2014-12-19, 01:49
Medlem
Maniks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chessjamt
Dafuq? Spelade nyss solo rankad alla väljer, Ogre magi. Vi vinner stort med bra supporthjälp av Vengeful och Oracle tillsammans med mig plus att vi har en farmad PA. Precis när vi håller på och tar mid racks efter att vi teamwipat motståndarna så får jag auto disconnect. Försöker ta mig in flera gånger men det går inte. Startar om Dota och då är matchen borta. Syns inte på min historik att jag skulle ha spelat matchen, varken på dota eller dotabuff. Verkar inte ha något problem med internet annars öht. Något annan som fått liknande problem när de spelat dota de närmaste tiden?

Jäkla trist då det hade blivit fjärde raka vinsten på solo ranked.

Detsamma hände mig för en timma sen.
Citera
2014-12-19, 09:49
Medlem
sitter och kollar en hel del twitch, ser främst pro-matcher men även en del solo spelare som har högre mmr än vad jag har. när jag kollar på dom som har 4500 mmr så blir jag oftast fundersam på hur kan dom ha högre mmr än vad jag har, dom spelar oftast ganska dåligt som support (lite wards, ingen stackning och låter ej carryn få killsen). gnäller sjukt mycket i chatten och gör oftast samma misstag som jag gör.
men ändå så har dom 1400 mer i mmr än vad jag har. har svårt att se vad som gör dom till en bättre spelare än vad jag är. men nånting gör dom ju bättre men jag ser inte vad.
är det så enkelt att det inte är så stor skillnad mellan 3000 och 400 mmr?

vad tycker ni är en ok nivå på mmr? själv ligger jag 3100 i solo och grupp.
tycker att det är en stor skillnad mellan 2500 och 3000. medans 3000 och 3500 inte alls är så stor skillnad.
har kompisar som har allt från 2000 till 4000 i mmr. och dom flesta håller med mig.
Citera
2014-12-19, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thorak
sitter och kollar en hel del twitch, ser främst pro-matcher men även en del solo spelare som har högre mmr än vad jag har. när jag kollar på dom som har 4500 mmr så blir jag oftast fundersam på hur kan dom ha högre mmr än vad jag har, dom spelar oftast ganska dåligt som support (lite wards, ingen stackning och låter ej carryn få killsen). gnäller sjukt mycket i chatten och gör oftast samma misstag som jag gör.
men ändå så har dom 1400 mer i mmr än vad jag har. har svårt att se vad som gör dom till en bättre spelare än vad jag är. men nånting gör dom ju bättre men jag ser inte vad.

tycker att det är en stor skillnad mellan 2500 och 3000. medans 3000 och 3500 inte alls är så stor skillnad.
har kompisar som har allt från 2000 till 4000 i mmr. och dom flesta håller med mig.

Positionering är skillnaden. Ju lägre ner man kommer desto oftare står folk på dumma ställen och blir gankade eller stackar upp i team fights emot tex sk och es.

Börjar du att kolla minimap var 5e sekund hela matcherna, tpar när folk behöver dig och verkligen tänker på hur du positionerar dig i team fights och ganks så kommer du gå uppåt.

Kolla på en 6k rating spelare vart han står i team fights så kommer du se att han överlever saker där du dör bara pga av att han positionerar sig bättre.
Citera
2014-12-19, 17:15
Medlem
kristoes avatar
Citat:

har nyligen tappat cirkus 600 mmr och är nere på 29-nånting. (jag blev skitdålig på dota över en natt tydligen..)
tycker det är ganska stor skillnad på spelare mellan dessa ratings.
folk är mer oförstående till själva spelet tycker jag. uppenbara grejer som är fel måste förklaras osv..
folk var inte så mycket bättre rent skillmässigt på 3500ish för övrigt..
Citera
2014-12-19, 20:43
Medlem
chessjamts avatar
Kan man kommunicera med lagkamraterna så bör det oftast gå vägen. Hamnar man med ryssar eller andra nationer som bara skriver och pratar nonsens i chatten och är närmast förolämpande när man skriver "eng pls" så blir det oftast en skitmatch. Upplever det så jäkla tydligt att man vinner en match där man har haft flyt i laget, folk har pratat och skrivit strategier och taktik och nästa match man spelar så hamnar man med några turkar som slumpar sina hjältar och börjar flama varandra när det går dåligt för dem. "Jag gick upp i rating för den här skiten?" säger min inre röst.
Citera
2014-12-20, 20:11
Medlem
Någon dota spelare från Jönköping här?? Söker efter några sköna spelare som är sugen på hänga i Gameffect och kör lite dota
Citera
2014-12-21, 23:38
Medlem
Apoks avatar
Citat:

Jag ligger på 3,8 solo och 4,2 i Party. Främst för jag hinner aldrig spela spelet dagligen, så jag blir ju inte lika bra som om när jag spelar det oftare, men även har jag aldrig tiden att spela upp mig i mmr. Spelar man mycket samma hjältar, typ max 5-6 olika hjältar och ungefär samma position så kommer du gå upp i rating. Oavsett om det är support/mid eller inte, för man blir alltid bättre på det man gör. Jag personligen tröttnar ganska mycket på att försöka få mer mmr, så jag brukar randoma. Däremot så tror jag att jag har för lite rating, eftersom jag snowballar varje game nästan med en K/D på typ 15/5 i snitt kanske. Har märkt nu dock, att jag inte alls kan snowballa lika väl eftersom jag inte spelat så mycket, är fortfarande bland de bättre i varje game men går helt enkelt inte lika bra som förr.

Angående MMR så stiger man om man spelar mycket oavsett hur bra man är vanligtvis. Kanske inte går särskilt snabbt dock. Jag tycker personligen att det är markant skillnad på 4k och under 3,2k. Däremot tycker jag mellan 4k-5k är jämna spelare. Jag har vänner som har 2,4k och andra som har 6,1k. Alla mina vänner som har under 3,2k behöver jag ofta hjälpa angående items, vad som är smartast osv eller hur man bör spela/picka, ge råd alltså. När jag spelar med folk som har 6,1k så brukar vi inte ge varandra råd direkt, vi vet båda vad vi gör och det brukar vara jämnt i statsen.

Kan dock berätta att de vänner jag har som har över 5,5k spelade också mycket inom en kort tidsperiod och mycket av samma hjältar. De steg i rating väldigt snabbt. Lycka till!
Citera
2014-12-22, 13:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Apok
Jag ligger på 3,8 solo och 4,2 i Party. Främst för jag hinner aldrig spela spelet dagligen, så jag blir ju inte lika bra som om när jag spelar det oftare, men även har jag aldrig tiden att spela upp mig i mmr. Spelar man mycket samma hjältar, typ max 5-6 olika hjältar och ungefär samma position så kommer du gå upp i rating. Oavsett om det är support/mid eller inte, för man blir alltid bättre på det man gör. Jag personligen tröttnar ganska mycket på att försöka få mer mmr, så jag brukar randoma. Däremot så tror jag att jag har för lite rating, eftersom jag snowballar varje game nästan med en K/D på typ 15/5 i snitt kanske. Har märkt nu dock, att jag inte alls kan snowballa lika väl eftersom jag inte spelat så mycket, är fortfarande bland de bättre i varje game men går helt enkelt inte lika bra som förr.

Angående MMR så stiger man om man spelar mycket oavsett hur bra man är vanligtvis. Kanske inte går särskilt snabbt dock. Jag tycker personligen att det är markant skillnad på 4k och under 3,2k. Däremot tycker jag mellan 4k-5k är jämna spelare. Jag har vänner som har 2,4k och andra som har 6,1k. Alla mina vänner som har under 3,2k behöver jag ofta hjälpa angående items, vad som är smartast osv eller hur man bör spela/picka, ge råd alltså. När jag spelar med folk som har 6,1k så brukar vi inte ge varandra råd direkt, vi vet båda vad vi gör och det brukar vara jämnt i statsen.

Kan dock berätta att de vänner jag har som har över 5,5k spelade också mycket inom en kort tidsperiod och mycket av samma hjältar. De steg i rating väldigt snabbt. Lycka till!

tack för tipsen

att spela samma heros konstant tycker jag är ganska tråkigt, sen så har jag problem att spela support med 4 randoms. för det känns som jag inte kan påverka utgången lika mycket som när jag kör initiate eller carry. men när jag inte kör support, så är det nästan ingen som spelar support. kan ha och göra med min mmr.
sen kanske jag inte förtjänar högre mmr just nu. men det KÄNNS som att jag är bättre än dom jag spelar mot och med.
har dock inte spelat solo rankat på bra länge. man kanske har blivit bättre
Citera
2014-12-22, 15:19
Medlem
56ks avatar
Citat:
tack för tipsen

att spela samma heros konstant tycker jag är ganska tråkigt, sen så har jag problem att spela support med 4 randoms. för det känns som jag inte kan påverka utgången lika mycket som när jag kör initiate eller carry. men när jag inte kör support, så är det nästan ingen som spelar support. kan ha och göra med min mmr.
sen kanske jag inte förtjänar högre mmr just nu. men det KÄNNS som att jag är bättre än dom jag spelar mot och med.

Problemet är att det räcker inte att vara något bättre, alla dessa individer som tagit över ett 2,5k mmr konto och tagit det till 4,5-5k mmr spelar ju för fan nästan på proffs nivå.
Det är som att Real Madrid skulle vinna Superettan. Skillnaden är dock att lagen i superettan faktiskt kan grunden i fotboll, på 2k mmr kan inte folk grunderna i spelet.
Citera
2014-12-22, 20:38
Medlem
Jontalinens avatar
Citat:
tack för tipsen

Jag är tvärtom, har rätt stor heropool men har perioder när jag nöter olika. Tycker man måste ha sådana perioder för att verkligen bemästra olika heroes och spelstilar.

Angående support i solo ranked fungerar det bra för mig, men spelar hellre mid eller offlane. Kommunicerar alltid med laget via mick hela tiden, börjar prata som fan redan i draften och försöker sen vara så involverat jag kan i alla lanes. Mycket därför jag gärna spelar mid. Dominera runorna så kan du ha stor närvaro över hela kartan. Favoriten är Brewmaster, helt ostoppbar med tidig blink när motståndarna är så pass okoordinerade som de ofta är i solo que.

Position 5 support är egentligen min "riktiga" roll tillsammans med mid när jag spelar med lag på högre nivå. Det hänger lite på att du har en carry du kan lita på, så det är alltid chansning i solo.
Citera
2014-12-22, 21:35
Medlem
LasPenguinoss avatar
Jag har cirkus 1000 timmar spelade nu, 571 games med 50/50 win/lose. Började spela rankat nån gång efter 200-500 timmar, vann 7/10 matcher och blev placead på 2000 mmr, tog typ en paus ungefär där och spelade mest normals, men har från och med slutet på sommaren tills nu klättrat till 2600, där jag ligger nu.

Var är jag egentligen? Jag menar, jag har ju hört att 2k är löjligt lågt, men förtjänar jag det?
Jag klättrar dock relativt lätt, så ska väl inte klaga. Hamnar ibland med riktiga galningar till spelare så det inte är lika lätt att vinna. Antar att det bara är till att fortsätta på samma spår för att en dag komma upp till "normal skillade" 4K, eller?
Citera
2014-12-22, 21:45
Medlem
Valkyries avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LasPenguinos
Jag har cirkus 1000 timmar spelade nu, 571 games med 50/50 win/lose. Började spela rankat nån gång efter 200-500 timmar, vann 7/10 matcher och blev placead på 2000 mmr, tog typ en paus ungefär där och spelade mest normals, men har från och med slutet på sommaren tills nu klättrat till 2600, där jag ligger nu.

Var är jag egentligen? Jag menar, jag har ju hört att 2k är löjligt lågt, men förtjänar jag det?
Jag klättrar dock relativt lätt, så ska väl inte klaga. Hamnar ibland med riktiga galningar till spelare så det inte är lika lätt att vinna. Antar att det bara är till att fortsätta på samma spår för att en dag komma upp till "normal skillade" 4K, eller?

Jag har kört likat många timmar som dig och ligger på samma mmr.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in