2014-12-17, 12:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Seppo1337
Nja alltså världsklass är han väl inte, och kommer kanske inte att bli, men något speciellt får man väl ändå säga att han är? Han är ändå en frekvent målgörare och man vet ungefär vad man kommer få ut av honom varje match. Det kan man ju verkligen inte säga om Soldado, och ofta inte om Adebayor. Han kommer i princip alltid ha, eller skapa några bra chanser per match. Tillsammans med medspelarna som skulle funnits i Tottenham i Eriksen och Lamela, om han kan komma upp i en någorlunda nivå någon gång, skulle han varit en mycket bra och stabil forward för ett lag som Tottenham.

Det kan jag absolut hålla med om. Tycker bara han snackas upp för mycket, så bra är han inte. Folk blev ju vansinniga när Mourinho sålde honom, vilket för mig inte var förvånande.

Lukaku är förstås bra för sin ålder, men jag tror inte att han blir särskilt mycket bättre än vad han är nu. Vilket förstås är bra, men inte tillräckligt för att leda Chelseas anfall till exempel.
2014-12-17, 14:53
Avslutad
Drömmer om Marco Reus till Liverpool. Vad är chansen att han spelar på Anfield?
2014-12-17, 14:55
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kungalfonzo
Drömmer om Marco Reus till Liverpool. Vad är chansen att han spelar på Anfield?

0 %.

Då kan han lika gärna vara kvar i Dortmund.
2014-12-17, 14:57
Medlem
JayGatsbys avatar
Alexandre Pato ryktas vara på gång till Fiorentina i januari.

Intressant. Kan han få nytändning så är han helt klart ett tillskott.
2014-12-17, 16:21
Avslutad
Detta var ju en fett bra nyhet för oss Liverpoolfans.

http://www.viasatsport.se/nyheter/fotboll/vm-succe-ska-losa-liverpools-malvaktskris/
2014-12-17, 16:22
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
0 %.

Då kan han lika gärna vara kvar i Dortmund.

Fast han har ruktats till PL flera gånger och b.la Liverpool.
2014-12-17, 17:16
Medlem
Viking-s avatar
Citat:
Fast han har ruktats till PL flera gånger och b.la Liverpool.
Du kanske skämtar, men varför skulle han vilja gå till Liverpool?
2014-12-17, 17:36
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Viking-
Du kanske skämtar, men varför skulle han vilja gå till Liverpool?

Varför inte? Vem trodde att Di Maria och Falcao skulle gå till United?
2014-12-17, 17:53
Medlem
hakansukkurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JayGatsby
Alexandre Pato ryktas vara på gång till Fiorentina i januari.

Intressant. Kan han få nytändning så är han helt klart ett tillskott.
Mest utskällda spelaren i hela Brasilien, trippar runt som en primadonna och sumpar chanser. Stackars Viola i så fall.
2014-12-17, 18:10
Medlem
Viking-s avatar
Citat:
Varför inte? Vem trodde att Di Maria och Falcao skulle gå till United?
En viss skillnad. Falcao tillhörde Monaco och har varit långtidsskadad. Efter att skilsmässan som ägaren ville gömma resurser från gick igenom så fanns inte samma storskaliga ambition längre (jämför själv detta och förra årets värvningar).

Di Maria må ha varit riktigt bra i Real, men signalen fanns ju där att han inte längre hade samma roll som tidigare, och resurserna från en försäljning kunde användas till mer önskvärda spelare.

Med andra ord hade båda klubbarna anledning att vilja bli av med spelarna. Båda spelare skulle vara väldigt dyra och det fanns inte jättestor konkurrens.

Sedan kommer den lite viktigare faktorn. United är en ungefär 10 ggr attraktivare destination än Liverpool. En dålig säsong ställer inte detta faktum på huvudet.
Reus är ett mål för de allra största klubbarna, och Liverpool tillhör inte den skaran.

Ursäkta om jag låter dryg, men precis som när en dålig säsong för United inte stampar ner laget i jorden så lyfter inte en bra säsong upp Liverpool i himlen.
2014-12-17, 23:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Viking-
En viss skillnad. Falcao tillhörde Monaco och har varit långtidsskadad. Efter att skilsmässan som ägaren ville gömma resurser från gick igenom så fanns inte samma storskaliga ambition längre (jämför själv detta och förra årets värvningar).

Di Maria må ha varit riktigt bra i Real, men signalen fanns ju där att han inte längre hade samma roll som tidigare, och resurserna från en försäljning kunde användas till mer önskvärda spelare.

Med andra ord hade båda klubbarna anledning att vilja bli av med spelarna. Båda spelare skulle vara väldigt dyra och det fanns inte jättestor konkurrens.

Sedan kommer den lite viktigare faktorn. United är en ungefär 10 ggr attraktivare destination än Liverpool. En dålig säsong ställer inte detta faktum på huvudet.
Reus är ett mål för de allra största klubbarna, och Liverpool tillhör inte den skaran.

Ursäkta om jag låter dryg, men precis som när en dålig säsong för United inte stampar ner laget i jorden så lyfter inte en bra säsong upp Liverpool i himlen.

Det är nåt med United och Sverige. Man verkar inte se United som den riktigt stora klubb man är här. I övriga världen hade givetvis aldrig den här diskussionen existerat.

United, Real, Barcelona och Bayern München. Det är det som gäller, det är dessa klubbar som konsekvent hållit en ruskigt hög nivå över decennier och som är dom största. United är tillbaka i CL nästa säsong och när man utmanar om CL vet jag inte, men det är rimligt att tro att man kan vinna CL 2017. Sorry Milan och Juve. Och till ditt Chelsea, men jag tror du förstår att ni är för nya i toppen ännu.

Så vilken storspelare värvar United till sommaren? Jag räknar inte Strootman som storspelare. Reus? Messi?
2014-12-17, 23:24
Medlem
ischs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av speedi-
Det är nåt med United och Sverige. Man verkar inte se United som den riktigt stora klubb man är här. I övriga världen hade givetvis aldrig den här diskussionen existerat.

United, Real, Barcelona och Bayern München. Det är det som gäller, det är dessa klubbar som konsekvent hållit en ruskigt hög nivå över decennier och som är dom största. United är tillbaka i CL nästa säsong och när man utmanar om CL vet jag inte, men det är rimligt att tro att man kan vinna CL 2017. Sorry Milan och Juve. Och till ditt Chelsea, men jag tror du förstår att ni är för nya i toppen ännu.

Så vilken storspelare värvar United till sommaren? Jag räknar inte Strootman som storspelare. Reus? Messi?

Är snarare betydligt mer intresserade av spelare som passar in i de luckor som fortfarande finns för att kunna balansera upp och stärka laget. Reus hade jag självklart inte tackat nej till om det ges möjlighet men det finns spelare som jag tror skulle ge ett större avtryck.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in