Citat:
Ursprungligen postat av
thorak
sitter och kollar en hel del twitch, ser främst pro-matcher men även en del solo spelare som har högre mmr än vad jag har. när jag kollar på dom som har 4500 mmr så blir jag oftast fundersam på hur kan dom ha högre mmr än vad jag har, dom spelar oftast ganska dåligt som support (lite wards, ingen stackning och låter ej carryn få killsen). gnäller sjukt mycket i chatten och gör oftast samma misstag som jag gör.
men ändå så har dom 1400 mer i mmr än vad jag har. har svårt att se vad som gör dom till en bättre spelare än vad jag är. men nånting gör dom ju bättre men jag ser inte vad.
är det så enkelt att det inte är så stor skillnad mellan 3000 och 400 mmr?
vad tycker ni är en ok nivå på mmr? själv ligger jag 3100 i solo och grupp.
tycker att det är en stor skillnad mellan 2500 och 3000. medans 3000 och 3500 inte alls är så stor skillnad.
har kompisar som har allt från 2000 till 4000 i mmr. och dom flesta håller med mig.
Jag ligger på 3,8 solo och 4,2 i Party. Främst för jag hinner aldrig spela spelet dagligen, så jag blir ju inte lika bra som om när jag spelar det oftare, men även har jag aldrig tiden att spela upp mig i mmr. Spelar man mycket samma hjältar, typ max 5-6 olika hjältar och ungefär samma position så kommer du gå upp i rating. Oavsett om det är support/mid eller inte, för man blir alltid bättre på det man gör. Jag personligen tröttnar ganska mycket på att försöka få mer mmr, så jag brukar randoma. Däremot så tror jag att jag har för lite rating, eftersom jag snowballar varje game nästan med en K/D på typ 15/5 i snitt kanske. Har märkt nu dock, att jag inte alls kan snowballa lika väl eftersom jag inte spelat så mycket, är fortfarande bland de bättre i varje game men går helt enkelt inte lika bra som förr.
Angående MMR så stiger man om man spelar mycket oavsett hur bra man är vanligtvis. Kanske inte går särskilt snabbt dock. Jag tycker
personligen att det är markant skillnad på 4k och under 3,2k. Däremot tycker jag mellan 4k-5k är jämna spelare. Jag har vänner som har 2,4k och andra som har 6,1k. Alla mina vänner som har under 3,2k behöver jag ofta hjälpa angående items, vad som är smartast osv eller hur man bör spela/picka, ge råd alltså. När jag spelar med folk som har 6,1k så brukar vi inte ge varandra råd direkt, vi vet båda vad vi gör och det brukar vara jämnt i statsen.
Kan dock berätta att de vänner jag har som har över 5,5k spelade också mycket inom en kort tidsperiod och mycket av samma hjältar. De steg i rating väldigt snabbt. Lycka till!