Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2014-06-26, 20:57
Medlem
Hon kanske bara sågade av det nödvändigaste för att orka bära ut i bilen och att det skulle få plats i bakluckan, verkar vara en röd liten opel corsa. Tyngsta delen bål med huvud kvar kanske vägde som en hästfodersäck 25 kg då?
Citera
2014-06-26, 20:59
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nie
Men då är vi där med varför hon valde den platsen som hon valde. Varför körde hon dit likdelarna?

Sen undrar jag om någon vet om mordvapen har hittats i parets hem?

Ponera att hon hade henne i bilen i plastsäckar som hon flyttat över från den grå bilen som vad jag förstår är JN 's till hennes pappas bil, den lilla röda. När JN avvisar henne och förmodligen sticker (skulle jag gjort) tar han sin bil den gråa (misstänkt direkt) och jag tror jag läste på något löp att mordvapnet är från el. vanligt i köket. Det stod också att flera bilar/fordon är undersökta.
Citera
2014-06-26, 21:00
Medlem
meiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Det finns en länkad från första inlägget.

Tack
Finns inget foto på J*onn*
Senast redigerad av meii 2014-06-26 kl. 21:03.
Citera
2014-06-26, 21:02
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av radbean
Hon kanske bara sågade av det nödvändigaste för att orka bära ut i bilen och att det skulle få plats i bakluckan, verkar vara en röd liten opel corsa. Tyngsta delen bål med huvud kvar kanske vägde som en hästfodersäck 25 kg då?

Så tror jag det är, och är inte benen de tyngsta kroppsdelarna. Har nått som säger mig att jag läst det någonstans.
Citera
2014-06-26, 21:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av meii
Tack
Finns inget foto på J*onn*

(FB) Askersund: kvinna gripen för mord på en annan kvinna.
Citera
2014-06-26, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Man styckar inte med varesig häcksax eller annat slött verktyg under så kort tid som verkar vara möjlig för mgm. Kniv eller såg är det absolut vanligaste vid viltstyckning som exempel och är hon normalt utbildad i elementär kunskap om kroppen så vet hon säkert att häcksax är inte rätt redskap. Såg eller liknande är nog det som används om det skall kallas husredskap.. obs husredskap.. inte lägenhetsredskap för där sågar man endast vid renovering..

Något som jag reagerade på är att enligt media har polis sagt, "styckningen är nästan fullbordad" och man undrar vad är en fullbordad eller icke fullbordad styckning, FUP kommer ge svaret men det ger iaf en viss rysning i detta fall.

Med "nästan fullbordad" har jag i fantasin att hon inte kapat av huvudet.
Citera
2014-06-26, 21:07
Medlem
Citat:
Man styckar inte med varesig häcksax eller annat slött verktyg under så kort tid som verkar vara möjlig för mgm. Kniv eller såg är det absolut vanligaste vid viltstyckning som exempel och är hon normalt utbildad i elementär kunskap om kroppen så vet hon säkert att häcksax är inte rätt redskap. Såg eller liknande är nog det som används om det skall kallas husredskap.. obs husredskap.. inte lägenhetsredskap för där sågar man endast vid renovering..

Något som jag reagerade på är att enligt media har polis sagt, "styckningen är nästan fullbordad" och man undrar vad är en fullbordad eller icke fullbordad styckning, FUP kommer ge svaret men det ger iaf en viss rysning i detta fall.

Jag gissar på att huvudet sitter kvar på kroppen och därför kallar de det en ofullbordad styckning.
Citera
2014-06-26, 21:12
Medlem
StopDropAndRolls avatar
Citat:

Nej, det låter ju onekligen puckat att försöka stycka med häcksax. Jag kan knappt få av grenar med häcksax, men det låter så udda att det finns i hus och på landet, men inte i lägenhet. Därför började jag fundera på trädgårdsredskap och gav häcksax som ett exempel.
Såg kan man trots allt ha i lägenhet, men det är väl inte vanligt och oftare har man det på nedre botten isf, precis som häcksax.

Hur som helst så låter det ju som om redskapen tagits med. Tog hon med sig dessa från början eller var det det hon hämtade när hon åkte iväg?
Citera
2014-06-26, 21:13
Medlem
Findmypasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babycakes2013
Jag tror det blev kaos i huvudet helt enkelt.

Det var förmodligen kaos i huvudet redan före mordet. Fasaden med hästar, hundar, katter och lyckan med en karl hade krakelerat totalt. Hennes "huvudsponsor" fanns inte kvar längre och efter det växte besvikelsen, till sist brottades hon med ett ohanterligt kaos i den förkrympta värld hon levde i.

Livet är ingen dans på rosor, man måste lära sig att ta smällar och även bli golvad ibland. Det gäller inte minst när man är mitt i sin blomstrande ungdom.
Senast redigerad av Findmypast 2014-06-26 kl. 21:20.
Citera
2014-06-26, 21:13
Medlem
alittleawesomes avatar
Aftonbladet avslöjar: ’Gick till attack med hammare och kniv’ | Nyheter | Aftonbladet
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article19126150.ab

"När den 22-åriga kvinnan, som befann sig ensam i lägenheten, öppnade dörren överföll 24-åringen henne med en hammare hon haft med sig. Hon slog sin kärleksrival i bakhuvudet så att hon föll till marken.
Sedan hämtade, enligt vad Aftonbladets källa uppger att 24-åringen berättat i förhören, en kniv inne i lägenheten och knivhögg 22-åringen flera gånger.
Hon lämnade sedan lägenheten, och den döende 22-åriga kvinnan, och åkte hem, en resa på ett par mil.
Ett par timmar senare återvände hon dock - och styckade den döda 22-åriga kvinnans kropp - lade delarna i kassar som hon bar ner till sin bil.
Sedan åkte hon till jobbet."
Senast redigerad av alittleawesome 2014-06-26 kl. 21:17.
Citera
2014-06-26, 21:16
Medlem
Huckelberryfins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alittleawesome
Aftonbladet avslöjar: ’Gick till attack med hammare och kniv’ | Nyheter | Aftonbladet

"När den 22-åriga kvinnan, som befann sig ensam i lägenheten, öppnade dörren överföll 24-åringen henne med en hammare hon haft med sig. Hon slog sin kärleksrival i bakhuvudet så att hon föll till marken.
Sedan hämtade, enligt vad Aftonbladets källa uppger att 24-åringen berättat i förhören, en kniv inne i lägenheten och knivhögg 22-åringen flera gånger.
Hon lämnade sedan lägenheten, och den döende 22-åriga kvinnan, och åkte hem, en resa på ett par mil.
Ett par timmar senare återvände hon dock - och styckade den döda 22-åriga kvinnans kropp - lade delarna i kassar som hon bar ner till sin bil.

Citat:
Startsidan / Nyheter 2014-06-26
Aftonbladet avslöjar: ’Gick till attack med hammare och kniv’
Bildspel: Klicka för att starta

Med en hammare överföll den 24-åriga hästtjejen sin kärleksrival och slog ned henne bakifrån.

Hon knivhögg henne sedan upprepade gånger – och lämnade henne döende.

Flera timmar senare återvände hon för att stycka kroppen, har hon berättat i förhör, enligt en poliskälla.

Haha och idioten neker till mord vad fan trodde idiothoran när hon slog ner henne bakifrån och högg henne flera gånger och lämnade henne döende att hon skulle kunna resa sig upp själv o uppsöka närmaste läkare?
Citera
2014-06-26, 21:18
Medlem
Hulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alittleawesome

Mordet låter ju definitivt planerat i förväg. Huruvida styckningen var planerad låter jag vara osagt. Eftersom hon misslyckades gömma kroppen så var plan A misslyckad och hon prövade plan B istället.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in