Citat:
Ursprungligen postat av
Illsuionist
Vadå värdelös? I stället för 15 nivåer över andra klasser så ligger de nu på samma som alla andra (i och med DH-nerfen). Precis som det ska vara. Nya Raekor är bättre på alla sätt, förutom att man inte kan komma lika högt i grifts, som bara är en siffra ändå.
Problemet som jag skrivit tidigare är två för mig.
1. Jag gillar min DH när jag gör annat medans jag spelar. Ser film, fotboll eller liknande. Samma sak så är den perfekt för ändlöst Cache farmande eller slöruns genom T6 osv. Den är också djävligt kul att spela ibland, just för att den inte kräver så mycket arbete när man lirar. Däremot vill jag lira en mer aktiv klass så lirar jag min monk (fingermashing för att trigga explosion vilket leder till ont i händerna efter en timme fast det är väl vad Blizzard kallar aktiv spelstil..) eller min wizard som är den som är mest rörlig och nog den jag lirar mest nu faktiskt, följt av DH'n när jag behöver en paus från att lira hyperaktivt.
2. Varför inte låta folk lira DH'n på vårat slacker sätt eftersom det uppenbarligen finns folk som gillar det och istället fixa andra klasser så de kommer upp på samma nivå.
Nej, sånt gör inte Blizzard's D3 team, är det någon klass som folk tycker är djävligt kul men som också råkar vara "bättre" än andra klasser så nerfar de den klassen istället för att laga andra.
Som jag nämnt tidigare CM Wizzen, WW Barben, WD Bears och nu kommer även Raekor barben och M6 DH'n följa samma öde.