2014-12-16, 09:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av udon
Det här är en icke-diskussion. Björn Söder har klampat i klaveret och nu får han betala för misstaget.
Han bad ju om ursäkt i Aktuellt för att han hade blivit "felciterad" (i en text som han hade fått godkänna före publicering), det här bevisar väl bortom allt rimligt tvivel att han inte alls är nazist
Citera
2014-12-16, 09:56
Medlem
AlfaQhards avatar
Det som stör mig är att enbart samer får bedriva renskötsel i Sverige, men för att vara same måste man ha en samisk mor, och det finns ingen möjlighet att konvertera till same, vilket är rasistiskt i min mening.
Citera
2014-12-16, 09:56
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Binary
Han bad ju om ursäkt i Aktuellt för att han hade blivit "felciterad" (i en text som han hade fått godkänna före publicering), det här bevisar väl bortom allt rimligt tvivel att han inte alls är nazist

Nej, han har aldrig sagt att han blivit felciterad. Varför ljuger du?
Citera
2014-12-16, 09:58
Medlem
hushlittledarlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beforemath
Det han säger är på inget sätt kontroversiellt. Han erkänner helt enkelt Sveriges nationella minoriteter enligt Lag (2009:724) om nationella minoriteter och minoritetsspråk http://www.riksdagen.se/sv/Dokument-Lagar/Lagar/Svenskforfattningssamling/Lag-2009724-om-nationella-m_sfs-2009-724/. Minoriteter ingår inte i majoritetsfolkgruppen som fortfarande är och förhoppningsvis förblir svenskar.

Nja, efterkonstruktiiiiiioooooooooon!

Att erkänna de och att acceptera dom är inte samma sak.
Ena stunden säger han: "Judar tillhör inte en Svensk kultur och därför kan de inte vara svenskar, men jag vi får respektera det ändå, eftersom dom nu är skyddade av minoritetslagen"

Men vad han egentligen säger är:
Sverige ska ha EN kultur. För han tror att man känner sig trygg och det skapar stabilitet i SVerige om alla ser ut och har samma kulturella bakgrund.

Det är det SD driver och har drivit sen nazi-starten. Ett folk. Ett land. Saknas bara "ein Fuhrer"

SD anser inte att judar, muslimer, samer, kurder osv kan vara svenskar eftersom de kommer från en annan kultur.

- Man kan inte vara 100% kurd och 100% svensk. Det går inte. Säger Björn.
- Kan man vara 100% svensk och 100% ortodox jude, med Toran och korkskruvar? Ja! Säger Björn Söder. Det är Svensk kultur! Nä. det säger han inte.
Han måste säga det eftersom det är inskrivet i lagen.

SD och Björn Söder börjar bli hardcore nazister som hela tiden hävdar den svenska Genen och rasen.
Björn Söder avslöjar SD egentliga agenda... lite för tidigt bara...

Men det sjuka är att såna som du springer benen av dig för att skydda fascisterna framfart. Men du ser det inte.
Citera
2014-12-16, 09:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Naturligtvis kan politiska partier definiera hur dem ser på svenskhet, hur eventuella assimilationskrav ska se ut och så vidare. Du måste skilja på mikroperspektivet och makroperspektivet.
Visst kan man göra det. Man kan gasa ihjäl judar också. Själva problemet enligt mig är att han ens tar upp det på det sättet han gör, oavsett från vilket perspektiv.
Citera
2014-12-16, 10:00
Medlem
Citat:
Naturligtvis kan politiska partier definiera hur dem ser på svenskhet, hur eventuella assimilationskrav ska se ut och så vidare. Du måste skilja på mikroperspektivet och makroperspektivet.

Vilken djävla icke-fråga.
Det viktiga är väl för fan att man skapar jobb, företag, kreativitet, löser cancerns gåta, ser till att gamla och unga får vård.

Inte vems hudfärg som är rätt eller fel.

Vi är nere på DAGIS-NIVÅ...

Björn "det missförstådda geniet med den nasala skånska dialekten, korta kroppen och lilla näsan och små händer" Söder har dragit ner Svensk debatt till extrem låg nivå. Inte ens mitt inlägg är lägre...
Citera
2014-12-16, 10:00
Medlem
Dett har säkert tagits upp flertal gånger i tråden.

Det var ju judarna (men också andra minoritetsgrupper) med David Schwarz i spetsen som VILLE motarbeta assimilering (och till viss del integrering) just för att detta skulle försämra judarnas identitet.

Vi lever i ett mångkulturellt land och detta har jag skrivit om här (FB) Invandrarna behöver inte anspassa sig till oss - Vi är en mångkultur
Citera
2014-12-16, 10:01
Medlem
Citat:
Nej, han har aldrig sagt att han blivit felciterad. Varför ljuger du?

Han hävdade åtminstone att han inte alls sagt det som dagen innan stod i klartext i DN.
Senast redigerad av backflasha 2014-12-16 kl. 10:04.
Citera
2014-12-16, 10:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlfaQhard
Det som stör mig är att enbart samer får bedriva renskötsel i Sverige, men för att vara same måste man ha en samisk mor, och det finns ingen möjlighet att konvertera till same, vilket är rasistiskt i min mening.

Hur mycket stör dig dig? Kan du inte sova? Äta? Jobba? Tänker du på det dygnet runt? Har du svårt med att knulla dig tjej? "Fan, nu går de där djävla samerna och torkar renskött... fy fan... nä, älskling det blir inget knullande ikväll heller... jag tänker på samerna..."

Det är just detta som stör mig. Björn Söder drar ner nivån och vi diskuterar skitsaker.
Svensk näringsliv, export, import, företagsamhet, arbetstillfällen, arbetsmiljö, miljö, skola, vård omsorg...

Nä du kan inte leva för att samer, som bott här i 1000-tals år, ska få vara som de själva vill... låt de få sköta sina djävla renar... Låt kurderna äta sin kebab och låt negrerna dansa bäst fan de vill. Varför blir du kränkt för att andra lever sitt liv som de själva vill?

Jisses. Ni är tragiska ni "Sverigevänner"
Citera
2014-12-16, 10:05
Medlem
får man från talmansposten uttala sig sådär?

om man googlar talman så står att finna, som jag tolkar det att man ska vara någorlunda neutral eller?

(från riksdagen.se)
Talmannen leder riksdagens arbete i samråd med gruppledarna och med stöd av Riksdagsförvaltningen. Det innebär att talmannen har det yttersta ansvaret för hur riksdagsarbetet planeras och bedrivs. Därtill leder talmannen kammarens sammanträden och är riksdagens främste representant.

Talmansämbetet är den högsta post en person kan väljas till i Sverige. I rang kommer talmannen efter statschefen, alltså efter kungen, men före statsministern.

Som riksdagens främste representant företräder talmannen ofta riksdagen i olika nationella och internationella sammanhang.

En viktig uppgift för talmannen är att leda förhandlingarna vid ett regeringsskifte och lägga fram förslag till ny statsminister. Detta är unikt för Sverige. I andra parlamentariska demokratier leder statschefen regeringsskiftet.

Riksdagens talman ska med anledning av detta stå utanför det rent politiska riksdagsarbetet. Talmannen deltar varken i utskottsarbetet eller i debatter och omröstningar i kammaren. För detta har han en ersättare.
Citera
2014-12-16, 10:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knivur-273
Det luktar kommunist i tråden när folk kallar Björn Söder för "äckel", för att det skapats ett drev mot honom av Dagens Nys, som förvanskar hans uttalanden.

Jag hatar den lukten.
Ja det här är bara ett drev, PK-media är igång igen. Det har inget som helst att göra med Björn Söder och partiets åsikter. Ironi igen om du inte kände lukten av det.
Citera
2014-12-16, 10:06
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av backflasha
Han hävdade åtminstone att han inte alls sagt det som dagen innan stod i klartext i DN.

Det han förnekade stod inte alls i DN.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in