2014-12-23, 03:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yuuzhanvong
Håller med dej.
Alltid varje år
Inflation.
Men visst håller jag med. Det är ett dyrt varumärke.
B!
Citera
2014-12-23, 05:22
Medlem
Verkar som att de som har ställt frågan aldrig har fått den besvarad!

VAR köper man de billigaste fyrverkerierna i varje trakt?

Jag har äntligen råd att spendera lite för nyår men har ingen aning om var jag ska vända mig för att få mest för pengarna!

Snälla, nämn de ställen ni känner till i resp stad så kanske man kan få ordning på det!
Citera
2014-12-23, 05:41
Medlem
ekstys avatar
Mig veterligen så finns det ingen schysst "outlet" i Stockholm, om man nu inte vill köpa stulna grejer, eller har någon kontakt som säljer i någon butik. ÖoB är den enda återförsäljaren som har har någorlunda schyssta priser i dagsläget, tyvärr.

Vi behöver en bonne här uppe!
Senast redigerad av eksty 2014-12-23 kl. 05:45.
Citera
2014-12-23, 06:31
Medlem
Harrybs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jockey2
Jag har också tänkt på en sak

Att du e dum i huvudet men du kan ju tyvärr inte hjälpa det

Nu får du fan ta och ge dig! Alla här inne vet att du suger svea kuk varje dag och att du gillar att bli rövknullad av dom, men lägg bara ner din kassa attityd för den hör fan inte hemma på denna delen av forumet.

Du snackar om Svea's "bästa kvalité", men om inte jag minns fel så var det för ca 3år sedan tårtan Bandit blev återkallad för den kunde ha en snabbstubin istället för en 1cm/sek stubin. Kallar du det kvalité?

Så snälla lilla jävla Jockey lägg ner din jävla attityd och sluta med ditt Svea bästa snack. För ingen här bryr sig. Dessutom har du inga som helst argument för Svea's kvalité!
Citera
2014-12-23, 06:58
Medlem
Sverige08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harryb
Nu får du fan ta och ge dig! Alla här inne vet att du suger svea kuk varje dag och att du gillar att bli rövknullad av dom, men lägg bara ner din kassa attityd för den hör fan inte hemma på denna delen av forumet.

Du snackar om Svea's "bästa kvalité", men om inte jag minns fel så var det för ca 3år sedan tårtan Bandit blev återkallad för den kunde ha en snabbstubin istället för en 1cm/sek stubin. Kallar du det kvalité?

Så snälla lilla jävla Jockey lägg ner din jävla attityd och sluta med ditt Svea bästa snack. För ingen här bryr sig. Dessutom har du inga som helst argument för Svea's kvalité!
Haha, right on spot, älskar det!
Citera
2014-12-23, 07:17
Medlem
ekstys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harryb
Nu får du fan ta och ge dig!

Inte för att hoppa på korståget, men jag håller med till 100%

Det är fan dags att jockey2 byter medium, kanske förslagsvis Sveas facebooksida där åldersgruppen och diskussionerna ligger på samma nivå som hans egen...

edit:

Någon som vet ifall det finns film på tårtorna i familjeväskan från fyrverkerimästarna? Verkar ju ganska prisvärt, men det är ju svårt att avgöra utifrån en bild. Bör jag satsa på något annat?
Senast redigerad av eksty 2014-12-23 kl. 07:39.
Citera
2014-12-23, 07:54
Medlem
VemSaDets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eksty
Inte för att hoppa på korståget, men jag håller med till 100%

Det är fan dags att jockey2 byter medium, kanske förslagsvis Sveas facebooksida där åldersgruppen och diskussionerna ligger på samma nivå som hans egen...

edit:

Någon som vet ifall det finns film på tårtorna i familjeväskan från fyrverkerimästarna? Verkar ju ganska prisvärt, men det är ju svårt att avgöra utifrån en bild. Bör jag satsa på något annat?
https://www.youtube.com/watch?v=rf1OeeFoApo
Kostar den fotfarande 449kr?
Jag var ganska nöjd med den förra året, väldigt prisvärd.
Citera
2014-12-23, 08:02
Medlem
ekstys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VemSaDet

Vet inte faktiskt. Inte fått hem något reklamblad från Bauhaus än. Ska kolla in videon, tack för länken!

Förutom just väskan så verkar deras tårta Perfekt för 299:- riktigt intressant. Riktigt bra tempo och en nice final på det. Kanske blir en sån!

Video på Perfekt:
https://www.youtube.com/watch?v=FGQ3uIw4rys
Citera
2014-12-23, 09:15
Medlem
Tigerskotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jockey2
Nej ?
Har dock bara haft dom en gång men dom small inte direkt högt...

Kan ju dock ha dragit åt sig fukt... Då blir ju smällen inte alls hög

Det måste dom ha gjort det för i vanliga fall är dom väldigt grym!

Nu ska alla vara glada! Snart nyår
Positivt om Svea är deras små airbombs: fina till bra pris och sist men inte minst deras .35 Monster vilka jag verkligen tycker om. Trevlig personal iaf där jag varit. Tigerraketerna är dom bästa tjut/knallraketerna har jag fått för mig också

Bonnen hade varit en dröm att ha nära och det finns nog ingen som man mäta sig med honom när det gäller smäll per kr fast på dom flesta ställen är fyrverkerier rätt så dyra
Citera
2014-12-23, 11:50
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VemSaDet

Den ska tydligen kosta 499:- i år :/

Citat:
Ursprungligen postat av Tigerskott
Tigerraketerna är dom bästa tjut/knallraketerna har jag fått för mig också

Dom absolut bästa miniraketerna jag haft är Whistling Moon Travellers (http://www.freewtc.com/images/newproducts/whistling_moon_traveller_5_213983.jpg). Royal Party importerade dessa för några år sedan. Överlägset bäst.
Citera
2014-12-23, 13:36
Medlem
Tigerskotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pyro860

Dom absolut bästa miniraketerna jag haft är Whistling Moon Travellers (http://www.freewtc.com/images/newproducts/whistling_moon_traveller_5_213983.jpg). Royal Party importerade dessa för några år sedan. Överlägset bäst.

Häftigt! Jag kan ju iaf fråga om min lokala återförsäljare har några kvar på lager, skulle vara spännande att testa
Citera
2014-12-23, 13:53
Medlem
yuuzhanvongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pyro860
Nu är det ju som så att Extremes 50mm är allt annat än papperskorgsmaterial. Dom har 38g krut och Sveas har 39g. Inte lika varierande i krevaden förvisso, men jag tycker inte dom krevaderna 0.50 Super Monster är så jättesnygga i effekterna. Taniga stjärnor har dom med och dom hänger inte kvar. Då var Vikingbomberna mycket bättre. Och ska vi dessutom smälla Svea med råge på fingrarna rent knallmässigt så har vi ju Royal Partys 50mm med hela 85g krut För en tia mer paret får du ration 2:1 Royal Party:Svea i pris på bomberna, så... Vill man ha det bästa så behöver det inte alltid kosta lite mer

Håller med Pyro860 till 100
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in