2014-12-17, 00:44
Medlem
chessjamts avatar
Måste även nämna det faktum att de har sänkt priset på Shadow Amulet från 1600 till 1400. Sjukt bra då Shadow Blade är utan tvekan mitt favorit item i Dota 2. Vet inte hur många gånger den har räddat livet på mig och hjälpt till att vinna teamfights. Perfekt att snabbganka någon ensam stackare eller att scouta inför teamfight, positionera sig samt också en jäkla bra escape om man håller på att dö. Sjukt värdefull item som jag oftast brukar rusha efter att ha fått mina power treads eller andra stövlar.
Citera
2014-12-17, 01:31
Medlem
Khorneflakess avatar
Jag tycker Oracle verkar grym, är han något att satsa på? Som jag har förstått det så är han en all-purpose support och det är ju rätt nice.
Citera
2014-12-17, 01:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chessjamt
Måste även nämna det faktum att de har sänkt priset på Shadow Amulet från 1600 till 1400. Sjukt bra då Shadow Blade är utan tvekan mitt favorit item i Dota 2. Vet inte hur många gånger den har räddat livet på mig och hjälpt till att vinna teamfights. Perfekt att snabbganka någon ensam stackare eller att scouta inför teamfight, positionera sig samt också en jäkla bra escape om man håller på att dö. Sjukt värdefull item som jag oftast brukar rusha efter att ha fått mina power treads eller andra stövlar.
Bra item på lägre skillnivå.
Citat:
Ursprungligen postat av Khorneflakes
Jag tycker Oracle verkar grym, är han något att satsa på? Som jag har förstått det så är han en all-purpose support och det är ju rätt nice.
Vad menar du satsa på? Finns väl ingen hero som det inte är värt att satsa på. Alla är bra på sina egna sätt. Du måste hur som helst ha någon synergy med ditt lag.
Citera
2014-12-17, 03:21
Medlem
Khorneflakess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pukknub
Vad menar du satsa på? Finns väl ingen hero som det inte är värt att satsa på. Alla är bra på sina egna sätt. Du måste hur som helst ha någon synergy med ditt lag.

Att bli bra på! Jag spelar i princip alla till och från men vill gärna fördjupa mig i någon speciell. Oracle verkar intressant och därför frågade jag om han är vettig utöver det vanliga.
Citera
2014-12-17, 09:55
Medlem
Rome2s avatar
Ända sedan Valve lanserade det nya Phantom Assassin skinet så har jag mött henne 9/10 gånger, rankade som normala matcher. Och jag blir lika fascinerad varje gång hur op jag tycker hon är. Miss chance + osynlig på minimap, en dagger med crit som hon kan pumpa ut utan några problem och framförallt ultin som crittar sönder allt. Jag tror inte på några 15 % där, men det är väl bara jag.

Hursomhelst, hade gärna sett en liten större nerf på henne. Det enda de gjorde var att dra ner på lvl 1/2 critskadan men i slutändan är den fortfarande densamma med 450 %.

"Coup de Grace critical strike damage from 250/350/450% to 230/340/450%"

Hur känner ni för PA? Är det en hero ni anser är balanserad eller är ni lite skeptiska till henne som mig?
Citera
2014-12-17, 10:14
Medlem
Maledictuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rome2
Ända sedan Valve lanserade det nya Phantom Assassin skinet så har jag mött henne 9/10 gånger, rankade som normala matcher. Och jag blir lika fascinerad varje gång hur op jag tycker hon är. Miss chance + osynlig på minimap, en dagger med crit som hon kan pumpa ut utan några problem och framförallt ultin som crittar sönder allt. Jag tror inte på några 15 % där, men det är väl bara jag.

Hursomhelst, hade gärna sett en liten större nerf på henne. Det enda de gjorde var att dra ner på lvl 1/2 critskadan men i slutändan är den fortfarande densamma med 450 %.

"Coup de Grace critical strike damage from 250/350/450% to 230/340/450%"

Hur känner ni för PA? Är det en hero ni anser är balanserad eller är ni lite skeptiska till henne som mig?

Jag möter sällan några bra PA men jag tycker inte att det är några större svårigheter att möta henne. Har man bara en schysst support eller två på samma lane som kan hålla henne borta från farm så går det ju bra.
Citera
2014-12-17, 14:02
Medlem
Sane?s avatar
Manta på drow borde bli ganska sjuk efter patchen! Nån som testat?
Citera
2014-12-17, 23:03
Medlem
wastaahs avatar
Nu gick patchen live, tippar en hundring på att vi får se pudge i 85% av alla games nu
Citera
2014-12-17, 23:04
Medlem
wastaahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sane?
Manta på drow borde bli ganska sjuk efter patchen! Nån som testat?

Hon kommer ju definitvt ha det enklare att siega baser, men det kommer kanske inte ge så stort utslag eftersom byggnader nu tar mindre dmg av illus?
Citera
2014-12-18, 09:53
Medlem
PsycholicRaves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wastaah
Hon kommer ju definitvt ha det enklare att siega baser, men det kommer kanske inte ge så stort utslag eftersom byggnader nu tar mindre dmg av illus?
Just det bör väl vara en rätt stor nerf till illusion push heroes som TB och Naga? Förvånar mig dock lite att death prophet fortsätter vara så stark som hon varit i tidigare patch, förutom en liten nerf till strenght growth.
Citera
2014-12-19, 00:33
Medlem
chessjamts avatar
Dafuq? Spelade nyss solo rankad alla väljer, Ogre magi. Vi vinner stort med bra supporthjälp av Vengeful och Oracle tillsammans med mig plus att vi har en farmad PA. Precis när vi håller på och tar mid racks efter att vi teamwipat motståndarna så får jag auto disconnect. Försöker ta mig in flera gånger men det går inte. Startar om Dota och då är matchen borta. Syns inte på min historik att jag skulle ha spelat matchen, varken på dota eller dotabuff. Verkar inte ha något problem med internet annars öht. Något annan som fått liknande problem när de spelat dota de närmaste tiden?

Jäkla trist då det hade blivit fjärde raka vinsten på solo ranked.
Citera
2014-12-19, 01:12
Medlem
PsycholicRaves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chessjamt
Dafuq? Spelade nyss solo rankad alla väljer, Ogre magi. Vi vinner stort med bra supporthjälp av Vengeful och Oracle tillsammans med mig plus att vi har en farmad PA. Precis när vi håller på och tar mid racks efter att vi teamwipat motståndarna så får jag auto disconnect. Försöker ta mig in flera gånger men det går inte. Startar om Dota och då är matchen borta. Syns inte på min historik att jag skulle ha spelat matchen, varken på dota eller dotabuff. Verkar inte ha något problem med internet annars öht. Något annan som fått liknande problem när de spelat dota de närmaste tiden?

Jäkla trist då det hade blivit fjärde raka vinsten på solo ranked.
Inte nu det allra senaste, men runt när förra patchen släpptes. Tror det kan ske när det är väldigt mycket belastning på servrarna, alla åker ur gamet och det nullifieras helt enkelt. Trist är det, men som tur är ovanligt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in