2014-12-18, 22:42
  #9529
Medlem
Germanofils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
Jag har druckit en del Sigtuna Organic Ale den senaste tiden och uppskattar dem även om jag inte gillar deras nya etiketter och flaskor. Tyckte att de gamla var finare.



Schneider Weisse Mein Grünes Tap tycker jag är en väldigt god veteöl.

Citat:
Ursprungligen postat av WalterSullivan
Ja den och Mein Hopfenweisse är deras bästa, Aventinus Eisbock också
TAP 6 - Unser Aventinus är den bästa. Underbar öl!
Citera
2014-12-19, 00:36
  #9530
Medlem
WalterSullivans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Germanofil
TAP 6 - Unser Aventinus är den bästa. Underbar öl!


Av nån konstig anledning gilla jag den inte alls, men när de tar samma öl och gör Eisbock av den så blir den underbar
Citera
2014-12-19, 00:38
  #9531
Medlem
WalterSullivans avatar
Victory Storm King Stout var jävligt intressant, luktar som en svart IPA och smakar väldigt besk stout med en stark surhet som eftersmak Inte den bästa stout jag druckit men klart godkänd och intressant

Sierra Nevadas Narwhal stout är nog deras bästa öl nånsin av de jag provat, fantastisk smakfull kraftig stout. Måste nog köpa fler flaskor innan de tar slut Har tyckt att sierras öl har varit ganska mediokra överlag men narwhal var fina grejer
__________________
Senast redigerad av WalterSullivan 2014-12-19 kl. 01:34.
Citera
2014-12-19, 10:33
  #9532
Medlem
hesons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WalterSullivan
Sierra Nevadas Narwhal stout är nog deras bästa öl nånsin av de jag provat, fantastisk smakfull kraftig stout. Måste nog köpa fler flaskor innan de tar slut Har tyckt att sierras öl har varit ganska mediokra överlag men narwhal var fina grejer
Narwhal, tyckte tidigare att den var tråkig och behövde flera års lagring. Smakade en färsk och den var mycket bättre än jag mindes den och otroligt hårt humlad, något som inte brukar vara bra i stout. Så, drick den färsk.
Citera
2014-12-19, 11:32
  #9533
Medlem
lugna ner digs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WalterSullivan
Victory Storm King Stout var jävligt intressant, luktar som en svart IPA och smakar väldigt besk stout med en stark surhet som eftersmak Inte den bästa stout jag druckit men klart godkänd och intressant

Sierra Nevadas Narwhal stout är nog deras bästa öl nånsin av de jag provat, fantastisk smakfull kraftig stout. Måste nog köpa fler flaskor innan de tar slut Har tyckt att sierras öl har varit ganska mediokra överlag men narwhal var fina grejer
sierra nevadas bigfoot är ju helgrym, gillar verkligen deras öl!!
Citera
2014-12-19, 17:46
  #9534
Medlem
WalterSullivans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lugna ner dig
sierra nevadas bigfoot är ju helgrym, gillar verkligen deras öl!!


Inte druckit alla men deras ipor är ganska tråkiga, tycker Lagunitas öl är mycket bättre
__________________
Senast redigerad av WalterSullivan 2014-12-19 kl. 17:53.
Citera
2014-12-19, 19:24
  #9535
Medlem
loomiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maledictus
Någon som smakad Vintage Ale än? Jag gillar verkligen Fullers öl i vanliga fall och var inne på att köpa Vintage Ale men det blev inte av.
Det fina med Vintage är att ingen årgång är den andra lik. Jag köpte tre flaskor av årets släpp. Kommer att ta en på julafton, sen åker de andra in på lagerhyllan.
Fullers gör/gjorde också en Oak Aged Ale i numrerad upplaga som lagrats på olika typer av fat, bl a sherry och cognac. En fantastisk dryck.
Citera
2014-12-19, 19:55
  #9536
Medlem
ganglere2s avatar
Apropå stout som nu har nämnts i tråden. Slottskällans Imperial Stout, är det någon som har lagrat den och hur länge? När är de bäst? Färska tycker jag att de känns något "ofärdiga".
Citera
2014-12-19, 20:55
  #9537
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
Apropå stout som nu har nämnts i tråden. Slottskällans Imperial Stout, är det någon som har lagrat den och hur länge? När är de bäst? Färska tycker jag att de känns något "ofärdiga".
svartvita etiketten? har några stycken i källaren, tappade 2011. har inte rört dom.
Citera
2014-12-19, 21:04
  #9538
Medlem
Dricker en Sleepy Bulldog Winter Ale för första gången nu denna jul och jag tycker den är underbar. Är jag ensam om det? Blir nog att ta en till vända till systemet imorgon och köpa på sig några flaskor då jag bara köpte en för att testa..
Citera
2014-12-19, 21:25
  #9539
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brutefish
svartvita etiketten? har några stycken i källaren, tappade 2011. har inte rört dom.

Ja, svartvit etikett. Årgång 2013. Känns som om jag gör rätt som väntar då.
Citera
2014-12-20, 01:50
  #9540
Medlem
MonsterMagnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
Apropå stout som nu har nämnts i tråden. Slottskällans Imperial Stout, är det någon som har lagrat den och hur länge? När är de bäst? Färska tycker jag att de känns något "ofärdiga".

Citat:
Ursprungligen postat av brutefish
svartvita etiketten? har några stycken i källaren, tappade 2011. har inte rört dom.

Jag har några från 2011 som ska drickas om några månader.
Men jag testade en för någon månad sedan för att säkerställa att dom inte blir en flopp.
Kan säga att den utvecklats på ett positivt sätt.
Färska är jag inte särskilt imponerad av den, men lagrad så var den trevlig.
Smakerna har förstärkts samtidigt som den har blivit ännumer samlad i smakerna som även fått en litet vinartad ton.
Smakerna som förstärkts mest är kaffe och lakrits medan chokladsmaken har backat tillsammans med humletonerna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in