2014-12-21, 20:27
Medlem
LoserMachines avatar
Alltså den här tjänsten är sjukt dålig. Kommer inte upp i någon hastighet, går knappt att surfa.
Citera
2014-12-23, 09:43
Medlem
MajorUndertakers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LoserMachine
Alltså den här tjänsten är sjukt dålig. Kommer inte upp i någon hastighet, går knappt att surfa.

Jag har inget problem med surfen.
Dock svänger det lite med vilken hastighet man får.
Vid nedladdning brukar jag ha ganska bra fart, dock när jag mäter via t.ex. bredbandskollen.se så varierar det mellan 20-80Mbit downstream.
Har 100/10.
Citera
2014-12-23, 12:17
Medlem
LoserMachines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MajorUndertaker
Jag har inget problem med surfen.
Dock svänger det lite med vilken hastighet man får.
Vid nedladdning brukar jag ha ganska bra fart, dock när jag mäter via t.ex. bredbandskollen.se så varierar det mellan 20-80Mbit downstream.
Har 100/10.

Det har inte fungerat alls det senaste dagarna, har gått igenom alla inställningar och firmware uppdaterat allt 2ggr. Det har även fungerat som skit tidigare. När jag skaffade det för ett år sen fungerade det smärtfritt. Nu kan dom dra åt helvete.
Får runt 1kb/s till 10kb/s. Har också 100/10. Fick 1mbit upp och ner på bredbandskollen, men det stämmer inte heller.
Dom verkar vägra svara på mail etc.

Edit: Har inte testat om dom fungerar som det ska idag. Tänker aldrig mer använda deras tjänst igen så.

Edit2: Testade OVPN, fugerar skitjävlabra.
Senast redigerad av LoserMachine 2014-12-23 kl. 12:41.
Citera
2014-12-28, 17:49
Medlem
Hej,
kör en ftp-server på en Win7-maskin med Anonine OpenVPN,
men kommer inte åt den när vpn är ansluten.

Är det någon mer port som bör öppnas eller finns det några andra förslag? Det är en filezilla server
Citera
2014-12-29, 00:44
Medlem
oceanwaves avatar
Nyttjat Anonine i snart 5 år. Det har fungerat klockrent förutom senaste halvåret (ägarbyte?). November-December har det varit betydligt sämre och just nu kopplar skiten ner varannan minut. Kundtjänsten verkar helt oförstående. Byt dns var rådet jag fick och man struntade i att svara på frågor om strulet som varit tidigare. Har lessnat på eländet.

Problemen tycks bara bli fler och oftare utan att det rättas till. Aldrig finns det någon driftinfo på deras hemsida. Om alla andra har liknande erfarenheter så lär dom inte ha några kunder kvar om ett år.
Citera
2015-01-01, 19:17
Medlem
Har anonine någon auto exit disconnect internet setting ifall de skulle gå offline och man sitter och tankar och ens riktiga ip sen skulle visas?
Citera
2015-01-01, 20:14
Medlem
BaalZeBubs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av negerslaven666
Har anonine någon auto exit disconnect internet setting ifall de skulle gå offline och man sitter och tankar och ens riktiga ip sen skulle visas?

Nej, de använder vad jag vet bara standard openvpn och pptp som ingår/finns till operativsystemen. Så man får fixa det där själv.

Det finns gott om tips om hur man blockerar vissa applikationer i windows med comodo firewall. Det kräver att man skapar en zone med anonines ip-adresser, vilka dock nog har ändrats sig sedan någon senast tog upp dessa tipps i denna tråd.

Jag blockerar vissa användare i Linux, med hjälp av regler i brandväggen. Detta är inte en komplett handledning, och kanske bara förvirrande, men reglerna är av denna typ:
# accept traffic to the LAN
iptables -A OUTPUT -m owner --uid-owner vpnonly -d 192.168.1.1/255.255.255.0 -j ACCEPT
# reject the rest unless it goes through a tapinterface - tap1 or tap0 with + as wildcard
iptables -A OUTPUT -m owner --uid-owner vpnonly \! -o tap+ -j REJECT
Citera
2015-01-04, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BaalZeBub
Nej, de använder vad jag vet bara standard openvpn och pptp som ingår/finns till operativsystemen. Så man får fixa det där själv.

Det finns gott om tips om hur man blockerar vissa applikationer i windows med comodo firewall. Det kräver att man skapar en zone med anonines ip-adresser, vilka dock nog har ändrats sig sedan någon senast tog upp dessa tipps i denna tråd.

Jag blockerar vissa användare i Linux, med hjälp av regler i brandväggen. Detta är inte en komplett handledning, och kanske bara förvirrande, men reglerna är av denna typ:
# accept traffic to the LAN
iptables -A OUTPUT -m owner --uid-owner vpnonly -d 192.168.1.1/255.255.255.0 -j ACCEPT
# reject the rest unless it goes through a tapinterface - tap1 or tap0 with + as wildcard
iptables -A OUTPUT -m owner --uid-owner vpnonly \! -o tap+ -j REJECT

Går också att koppla program (torrentklient?) till den mac-adress som det virtuella nätverkskortet har som används för vpn. Man ställer in brandväggen att endast trafik över det virtuella nätverkskortet släpps ut/in för det specifika programmet, övrig trafik blockeras och man bör då inte synas med sitt riktiga ip även om man tappar kontakten med vpn-servern.
Citera
2015-01-05, 03:13
Medlem
BaalZeBubs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frispel2
Går också att koppla program (torrentklient?) till den mac-adress som det virtuella nätverkskortet har som används för vpn. Man ställer in brandväggen att endast trafik över det virtuella nätverkskortet släpps ut/in för det specifika programmet, övrig trafik blockeras och man bör då inte synas med sitt riktiga ip även om man tappar kontakten med vpn-servern.

Det låter praktiskt om man har en brandvägg som klarar det.

Vissa klienter försöker förresten klara av detta på egen hand, men jag är mycket misstänksam mot om det egentligen fungerar! Dc++ är idiotiskt nog beredd att ansluta till en tillfällig ip-adress, vilket leder till att förbindelsen går ned när denna ändras (vpn, dhcp m.m kopplar upp och ned ibland). Men man kan inte lita på att alla funktioner i en applikation går via detta försök till att ta makt över tcp/ip-stacken.
Citera
2015-01-06, 18:24
Bannlyst
Är det nått problem nu med anonine? Jag har precis köpt en månad och installerat enligt instruktioner för Ubuntu 14.04 på deras sida (har 14.10 men borde inte spela nån roll?) och det funkar och ganska snabbt också i några minuter sen bara dör det. Dvs det står fortfarande att den är aktiverad men det går inte att browsa utan får bara felmeddelanden att internet är nere?
Citera
2015-01-10, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BaalZeBub
Det låter praktiskt om man har en brandvägg som klarar det.

Vissa klienter försöker förresten klara av detta på egen hand, men jag är mycket misstänksam mot om det egentligen fungerar! Dc++ är idiotiskt nog beredd att ansluta till en tillfällig ip-adress, vilket leder till att förbindelsen går ned när denna ändras (vpn, dhcp m.m kopplar upp och ned ibland). Men man kan inte lita på att alla funktioner i en applikation går via detta försök till att ta makt över tcp/ip-stacken.

Kör med comodo firewall, men har för mig att det ska gå att ställa in även för windows inbyggda brandvägg.
Citera
2015-01-16, 08:18
Medlem
Har problem sedan några dagar tillbaka, när jag är uppkopplad mot anonine så fungerar hastigheten bra på allt utom torrents, där får jag någon enstaka kb/s i nedladdning. Kopplar jag ner från vpn'en så fungerar det snabbt och bra.
Någon som upplevt något liknande, mac os x 10.10 och senaste tunnelblick.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in