2015-01-22, 19:00
Medlem
Skranks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Viking-
Senaste angående Cuadrado är att Fiorentina inte kommer att förhandla. Det är klausulen eller ingenting.
Chelsea har försökt att få han billigare eller kombinera med Salah, men det blir alltså klausulen som måste mötas om man vill ha honom.
Salah till Roma och Schurrle till Wolfsburg är annars de stora ryktena. Båda ryktas gå för ungefär den summa de kom för, med lite plus på Schurrle.

Det ryktas lite om Douglas Costa istället, men det påstås vara en förhandlingstaktik för att få ner priset lite.

Vore det inte vågat av Chelsea att göra sig av med både Salah och Schurrle samtidigt nu under detta fönster med tanke på CL? En skada på Willian eller Hazard och man står där helt utan reserv?

EDIT: Eller vänta lite, får Cuadrado isåfall lira CL med Chelsea?
Senast redigerad av Skrank 2015-01-22 kl. 19:09.
2015-01-22, 19:28
Medlem
asslikethats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skrank
Vore det inte vågat av Chelsea att göra sig av med både Salah och Schurrle samtidigt nu under detta fönster med tanke på CL? En skada på Willian eller Hazard och man står där helt utan reserv?

Ja det får han.
2015-01-22, 20:05
Medlem
4522s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Viking-
Är prislappen mera förståelig sett över de senaste säsongerna?
Har han varit dålig denna säsong eller bara inte riktigt motsvarat förväntningarna?

Jag undrar hur han skulle passa in med spelare som Oscar, Costa, Fabregas och Hazard bredvid sig. Hazard har bla gynnats av en högre kvalitet på medspelarna denna säsong, kanske detsamma skulle gälla för Cuadrado?

Ja, han har varit dålig den här säsongen, även sett till likartade spelare i ligan.

Tror han hade gått bra med dom spelarna, kanske att han är lite i dummaste laget, då han gör ganska mycket själv. Och filmar en hel del. Finns viss risk för att han blir en one trick pony precis som Valencia om han används fel. Det som talar emot det är att Cuadrado har en högre grundkvalitet, särskilt i sitt ryck och sina dragningar. Han är inte, om än något, lika mycket spark och spring som Valencia.
2015-01-22, 21:21
Medlem
hakansukkurs avatar
Cruzeiro skall ha bekraftat att RM varvar Lucas Silva for +13 mEur.

Da gar antagligen Illarra till Athletic, ryktas for 25m.
2015-01-22, 21:35
Medlem
NoTruces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hakansukkur
Cruzeiro skall ha bekraftat att RM varvar Lucas Silva for +13 mEur.

Da gar antagligen Illarra till Athletic, ryktas for 25m.

Bra pris för Atheltic där.

Vad var det med Lacazette till Liverpool? På Balotellis bekostnad då, eller?
2015-01-22, 21:59
Medlem
Axezzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoTruce
Bra pris för Atheltic där.

Vad var det med Lacazette till Liverpool? På Balotellis bekostnad då, eller?

Bara skitsnack, Lacazette går ingenstans i Januari om ingen lägger en monstersumma på honom.
Balotelli tror jag dock är tillgänglig, dock så har han väl inte så många intressenter efter sig.
2015-01-22, 22:04
Medlem
Viking-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4522
Ja, han har varit dålig den här säsongen, även sett till likartade spelare i ligan.

Tror han hade gått bra med dom spelarna, kanske att han är lite i dummaste laget, då han gör ganska mycket själv. Och filmar en hel del. Finns viss risk för att han blir en one trick pony precis som Valencia om han används fel. Det som talar emot det är att Cuadrado har en högre grundkvalitet, särskilt i sitt ryck och sina dragningar. Han är inte, om än något, lika mycket spark och spring som Valencia.
Tack Alltid kul att höra från folk som sett spelaren mer än en själv.

Jag får bra vibbar från honom. Om han kunde vara lite mindre självisk och förbättra passningsspelet (timingen snarare än kvalitén) så tror jag att han blir en viktig pusselbit. Han har det defensiva utan tvekan, så jag tror att balansen inte rubbas ifall Willian skulle petas.

Jag är lite av en statistik-nörd, och jag tycker att Cuadrado om man tittar på hans siffror ändå har gjort en relativt stark säsong, om än sämre än föregående. Jag tror på honom som en välscoutad värvning. Sedan går det som det går.

Han kan spela i CL Skrank, ett stort plus som utan tvekan spelar in i beslutet att värva honom nu.
2015-01-22, 22:15
Medlem
Calogeros avatar
Förstår bara inte var Cuadrado skall ta plats i Chelsea. Det är en för bra (och dyr) spelare för att sätta på bänken.
2015-01-22, 22:19
Medlem
Viking-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Calogero
Förstår bara inte var Cuadrado skall ta plats i Chelsea. Det är en för bra (och dyr) spelare för att sätta på bänken.
Costa
Hazard - Oscar - Cuadrado
Matic - Fabregas
Azpilicueta - Terry - Cahill - Ivanovic
Courtois
Idén skulle jag gissa är att hitta en spelare som kan fortsätta Willian's defensiva insats men faktiskt bidra med någonting framåt. Lär ta ett par matcher innan han kommer in i elvan, men den jag skrev är nog tänkt som den starkaste.

Enligt The Guardian är det Salah som lämnar plats, väldigt nära Roma på lån nu.
2015-01-22, 22:43
Medlem
Qawseds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skrank

Det kommer inte ske. Lämnar två spelare plockas två in. Alternativt att man lyfter en från akademin, men det känns föga troligt.
Hade känts OK. om man ersätt Salah med Thorgan, Moses, Piazon eller Atsu. Men de lär inte kallas tillbaks.

Tror Schurrle stannar till sommaren. Cuadrado plockas ev. in istället för Salah, men det skulle innebära tre för jämnbra högeryttrar, vilket hade gjort det tufft. Men man ska inte glömma att det snabbt blir en väldans massa matcher med FA-cupen och CL slutspel. Hazard kanske behöver vila snart också
2015-01-23, 09:45
Medlem
Cambijaos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av riquelme
Saknar han inte spelhuvudet för en sådan position? Känns ju relativt hjärndöd...
Spelhuvud för att spela släpande striker ät knappast det mest vitala. Släpande är inte nummer 10; det är nummer 11. Och ja, han var som bäst i Leverkusen i den positionen.

------

Naughton klar för Swansea.
2015-01-23, 13:14
Medlem
Marcelo Brozovic 22 årig mittfältare från Dinamo Zagreb, 7 landskamper för Kroatien också.
Uppges vara nära att krita på för Inter. Prislappen uppges landa kring 8 miljoner euro.

mvh

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in