Citat:
Ursprungligen postat av
Fred Friendly
haha, freudian slip.
svensk kultur vi delar, vad är det? Vad är svensk kultur? Fornminnen brukar SD tala om, så mycket vet jag.
ärligt talat har jag inte mer gemensamt med en arbetare från lule än vad jag har med en medelklassarab, vi delar samma kulturella habitus, vi är de facto närmre varandra kulturellt.
Araber är generellt sett mycket råare och mindre toleranta än svenskar - om du står dem nära kulturellt så hoppas jag att du flyttar "hem" till arabvärlden och lever ditt medelklassliv där istället.
Svensk kultur är väl nästan allt vi har här i landet som inte importerats fråm Balkan/Afrika/arabvärlden under den senaste 30-40-års-perioden. Svensk kultur har (främst) rötter i nord-väst, och är äldre än dagens onaturliga, påtvingade pk-multikulti-dynga. Man kan t.ex. inte låtsas att Ramadan är en svensk tradition, folk går inte på såna pk-lögner.
Däremot är den italienska pizzan och amerikanska burgaren "svensk" kultur.
Det vi vanliga svenskar tar till oss naturligt kanske är svensk kultur - artisten
Laleh är isåfall det - de pk-certifierade svenskhatarna
Afrosvenskarnas Riksförbund definitivt inte. Den sympatiska löparen Mustafa Mohammed kanske är det, stolpskottet Aregawi inte.