Citat:
Ursprungligen postat av
tardudeniprutten
Är tyvärr ingen SD:are om det nu du vill att jag ska vara,
Att du inte är stödjer ett islamhatande judeparti är bara positivt enligt mig.
Citat:
Folk får tro på vad dom vill så länge jag inte behöver bli inblandad i skiten, det är inte människorna det är fel på utan deras äckliga religion som är vidrig. Jag själv hatar allt som har med religion att göra, den får du ta i ditt privata inte i samhället. Du ska inte heller ta med dig din tro till arbetsplatsen den ska vara neutral från allt vad religion är, kan du inte skaka hand med en människa ja då får du helt enkelt sitta hemma på din matta och be hela dagen.
Detta är något jag också anser bör vara en självklarhet. Men som jag skrev tidigare, invandrarna kan arbeta tillsammans. Detta gör att dom varken behöver integrera sig eller få problem med språk eller religion.
Du kanske missförstod min respons till ditt förra inlägg. Det jag menar är att Sverige valt att ha det så här. Vi är en mångkultur, inte ett gemensamt land där invånarna tillsammans arbetar för en framtid, utan där grupper som arbetar för egna intressen.
När, och detta händer väl i stort sätt alltid, människor pratar om invandringen så behöver dom alltid slänga in en jag-är-inte-rasist-men och börja prata om integration och integrationspolitiken. Det blir så mycket bättre om dom integrerar sig blabla. Sverige har inte från grund och botten valt detta utan Sverige har valt ett segregerat samhälle där människor från samma land grupperat sig. Att nu, nästan 40 år senare, engagera sig i integration är enligt mig alldeles för sent. Eller har jag fel?