Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-12-01, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av loverlian
Nyligen läst denna tragiska FUP. Ingen åsikt från min sida utan endast spekulationer. Angående Jonna tror jag att hon under längre tid mått fruktansvärt dåligt pga Lovisa och Jonas.Sjuklig svartsjuka! Han har spelat ut tjejerna mot varandra och spelat casanova inför dom, Lovisa tror jag också spelat ut sina kort väl mot Jonna. Både Lovisa och Jonas har fått enligt mig flera indikationer på att Jonna inte mått bra. Även Jonathan måste insett detta, djurvän som Jonna verkade vara och man ser missären för djuren som kissat och bajsat inne verkar ju redan då vara något allvarligt fel. Enligt mig är Jonna skyldig till brottet naturligtvis men kan inte sluta fundera på varför inte närstående personer reagerat och betett sig vuxet i förhålland till Jonnas svartsjuka. Sen har även Jonna en ärrbildning vä handled, verkar ej vara ett rop på hjälp utan mer som : Begrav mej. (om jag tyder den rätt)

Läser man lite mer ingående fattar man att det är ett operationsärr.
Citera
2014-12-01, 12:28
Medlem
Quarrels avatar
Huvudförhandlingsplan
Citera
2014-12-01, 13:17
Medlem
Jag undrar hur det såg ut hemma hos JH och JN, och hur de skötte sina hundar innan det här triangeldramat som fick JH att må så dåligt, hade nått sin kulmen? Var hemmet iordning och fick hundarna uträtta sina behov utomhus då? Eller var hela hemmets misär och hundarnas bajshögar inomhus endast en följd av JH´s psykiska ohälsa? Hur kunde JN som väl förmodligen inte mådde lika dåligt leva under sådana förhållanden, om han tidigare inte varit van att leva så?

Jag läste nånstans att LL mått så dåligt att hon kontaktade vårdcentralen i Askersund för att få prata med en kurator. Om så skedde vet jag inte. Vet man om även JH sökt hjälp för att hon mådde dåligt? Med tanke på hur hemmet såg ut, förstår jag inte att hon var kapabel att orka sköta ett arbete. Eller hon har kanske varit sjukskriven i omgångar, och jag har missat det?
Citera
2014-12-01, 13:41
Medlem
Kexet65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Huvudförhandlingsplan

Tack tusen tack Quarrel
Då blir det onsdag som planeras in på åskådarplats - dvs om man nu får plats !
Citera
2014-12-01, 13:50
Medlem
Plastk0tt3s avatar
Någon som vet om någon tidning kommer finnas på plats och direktrapportera från rättegången imorgon? Har inte sett att det har nämnts på varken expressen, aftonbladet eller na.se
Citera
2014-12-01, 14:00
Medlem
Kommer bli intressant att fortsätta följa den här tragedin. Jag hoppas och tror på livstid.
Citera
2014-12-01, 14:48
Medlem
VanDeKamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kexet65
Tack tusen tack Quarrel
Då blir det onsdag som planeras in på åskådarplats - dvs om man nu får plats !

Funderar också på att gå dit, men som sagt är det väl inte säkert att man får någon plats. Men det vore väldigt intressant att få höra JH i rätten!
Citera
2014-12-01, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Huvudförhandlingsplan
Varför kan jag inte öppna anonfiles?
Citera
2014-12-01, 17:31
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av busteqsun
Varför kan jag inte öppna anonfiles?
Därför att du klickar på fel Download.
Citera
2014-12-01, 18:20
Medlem
Hoppas någon kommer närvara och rapportera!
Citera
2014-12-01, 21:39
Medlem
Kexet65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VanDeKamp
Funderar också på att gå dit, men som sagt är det väl inte säkert att man får någon plats. Men det vore väldigt intressant att få höra JH i rätten!
Läste nåt om att det "kan bli fullt" i själva hörsalen men att det i så fall ska finnas möjlighet att få plats i "medhörar-rum"? Förmodar att det finns begränsningar även där vad gäller antal åhörare, så man ska nog vara i väldigt väldigt god tid före kl 09.00...
Frågan är då: Vad anses som "väldigt god tid före"?
Vad tror ni som varit med förr?
Vara på plats typ 07.30? Eller ännu tidigare?
Citera
2014-12-01, 21:48
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kexet65
Läste nåt om att det "kan bli fullt" i själva hörsalen men att det i så fall ska finnas möjlighet att få plats i "medhörar-rum"? Förmodar att det finns begränsningar även där vad gäller antal åhörare, så man ska nog vara i väldigt väldigt god tid före kl 09.00...
Frågan är då: Vad anses som "väldigt god tid före"?
Vad tror ni som varit med förr?
Vara på plats typ 07.30? Eller ännu tidigare?
Vad gör du hemma? Ta tält och sovsäck och ge dig av.

Det är omöjligt att förutsäga det du frågar efter. Efter vad jag förstår från den mindre uppmärksammade mordrättegången som pågår i Kalmar just nu får folk vänta utanför på att åhörare går ut. Men, också efter vad jag förstår, finns inget medhörningsrum ordnat där. Hur det är i Örebro vet jag inte, men jag känner mig rätt säker på att något media direktrapporterar. Det var minst tre stycken som rapporterade från styckmordsrättegången i Luleå i vintras. Man fick zappa mellan kanalerna på webben för att hänga med och inte missa något.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in