Citat:
Definitivt situationen om jag får gissa.
Har upplevt liknande saker med framförallt med vin som varit helt fantastiskt, typ himmelskt men när man köpt det hem samma vin vid ett senare tillfälle är det som vilket vin som helst..
Situationen med Pripps blå talar starkt för att du har råkat ut för samma sak.
Har upplevt liknande saker med framförallt med vin som varit helt fantastiskt, typ himmelskt men när man köpt det hem samma vin vid ett senare tillfälle är det som vilket vin som helst..
Situationen med Pripps blå talar starkt för att du har råkat ut för samma sak.

Citat:
Ni har såklart rätt. Med andra ord borde man utsätta sig själv för situationer man inte är bekväm med. En svår situation som man vet med lätthet skulle lindras av ett par rediga järn. Då skulle man tvinga sig själv att bara stirra på det där förföriska glaset minst en timme innan man fick smaka.
Jag är utarbetad och inne på min fjärde öl nu, så jag kanske bara yrar...
Citat:
Jag föraktar inte öl som Pripps Blå och jag har druckit fyrsiffrigt av dem i min ungdom, men de blir mindre intressanta ju mer man testar öl i en högre prisklass. Tycker förövrigt att de blygsamma 5% som Pripps Blå bjuder på är i tråkigaste laget också. En öl gör sig bättre när den uppför sig som en hormonstinn Iggy Pop än som en Sofie Zelmani.
Hoppas bara att det finns kvar någon, sannolikheten är väl inte jättestor.