Citat:
Ursprungligen postat av
ganglere2
Apropå stout som nu har nämnts i tråden. Slottskällans Imperial Stout, är det någon som har lagrat den och hur länge? När är de bäst? Färska tycker jag att de känns något "ofärdiga".
Citat:
Ursprungligen postat av
brutefish
svartvita etiketten? har några stycken i källaren, tappade 2011. har inte rört dom.
Jag har några från 2011 som ska drickas om några månader.
Men jag testade en för någon månad sedan för att säkerställa att dom inte blir en flopp.
Kan säga att den utvecklats på ett positivt sätt.
Färska är jag inte särskilt imponerad av den, men lagrad så var den trevlig.
Smakerna har förstärkts samtidigt som den har blivit ännumer samlad i smakerna som även fått en litet vinartad ton.
Smakerna som förstärkts mest är kaffe och lakrits medan chokladsmaken har backat tillsammans med humletonerna.