Citat:
Ursprungligen postat av
4522
Ja, han har varit dålig den här säsongen, även sett till likartade spelare i ligan.
Tror han hade gått bra med dom spelarna, kanske att han är lite i dummaste laget, då han gör ganska mycket själv. Och filmar en hel del. Finns viss risk för att han blir en one trick pony precis som Valencia om han används fel. Det som talar emot det är att Cuadrado har en högre grundkvalitet, särskilt i sitt ryck och sina dragningar. Han är inte, om än något, lika mycket spark och spring som Valencia.
Tack

Alltid kul att höra från folk som sett spelaren mer än en själv.
Jag får bra vibbar från honom. Om han kunde vara lite mindre självisk och förbättra passningsspelet (timingen snarare än kvalitén) så tror jag att han blir en viktig pusselbit. Han har det defensiva utan tvekan, så jag tror att balansen inte rubbas ifall Willian skulle petas.
Jag är lite av en statistik-nörd, och jag tycker att Cuadrado om man tittar på hans siffror ändå har gjort en relativt stark säsong, om än sämre än föregående. Jag tror på honom som en välscoutad värvning. Sedan går det som det går.
Han kan spela i CL Skrank, ett stort plus som utan tvekan spelar in i beslutet att värva honom nu.