Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-12-17, 14:17
Medlem
Jag tycker också att det vore intressant med lite mer diskussion utifrån påtagliga tecken på att hon ljugit. Att säga att Jonna troligtvis trott sig vara gravid utifrån bilden på gravtestet som är positivt och som Jonna håller i har påtaglig grund, vad finns det förutom fantasi som säger att det är lögn? Hon har trots allt berättat en stor del sanning, så att misstro allt Jonna säger har ingen riktig grund. Man kan hata henne ändå. Att bara säga att det går är inget intressant att diskutera. Jag tror att det går att manipulera gravtest, än sen då? Har hon gjort det bara för att det går?
Citera
2014-12-17, 14:21
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FarbrorNyfiken
Jag tycker också att det vore intressant med lite mer diskussion utifrån påtagliga tecken på att hon ljugit. Att säga att Jonna troligtvis trott sig vara gravid utifrån bilden på gravtestet som är positivt och som Jonna håller i har påtaglig grund, vad finns det förutom fantasi som säger att det är lögn? Hon har trots allt berättat en stor del sanning, så att misstro allt Jonna säger har ingen riktig grund. Man kan hata henne ändå. Att bara säga att det går är inget intressant att diskutera. Jag tror att det går att manipulera gravtest, än sen då? Har hon gjort det bara för att det går?

Jag tror mycket väl hon kan varit gravid. Grejen är att det är lika irrelevant som om hon åt gröt till frukost eller tog en generalsnus kvällen innan. Det kommer lämnas helt utan avseende. Såklart.
Citera
2014-12-17, 14:30
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scrupci
Varför skulle en person som blir gravid och testar positivt skynda sig till läkare direkt? Inte ens jag som fått provrörsbefruktning har ilat till läkare. De brukar vänta lite innan de testar för att se att graviditeten kvarstår. Så att JH inte bekräftade hos läkare är väl inte så konstigt. Hon kanske funderade på vad hon skulle göra, behålla eller ta bort och då går man heller inte till läkare direkt. Eller menar du den rättsmedicinska undersökningen? Du kan inte se om en person har varit gravid i några veckor och sedan blivit av med det efter några veckor. Ibland kan det inte ens gå att se om du fött barn, och nu säger jag ibland och inte alltid så att det inte blir en stor diskussion om att man kan se om någon fött barn, för det kan man ibland också se.

Det finns en dokumenterad bild på ett gravtest, vad finns som motbevisar? Förutom godtyckliga spekulationer? Det vore intressant om det fanns något att ta på gällande spekulationen om att gravtestet är lögn, ungefär som att det finns en bild på ett positivt gravtest.... Att man säger samma sak om och om igen gör inte att det blir sannare.

Själv är jag delad i spekulationerna angående hennes graviditet, tycker att det finns fog för sanning men även lögn pga hennes manipulativa tendenser.

Jag bryr mig inte om vilket som är sanningen men tycker att det det är rimligt med spekulationer åt båda hållen om någon nu vill det. Framför allt utan att folk ska bli otrevligt behandlade i tråden för att de har en annan uppfattning.

Jag har inte förväntat mig att JH skulle springa till doktorn, har heller inte påstått det någonstans. Jag har själv inte kastat mig på telefonen vid mina graviditeter.

Det är en sjukt dålig stämning i den här tråden som skrämmer iväg folk som vill uttrycka sin åsikt och det tycker jag är jättetråkigt.

Själv väntar jag på Tingsrättsdomen, ska bli spännande vad de säger.
Citera
2014-12-17, 14:43
Medlem
Scrupcis avatar
Jag menade inte dig personligen, och det är klart att man ska få diskutera alternativa åsikter. Det blir bara tjatigt när det blir sida upp och sida ner med upprepningar utan att ha något att förankra dem i .

Håller med om att det ska bli intressant att ta del av domen.
Citera
2014-12-17, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cocinella
Själv är jag delad i spekulationerna angående hennes graviditet, tycker att det finns fog för sanning men även lögn pga hennes manipulativa tendenser.

Jag bryr mig inte om vilket som är sanningen men tycker att det det är rimligt med spekulationer åt båda hållen om någon nu vill det. Framför allt utan att folk ska bli otrevligt behandlade i tråden för att de har en annan uppfattning.

Jag har inte förväntat mig att JH skulle springa till doktorn, har heller inte påstått det någonstans. Jag har själv inte kastat mig på telefonen vid mina graviditeter.

Det är en sjukt dålig stämning i den här tråden som skrämmer iväg folk som vill uttrycka sin åsikt och det tycker jag är jättetråkigt.

Själv väntar jag på Tingsrättsdomen, ska bli spännande vad de säger.

Hej!

Att många håller sig borta från att skriva i tråden stämmer helt säkert. Jag är en av dem. En del har mycket skinn på näsan, och verkar klara av att kallas för idiot och förståndshandikappad, och att bli hånad på olika sätt, och kan bita tillbaka. Är man mer ömhudat så drar man sig för att skriva, trots att man kanske har en del intressanta synpunkter. Synd att man inte är tuffare hehe.. Som sagt väldigt tråkig ton i tråden.

Vad som får mig att misstänka att Jonna kanske aldrig var gravid, är för att hon sa att hon skulle göra abort. Hon ville ju ha Jonas mer än allt annat, därför tycker jag det låter konstigt att hon skulle välja att ta bort hans barn, som säkert skulle få hennes värsta rival att försvinna ut ur deras liv för alltid. Jag har också för mig att detta "jag är gravid" kom vid ett tillfälle då Jonas ville avsluta relationen. Men jag kan ju minnas fel. Att man misstänker att Jonna kan ha ljugit om graviditeten tycker jag inte är så konstigt, då hon ljugit om så mycket annat. Då är det svårt att bli trodd även vid de tillfällen man ev talar sanning.

Mvh
moncalisa
Citera
2014-12-17, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moncalisa
Vad som får mig att misstänka att Jonna kanske aldrig var gravid, är för att hon sa att hon skulle göra abort. Hon ville ju ha Jonas mer än allt annat, därför tycker jag det låter konstigt att hon skulle välja att ta bort hans barn

För att hon var villig att göra precis vad som helst för att vara honom till lags. Precis som LL gjort sedan hon var i högstadieåldern.

Citat:
Ursprungligen postat av moncalisa
Jag har också för mig att detta "jag är gravid"

Behöver nog vara bättre påläst då i så fall.

Citat:
Ursprungligen postat av Cocinella
Själv är jag delad i spekulationerna angående hennes graviditet, tycker att det finns fog för sanning men även lögn pga hennes manipulativa tendenser

Men inte i det utredningsmaterial som finns att tillgå, ELLER i hennes beteende utanför den aktuella relationen. (Och nej fyllebråk i affekt med JN då han är ute och super med sin fd. och hon är själv ensam hemma är på intet sett ett ''manipulativt'' beteende)

Så hon uppvisade alltså enbart detta desperata beteende i relation till en enda enskild individ, och därför finns det fog att ifrågasätta precis allt i hennes liv? Trots att det ej finns ett spår av sagt beteende i någon annan relation. Låter logiskt hörru, dikeskörning är ju trots allt hur dom flesta av oss föredrar att dra våra ''logiska resonemang''
Senast redigerad av dip 2014-12-17 kl. 15:24.
Citera
2014-12-17, 15:21
Medlem
mathematicss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rustab
Är det kl 9.00 på fredag som domen expedieras ?

Det stod ju två sidor bakåt

"Dom i målet angående misstanke om mord i Askersund
Dom i målet där en kvinna står åtalad för mord och brott mot griftefriden kommer att meddelas fredagen den 19 december 2014, kl. 11:00."
Citera
2014-12-17, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dip
För att hon var villig att göra precis vad som helst för att vara honom till lags. Precis som LL gjort sedan hon var i högstadieåldern.

Behöver nog vara bättre påläst då i så fall.

Jag skrev ju också att jag kan minnas fel.
Citera
2014-12-17, 15:25
Medlem
Med tanke på att kristian hävdar att dom hade
Sex dagen/dagarna efter det påstådda missfallet
Känns det orimligt att hon varit gravid.
Man brukar ju blöda och ha smärtor ett bra
tag efteråt.
Vad påstod hon att hennes egensydda sår
Skulle föreställa?
Senast redigerad av Selina84 2014-12-17 kl. 15:30.
Citera
2014-12-17, 17:47
Medlem
Scrupcis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Selina84
Med tanke på att kristian hävdar att dom hade
Sex dagen/dagarna efter det påstådda missfallet
Känns det orimligt att hon varit gravid.
Man brukar ju blöda och ha smärtor ett bra
tag efteråt.
Vad påstod hon att hennes egensydda sår
Skulle föreställa?

Hon sa att det lilla såret hon gjorde själv och sydde med ett stygn var från en titthålsoperation för att ta bort en blodpropp i en äggstock efter aborten. Jag tror att hennes samlag med Kristian var ett tag efter hennes blödning, och den var så snabbt efter graviditeten att det borde kunna ha gått att genomföra ändå. När jag har haft missfall har jag blödigt väldigt kraftigt i en dag bara, och det gjorde inte ens ont någon av gångerna. Kan vara väldigt olika det där, har haft vänner som både haft ont och blödigt länge, men de var lite längre gångna. Jag har alltid varit några veckor in bara. Men man borde ju inte ha någon jättestor sexlust direkt.
Citera
2014-12-17, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scrupci
Men man borde ju inte ha någon jättestor sexlust direkt.

Sett till JH's personlighet och hennes skick i den stunden där hon ser sig själv som 'övergiven' är det inte speciellt långsökt att det primärt kan ha handlat om något helt annat.
Citera
2014-12-17, 17:58
Medlem
[quote=dip|51520508]För att hon var villig att göra precis vad som helst för att vara honom till lags. Precis som LL gjort sedan hon var i högstadieåldern.

Du stod både offret och gärningsmannen(kvinnan) nära? Var ni bra vänner?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in