Citat:
Nu börjar saker hända!
Jag fick ett mail av MIG idag och har inte varit på intervju än:
"Migrationsverket behöver information från dig
Migrationsverket behöver ytterligare information från dig angående en ansökan om tillstånd i Sverige.
Klicka på länken nedan. Logga därefter in med de inloggningsuppgifter (användarnamn och lösenord) som när du skapade ditt konto. Du kommer då till ett elektroniskt formulär där du ska svara på Migrationsverkets frågor. Svara på frågorna inom två veckor från det att du har fått detta e-postmeddelande.
Om du inte svarar, kan Migrationsverket komma att fatta beslut baserat på den information vi har.
Om du behöver sända in ytterligare handlingar, bör du skanna dessa och bifoga dem till ditt svar. Om du sänder in handlingar eller information via post kan inte ditt ärende hanteras elektroniskt och det kommer att fördröja handläggningen"
Har någon av er fått liknande? Varför får jag det och inte min man som är den som söker?! Tacksam för svar!
Jag fick ett mail av MIG idag och har inte varit på intervju än:
"Migrationsverket behöver information från dig
Migrationsverket behöver ytterligare information från dig angående en ansökan om tillstånd i Sverige.
Klicka på länken nedan. Logga därefter in med de inloggningsuppgifter (användarnamn och lösenord) som när du skapade ditt konto. Du kommer då till ett elektroniskt formulär där du ska svara på Migrationsverkets frågor. Svara på frågorna inom två veckor från det att du har fått detta e-postmeddelande.
Om du inte svarar, kan Migrationsverket komma att fatta beslut baserat på den information vi har.
Om du behöver sända in ytterligare handlingar, bör du skanna dessa och bifoga dem till ditt svar. Om du sänder in handlingar eller information via post kan inte ditt ärende hanteras elektroniskt och det kommer att fördröja handläggningen"
Har någon av er fått liknande? Varför får jag det och inte min man som är den som söker?! Tacksam för svar!
Exakt det där mailet fick jag förra veckan samtidigt som min man fick mailet om att boka sin intervju. så håll koll på hans mail nu. I länken bad de mig skicka in foton och ev biljetter om jag vart och hälsat på honom, som jag gjort 2 gånger sen vi gjorde ansökan i augusti. De tillåter bara 5 filer så tur att jag gjort collage av våra bilder så att jag kunde skicka in båda biljetterna. Hade ju annars känts lite snopet o bara skickat in 3 bilder men pga collagen blev det närmare 15
. Hoppas ni har bättre tur med att få snabbt intervjutid. Min man fick den 26 januari som var den tidigast möjliga intervjutiden på hans språk. Ambassaden där han ska göra sin intervju har hand om 3 länders migrationsärenden så inte så konstigt att det var lång väntetid.
