2014-12-17, 00:45
Medlem
Lite beslutsångest över vilken ny karaktär ja ska lira. Står mellan DH, Barb, å Crusader.

Har ingen vettig gear till någon av dom för köra nå bra specc heller. Någon som har nå tips?
Citera
2014-12-17, 05:35
Medlem
ImWorthlesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zeunerts
Lite beslutsångest över vilken ny karaktär ja ska lira. Står mellan DH, Barb, å Crusader.

Har ingen vettig gear till någon av dom för köra nå bra specc heller. Någon som har nå tips?

Ska du spela Solo eller i Multiplayer?
DH och Crusader funkar för båda ovanstående.

Barb är en Solo-char, visst, anslut till ett Multiplayergame, men var berädd på bli hatad, kickad och spottad på
Citera
2014-12-17, 12:39
Medlem
Knaz16s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ImWorthless
Barb är en Solo-char, visst, anslut till ett Multiplayergame, men var berädd på bli hatad, kickad och spottad på

Varför är det så? Inte spelat på ett halvår - år så har noll koll hur det är nu..
Citera
2014-12-17, 13:07
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knaz16
Varför är det så? Inte spelat på ett halvår - år så har noll koll hur det är nu..

Den rusar 200 meter framför alla andra som inte har en chans att hinna ikapp.
Citera
2014-12-17, 13:17
Medlem
Lanoos avatar
Teori: När man griftar, så är det större sannolikhet för svårare mobs ju högre nivå man har på griften?
Tycker alltid jag får Winged Assasins, Anarchs och Corrupted Angels när jag kommer över 37 i grifer, vilket bara är helt hopplöst.
Känns av någon anledning som det gärna blir act5 mobs på högre nivåer, generellt är ju act1 mobs betydligt trevligare att handskas med.
Citera
2014-12-17, 13:31
Medlem
ant's avatar
Citat:

Inte länge till dock, snart kommer nerfen så barb blir helt värdelös istället.
Citera
2014-12-17, 15:04
Medlem
Citat:

det blir mest solo. Tänkte mest på en build till någon av dom som inte krävs nå speciell gear nu i början tills man lyckats hitta typ marauder settet eller den för arakchampion settet
Citera
2014-12-17, 15:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ant'
Inte länge till dock, snart kommer nerfen så barb blir helt värdelös istället.

Vadå värdelös? I stället för 15 nivåer över andra klasser så ligger de nu på samma som alla andra (i och med DH-nerfen). Precis som det ska vara. Nya Raekor är bättre på alla sätt, förutom att man inte kan komma lika högt i grifts, som bara är en siffra ändå.
Citera
2014-12-17, 16:43
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Illsuionist
Vadå värdelös? I stället för 15 nivåer över andra klasser så ligger de nu på samma som alla andra (i och med DH-nerfen). Precis som det ska vara. Nya Raekor är bättre på alla sätt, förutom att man inte kan komma lika högt i grifts, som bara är en siffra ändå.

Problemet som jag skrivit tidigare är två för mig.

1. Jag gillar min DH när jag gör annat medans jag spelar. Ser film, fotboll eller liknande. Samma sak så är den perfekt för ändlöst Cache farmande eller slöruns genom T6 osv. Den är också djävligt kul att spela ibland, just för att den inte kräver så mycket arbete när man lirar. Däremot vill jag lira en mer aktiv klass så lirar jag min monk (fingermashing för att trigga explosion vilket leder till ont i händerna efter en timme fast det är väl vad Blizzard kallar aktiv spelstil..) eller min wizard som är den som är mest rörlig och nog den jag lirar mest nu faktiskt, följt av DH'n när jag behöver en paus från att lira hyperaktivt.

2. Varför inte låta folk lira DH'n på vårat slacker sätt eftersom det uppenbarligen finns folk som gillar det och istället fixa andra klasser så de kommer upp på samma nivå.
Nej, sånt gör inte Blizzard's D3 team, är det någon klass som folk tycker är djävligt kul men som också råkar vara "bättre" än andra klasser så nerfar de den klassen istället för att laga andra.

Som jag nämnt tidigare CM Wizzen, WW Barben, WD Bears och nu kommer även Raekor barben och M6 DH'n följa samma öde.
Citera
2014-12-17, 18:11
Medlem
Har inte lirat på typ 2 veckor och saknar inte ens spelet. Min D3 period e nog förbi. Åt helvete med allt nerfande! Jag har fått nog.
Citera
2014-12-17, 20:11
Medlem
ImWorthlesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knaz16

Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Den rusar 200 meter framför alla andra som inte har en chans att hinna ikapp.

Det som Eaz säger, samt att då dom rusar framför, så limmar dom fast sig i alla mobs, så spela någon form av karaktär oavsett vilken, tillsammans med en Barb är totalt omöjligt, iallafall om man vill lira effektivt..

Näe, Barb är fan rena pisset nu helt ärligt.
Citera
2014-12-18, 09:12
Medlem
Besudlarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Problemet som jag skrivit tidigare är två för mig.

1. Jag gillar min DH när jag gör annat medans jag spelar. Ser film, fotboll eller liknande. Samma sak så är den perfekt för ändlöst Cache farmande eller slöruns genom T6 osv. Den är också djävligt kul att spela ibland, just för att den inte kräver så mycket arbete när man lirar. Däremot vill jag lira en mer aktiv klass så lirar jag min monk (fingermashing för att trigga explosion vilket leder till ont i händerna efter en timme fast det är väl vad Blizzard kallar aktiv spelstil..) eller min wizard som är den som är mest rörlig och nog den jag lirar mest nu faktiskt, följt av DH'n när jag behöver en paus från att lira hyperaktivt.

Fetat: Macro?

mvh B
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in