Citat:
Ursprungligen postat av
Scrupci
Varför skulle en person som blir gravid och testar positivt skynda sig till läkare direkt? Inte ens jag som fått provrörsbefruktning har ilat till läkare. De brukar vänta lite innan de testar för att se att graviditeten kvarstår. Så att JH inte bekräftade hos läkare är väl inte så konstigt. Hon kanske funderade på vad hon skulle göra, behålla eller ta bort och då går man heller inte till läkare direkt. Eller menar du den rättsmedicinska undersökningen? Du kan inte se om en person har varit gravid i några veckor och sedan blivit av med det efter några veckor. Ibland kan det inte ens gå att se om du fött barn, och nu säger jag ibland och inte alltid så att det inte blir en stor diskussion om att man kan se om någon fött barn, för det kan man ibland också se.
Det finns en dokumenterad bild på ett gravtest, vad finns som motbevisar? Förutom godtyckliga spekulationer? Det vore intressant om det fanns något att ta på gällande spekulationen om att gravtestet är lögn, ungefär som att det finns en bild på ett positivt gravtest.... Att man säger samma sak om och om igen gör inte att det blir sannare.
Själv är jag delad i spekulationerna angående hennes graviditet, tycker att det finns fog för sanning men även lögn pga hennes manipulativa tendenser.
Jag bryr mig inte om vilket som är sanningen men tycker att det det är rimligt med spekulationer åt båda hållen om någon nu vill det. Framför allt utan att folk ska bli otrevligt behandlade i tråden för att de har en annan uppfattning.
Jag har inte förväntat mig att JH skulle springa till doktorn, har heller inte påstått det någonstans. Jag har själv inte kastat mig på telefonen vid mina graviditeter.
Det är en sjukt dålig stämning i den här tråden som skrämmer iväg folk som vill uttrycka sin åsikt och det tycker jag är jättetråkigt.
Själv väntar jag på Tingsrättsdomen, ska bli spännande vad de säger.