn? Känns fortfarande väldigt som en Bernyansk idyllisering av situationen...

Citat:
Ursprungligen postat av SparrisBanan
Haft henne på vänlistan av nyfikenhet så hon och Andreas har väl sett mig svisha förbi.
PM med en förfrågan om trekant.. Undra om det har börjat knaka i fogarna, och framförallt.. Vems ide var det? x)

Japp, detta kommer sluta bra. Hon försökte väl få till trekanter när hon var med gubben också?
Senast redigerad av William Haines 2014-12-23 kl. 22:08.
Citera
2014-12-23, 21:57
Medlem
kupochans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SparrisBanan

Hej Berny!

....eller skärmdumpa och lägg upp här. Jag tror de flesta här kan känna en viss skeptis, då detta känns väldigt Bernyanskt.
Citera
2014-12-23, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kupochan
Hej Berny!

....eller skärmdumpa och lägg upp här. Jag tror de flesta här kan känna en viss skeptis, då detta känns väldigt Bernyanskt.

jaha det är någon här som hellre vill att vi ska diskutera huruvida Berny och Andreas har trekant osv etc än att hon lämnat bort två hundar och nu ska skaffa en ny ........
Citera
2014-12-23, 22:15
Medlem
emma80s avatar
Bor de fortfarande kvar i den där LSS-lägenheten eller vad det var som Berny bott i ett bra tag nu? De står i alla fall skrivna där enligt Ratsit. Är det en etta?

Vilken bil har de nu? De letade väl en ny. Igen.

Träffar Andreas sina barn något?

Ursäkta frågorna, men jag har inte uppdaterat mig helt.

Usch, ännu en hund. Arma vovve. Undrar hur länge det dröjer innan hon tröttnar på den.
Citera
2014-12-23, 22:21
Medlem
Citat:
Bernys facebook just nu:

Jadu... Att kärringjäveln har mage att skylla det här på Theus. Den stackars, stackars hunden som fick ett sånt odrägligt liv hos henne. Jag avskyr att hon inte tar ansvar för att det är hon själv som fuckat upp med Theus så pass att han kissar i soffan (vilket är ett kvitto på att han inte mår bra). Om inte Theus gillade Andreas så fanns det förmodligen goda skäl till det. Att Berny omplacerade Theus kunde ha tolkats som att hon fått lite självinsikt och insett att hon inte har något att erbjuda en hund, även om hon inte erkände det offentligt. Nu bevisar hon dock att hon inte öht har förstått. Det kommer alltid att vara hundens fel och inte Bernys.

Jag hoppas att pitbullen verkligen säger ifrån och gör ett helvete för Berny och Andreas. Jag hoppas att han kissar inne varje gång de inte rastar han nog ofta, att han skäller på nätterna så kärleksparet aldrig får sova och att han drar så hårt i kopplet att Berny inte kan hantera han på promenaderna. Då blir det spännande att höra vad hennes/deras ursäkt blir för att de behöver göra sig av med hunden.

Jag är så glad för Theus skull. Att han äntligen får ett vettigt liv. Han är väl bara mellan 2-3 år gammal så förhoppningsvis får han ett långt och bra liv där han är nu och livet med Berny förblir ett minne blott.
Citera
2014-12-23, 22:47
Medlem
Kardnialvokals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0ctavia

Jag hoppas att pitbullen verkligen säger ifrån och gör ett helvete för Berny och Andreas. Jag hoppas att han kissar inne varje gång de inte rastar han nog ofta, att han skäller på nätterna så kärleksparet aldrig får sova och att han drar så hårt i kopplet att Berny inte kan hantera han på promenaderna. Då blir det spännande att höra vad hennes/deras ursäkt blir för att de behöver göra sig av med hunden.

Jag är så glad för Theus skull. Att han äntligen får ett vettigt liv. Han är väl bara mellan 2-3 år gammal så förhoppningsvis får han ett långt och bra liv där han är nu och livet med Berny förblir ett minne blott.

Det gör INTE jag för jag får känslan av att Andreas kan bli våldsam mot sina djur om de inte lyder hans minsta vink. Som hundmamma får detta mig att vilja kräkas för det är en fantastisk ras som behöver extremt mycket fysisk och psykisk stimulans. Rastandet kommer ju falla på Berny eftersom Andreas (än så länge) jobbar. Och det kan ni ju själv föreställa er hur det kommer sluta. 200 meters promenad mellan 7-16. Hunden kommer snabbt börja visa stresstendenser och kanske börja tugga på inredningen. Smack säger det väl då från Andreas som behöver en kukförlängare.

Det enda jag önskar mig i julklapp är att Berny och Andreas omkommer i en bilolycka i deras "nya" bil. Gärna symboliskt ner i kanalen där bilen hamnar på taket och de inte kan ta sig ut och därmed drunknar.
Citera
2014-12-23, 22:49
Medlem
Denosynliges avatar
Helt ärligt undrar jag hur fan dom tänker när de ska ha en Pitbull när de inte ens klarade av att hantera en understimulerad Collie? Sämsta ursäkten i världshistorien att ens hund inte "funkar ihop" med ens nya pojkvän. Jag skiter i vilket men det är bra att Theus kom bort från henne.
Men att de tycker det är en bra idé att ta hand om en Pitbull istället tar fan priset på mest korkade idén ever. Om de tyckte att det var besvärligt med en understimulerad Collie så kan man verkligen fråga sig hur de tänker att det ska vara lättare med en Pitbull. Theus kissade i soffan, om Pitbullen går samma öde till mötes så lär de inte vara mycket kvar av soffan i slutändan.

Berny måste verkligen vara totalt nedbruten just nu med tanke på att hon går med på allt detta.
Senast redigerad av Denosynlige 2014-12-23 kl. 22:54.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in