Citat:
Problemet är att det inte rör sig om en organisk utveckling av kulturen, utan en av systemet påtvingad utveckling. I princip drivet av löftet om fri försörjning. Det finns inget naturligt i att 100 000 tals människor från andra sidan jordklotet, med väsensskild kultur, flygs in till Sverige och förändrar kulturen under en mycket mycket kort tidsperiod.
Vilket system har tvingat dig?
Storföretagen som vill globalisera och tjäna mer pengar och som kräver mer arbetstillfällen.
Eller din mormor och morfar som byggt vår välfärd och som inte vill gå tillbaka till statarsamhället?
Genom att ha en dyr välfärd måste den ju finansieras på nåt sätt. Vem finansierar den?
Företagen. Företagen vill tjäna mer pengar. Mer pengar kräver fler folk som jobbar.
1960-talet har svensk BNP stigit så här mycket:
https://www.google.se/webhp?sourceid=chrome-instant&ion=1&espv=2&ie=UTF-8#safe=off&q=svensk%20bnp
Så behovet av välfärd gör att vi måste finansiera den på nåt sätt. Invandringen var enda sättet att öka intäkterna eftersom nästan hela Sverige redan jobbade...
Idag är Sverige ett av världens rikaste länder. pga invandring.
Att vilja slänga ut 700.000 som jobbar och 85000 företag som ägs av invandrare är att bajsa din mormor i ansiktet. Ät skit kärringdjävel. Ingen vill ta hand om dig.
Björn Söder anser att det är viktigare att man är svensk än att faktiskt jobba hårt.
Han får åka runt till din mormor och min mormor och förklara varför han skickar hem de som jobbar inom vården.
- Jo, för du mår mycket bättre av att ha en svensk som torkar din rumpa.
- Fast Jholina var ju underbart trevlig och hon lärde mig chilenska.
- Nä, det är inte bra för Sverige som helhet.
- Säger du? Jag har varit med och byggt landet och jag vet vad JAG vill ha. Du som politiker ska väl inte tala om för mig att de som jobbar för mig inte är välkomna hit.
- Systemet säger det...
- Vilka är systemet?
- Det är jag och mina fem skånska vänner.