2014-12-17, 23:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av isch
Är snarare betydligt mer intresserade av spelare som passar in i de luckor som fortfarande finns för att kunna balansera upp och stärka laget. Reus hade jag självklart inte tackat nej till om det ges möjlighet men det finns spelare som jag tror skulle ge ett större avtryck.

Vem skulle det vara? Fast jag skulle få välja fritt bland mittbackar så vet jag inte vem jag skulle ta. Tycker fan inte någon imponerar riktigt på mig. Varane kanske jag skulle ta. Nä, blir en spännande sommar (och januari-månad kanske )
2014-12-18, 02:41
Medlem
Viking-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av speedi-
Det är nåt med United och Sverige. Man verkar inte se United som den riktigt stora klubb man är här. I övriga världen hade givetvis aldrig den här diskussionen existerat.

United, Real, Barcelona och Bayern München. Det är det som gäller, det är dessa klubbar som konsekvent hållit en ruskigt hög nivå över decennier och som är dom största. United är tillbaka i CL nästa säsong och när man utmanar om CL vet jag inte, men det är rimligt att tro att man kan vinna CL 2017. Sorry Milan och Juve. Och till ditt Chelsea, men jag tror du förstår att ni är för nya i toppen ännu.

Så vilken storspelare värvar United till sommaren? Jag räknar inte Strootman som storspelare. Reus? Messi?
Jag skulle inte lägga någon större vikt på titlar som vanns innan år 2000, de flesta unga spelare är uppväxta med åren efter det och om de påverkas av något mer än pengar så är det de årens framgångar.

Med andra ord är Chelsea troligtvis på en liknande nivå som Utd för de flesta ungdomar utomlands. United skulle inte direkt ha någon större fördel gentemot Chelsea när det gäller en värvning av exempelvis Reus även om det var samma lön som gällde.
2014-12-18, 09:22
Medlem
DaKaktuzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Viking-
Med andra ord är Chelsea troligtvis på en liknande nivå som Utd för de flesta ungdomar utomlands. United skulle inte direkt ha någon större fördel gentemot Chelsea när det gäller en värvning av exempelvis Reus även om det var samma lön som gällde.
Men allt handlar ju inte om titlar och lön!
United är ett mycket större varumärke än Chelsea och det kan ingen förneka.
United har bättre publiksnitt, bättre träningsanläggning.
Men ska man bara gå på framgångar på senare år vinner väll Chelsea och City pga av cashen. Men verkar ju som United ska gå samma väg dom med.
2014-12-18, 09:36
Medlem
Alex P. Keatons avatar
Jag tror definitivt att Manchester United fortfarande är ett större varumärke i världen än Chelsea. Däremot tror jag inte att det i nuläget spelar någon roll gällande spelares preferenser när det kommer till transfers.
2014-12-18, 09:46
Medlem
Jaxxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaKaktuz
Men allt handlar ju inte om titlar och lön!
United är ett mycket större varumärke än Chelsea och det kan ingen förneka.
United har bättre publiksnitt, bättre träningsanläggning.
Men ska man bara gå på framgångar på senare år vinner väll Chelsea och City pga av cashen. Men verkar ju som United ska gå samma väg dom med.

Chelsea har dock en stor fördel gentemot United. London. Skulle säga att multimiljonärer (dagens fotbollspelare) lockas betydligt mer av att bo i London än av Manchester.

Annars är United i nuläget något större än Chelsea.
2014-12-18, 11:23
Medlem
Axezzs avatar
Enligt Tyska Bild så ska Shaqiri finnas tillgänglig i Januari för den klubb som betalar 20M Euro för honom.
Vart tror ni han går? Jag tror själv att han hamnar i antingen Juventus eller Man United.
2014-12-18, 11:54
Medlem
JayGatsbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av speedi-
Det är nåt med United och Sverige. Man verkar inte se United som den riktigt stora klubb man är här. I övriga världen hade givetvis aldrig den här diskussionen existerat.

United, Real, Barcelona och Bayern München. Det är det som gäller, det är dessa klubbar som konsekvent hållit en ruskigt hög nivå över decennier och som är dom största. United är tillbaka i CL nästa säsong och när man utmanar om CL vet jag inte, men det är rimligt att tro att man kan vinna CL 2017. Sorry Milan och Juve. Och till ditt Chelsea, men jag tror du förstår att ni är för nya i toppen ännu.

Så vilken storspelare värvar United till sommaren? Jag räknar inte Strootman som storspelare. Reus? Messi?

Vad är det för dumheter? Är väl massor med folk som hejar på United i Sverige?

Och ska du prata långtid så kanske du ska ta in vad som anses vara världens mest framgångsrika klubb; AC Milan?
2014-12-18, 12:05
Medlem
M-9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Axezz
Enligt Tyska Bild så ska Shaqiri finnas tillgänglig i Januari för den klubb som betalar 20M Euro för honom.
Vart tror ni han går? Jag tror själv att han hamnar i antingen Juventus eller Man United.
Det borde Liverpool göra utan att blinka.
2014-12-18, 13:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Viking-
Jag skulle inte lägga någon större vikt på titlar som vanns innan år 2000, de flesta unga spelare är uppväxta med åren efter det och om de påverkas av något mer än pengar så är det de årens framgångar.

Det håller jag absolut med om, just nu vinner väl också Chelsea en dragkamp mot United förmodar jag. Men United är en större klubb.

Citat:
Ursprungligen postat av JayGatsby
Vad är det för dumheter? Är väl massor med folk som hejar på United i Sverige?

Och ska du prata långtid så kanske du ska ta in vad som anses vara världens mest framgångsrika klubb; AC Milan?

Ja, det är det. Men de verkar vara tysta jämfört med andra lags fans som klankar ned på dom. Bara att kolla här på Flashback på sistone, allt är skit och folk verkar tycka det är konstigt att United kan värva eftersom "de suger". Att de varit det bästa laget i EUROPA det senaste decenniet tillsammans med Barca verkar alla skita i.

Jag nämnde ju Milan... de är en riktigt, riktigt stor klubb förstås. Men problemen med Serie A i allmänhet och Milan i synnerhet drar ju ned det nu. Kommer de tillbaka? Jag hoppas det, men när? De har varit dåliga länge nu och jag ser inte framtiden som ljus. Än i alla fall.
2014-12-18, 16:39
Medlem
IfIWereAGirls avatar
Kommer mer och mer rykten om Reus till Liverpool, hans agent ska tydligen ha möte med dom i dagarna.
Rapporteras också om att liverpool vill låna Shaqiri, dock verkar AM gå in för honom till 100 procent.
2014-12-18, 16:48
Medlem
Alex P. Keatons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IfIWereAGirl
Kommer mer och mer rykten om Reus till Liverpool, hans agent ska tydligen ha möte med dom i dagarna.
Någon mer källa än indykalla?
2014-12-18, 16:53
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Axezz

Läst en del rykten om honom på albanska sportsidor. Snackas mest om Liverpool och Juventus faktiskt. Verkar som han verkar vara trött på spelbristen och vill bort nu i Januari. Liverpool måste göra allt för hämta in honom, om han nu vill spela för Liverpool.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in