2016-07-11, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Halinder
För det mesta har VPN leverantören en .conf eller .ovpn fil du laddar ner och importerar till valfri VPN klient. Det hela brukar räcka med att du importerar filen med inställningar, och sedan anger användarnamn/lösenord när du kopplar upp dig.

OVPN.se har dock egen klient, vilket många andra också har.
Ok. Men jag kör osx och skulle vilja använda mig av den inbyggda vpn-appen fast med ovpn's config.

Jag hade det så med anonine då tunnelblick bara krånglade hela tiden
Citera
2016-07-29, 21:42
Medlem
Afrosvensks avatar
Jag använder MovieBox på min iPad. Gratis filmer. Loggade in och använde Anonine som VPN och nu står det att vissa filmer är spärrade pga min operatör - det måste väl ändå vara något fel?

(Att jag verkligen är uppkopplad mot Anonine har jag kollat genom whatismyipaddress.com)
Citera
2016-09-03, 19:28
Medlem
Varför vet webbsidan att det ska va på svenska - trots att jag använder Anonine?

Med Tor browser händer inte detta.
Citera
2016-09-03, 20:45
Medlem
Wosps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wizzardry01
Varför vet webbsidan att det ska va på svenska - trots att jag använder Anonine?

Med Tor browser händer inte detta.

Antagligen för att det är förvalt i din webbläsare.
Citera
2016-09-03, 23:44
Medlem
Varför måste man skriva sitt postnummer när man betalar med bankkort?
Citera
2016-09-03, 23:47
Medlem
Studsbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wizzardry01
Varför måste man skriva sitt postnummer när man betalar med bankkort?

För att de vill jämföra dina kortuppgifter med det du anger. Ingen vill bli nlåst, inte ens Anonine. Man betalar inte med ett bankkort när man vill vara anonym, det ligger i sakens natur.
Citera
2016-09-10, 12:26
Medlem
jabbe91s avatar
Jag köpte några månader av Anonine för några dagar sedan. Men nu funkar de inte alls att ladda ner torrents. Inte någon torrent alls när man antingen har PPTP eller Open VPN ?
Vad har hänt ? Blockar dom de eller vad?
Citera
2016-09-10, 15:58
Medlem
Studsbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jabbe91
Jag köpte några månader av Anonine för några dagar sedan. Men nu funkar de inte alls att ladda ner torrents. Inte någon torrent alls när man antingen har PPTP eller Open VPN ?
Vad har hänt ? Blockar dom de eller vad?

Jo men, var försöker du ladda ner? Privatatrackers kan mycket väl få för sig aff blockera VPN av olika sorter, men öppna trackers fungerar utmärkt.
Citera
2016-10-17, 00:34
Medlem
Företaget bakom Anonine är väl Portlane AB. De är ju även internetoperatör. Innebär detta att de är enligt lag ät tvungna att logga allting (även VPN-trafiken) och gör det fast de säger att de inte gör det? Kör själv dem ofta.
Citera
2016-11-27, 22:40
Medlem
Varning!

Jag fick ett mail från Anonine där de tackade för att jag förnyat mitt abonnemang. Det har jag alltså INTE gjort. Kollade genast på banken och en summa som stämmer med det jag betalade förra året är reserverad.

Gick in på Anonines sajt. Det stod något som jag tyvärr inte antecknade om att jag hade en aktiv "Stripe subsciption" och klicka här om jag ville avsluta den. Ingen aning om vad Stripe är, men jag klickade. Då försvann det valet, men det står fortfarande högre upp på sidan att jag har en Active Stripe Subsciption.

Ringde banken. De kan inte stoppa betalningen. Vidare fick jag efter visst tjat klart för mig att banken inte kräver någon som helst verifikation från min sida, utan om ett företag vill dra pengar från mitt konto under förespegling av att vi har ett sådant avtal så antar banken att det är OK! Däremot ersätter de i efterhand eventuella misstag.

Det är ju mycket möjligt att det var något nytillkommet finstilt (som jag inte läste) på sajten när jag förnyade abonnemaget förra året. Men då lär det ha varit finstilt.

Andra kanske redan känner till det här, orkar inte läsa tillbaks så långt i tråden, men ifall inte, nu vet ni. Jag har mailat Anonine också. Om de svarar återstår väl att se.
Citera
2016-11-27, 22:44
Medlem
deadhead.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av filifjonken
Varning!

Jag fick ett mail från Anonine där de tackade för att jag förnyat mitt abonnemang. Det har jag alltså INTE gjort. Kollade genast på banken och en summa som stämmer med det jag betalade förra året är reserverad.

Gick in på Anonines sajt. Det stod något som jag tyvärr inte antecknade om att jag hade en aktiv "Stripe subsciption" och klicka här om jag ville avsluta den. Ingen aning om vad Stripe är, men jag klickade. Då försvann det valet, men det står fortfarande högre upp på sidan att jag har en Active Stripe Subsciption.

Ringde banken. De kan inte stoppa betalningen. Vidare fick jag efter visst tjat klart för mig att banken inte kräver någon som helst verifikation från min sida, utan om ett företag vill dra pengar från mitt konto under förespegling av att vi har ett sådant avtal så antar banken att det är OK! Däremot ersätter de i efterhand eventuella misstag.

Det är ju mycket möjligt att det var något nytillkommet finstilt (som jag inte läste) på sajten när jag förnyade abonnemaget förra året. Men då lär det ha varit finstilt.

Andra kanske redan känner till det här, orkar inte läsa tillbaks så långt i tråden, men ifall inte, nu vet ni. Jag har mailat Anonine också. Om de svarar återstår väl att se.
Det är ju du själv som har accepterat ett avtal med Anonine när du senast gjorde en betalning till dom. Där i avtalet står det att det är en prenumeration och att det kommer dras pengar efter prenumerationen är slut. Inget du kan beskylla Anonine på.
Citera
2016-11-27, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Galakatten
Företaget bakom Anonine är väl Portlane AB. De är ju även internetoperatör. Innebär detta att de är enligt lag ät tvungna att logga allting (även VPN-trafiken) och gör det fast de säger att de inte gör det? Kör själv dem ofta.

Vet inte. Numera står det Edelino Commerce Inc längst ner på sidorna hos Anonine.

När jag googlar Edelino hittar jag detta. FWIW.

VPNTunnel and Anonine were bought and run by Edelino Commerce Inc, based in the Seychelles. So VPNTunnel is no longer officially Swedish: SE server + Swedish jurisdiction.
http://www.vpn-providers.net/mullvad-review.php
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in