2014-12-16, 09:08
Medlem
Knivur-273s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeMajk
Söder har inte lärt sig ett jävla dugg.
Retoriskt är han en kärringpladdrande glappkäft som aldrig borde uttala sig i media
Men å andra sidan så har väl alla partier en sådan pratkvarn, men nu är ju inte media ute efter skandaluttalande från andra partier
Söders uttalande kommer även att användas av andra partier i de flesta debatter fram till ett eventuellt extraval
Håller med om att han borde hållit käften, eftersom han inte kunde förmedla det som han menade, som jag förvisso håller med om dock.
Citera
2014-12-16, 09:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MAD
Fast du kan ju inte skylla på journalisten när Söder fick granska texten innan publicering och då var nöjd med den. Mer kan han knappast begära.
Söder är en katastrof för partiet som borde kickas omedelbart.
Jag är klart förvånad att så många här inne försvarar honom.

Det som är skrivet i artikeln är det inget fel på. Det som är fel är folks snedknullade tolkning av artikeln.
Citera
2014-12-16, 09:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Redax
Det är just den snäva definitionen av svenskt, där Björn Söder står och tänder adventsljus, som är kärnan. Judar i Sverige ska själva ha rätten att bestämma om de är både svenskar och judar, eller inget av det. De kanske vill vara rastafari? Medborgare är en juridisk status, allt annat är relativt. Hur svenskt är det inte numera att äta en pizza? Eller ställa in en julgran i hemmet? Ta en snus? Italienskt respektive tyskt respektive indianskt! Vem bryr sig? Det är svenskt!
Men det är ju här du skiljer dig mot en SD väljare. För dig är nationalitet ej viktigt. För dig handlar det bara om juridiska definitioner. Medans det för en typisk SD väljare handlar om att de är nationalistiska. De Bryr sig. Bruna,svarta,vita,gula. Det spelar ingen roll. De har alla samma kulturella värderingar som vårt land innefattar. Som finns i vårt samhälle sedan tidigare. Jämställdheten, vår kärlek till naturen, vår godtrogenhet. De gillar också de informella spelregler som finns i samhället samt landets traditioner och vill bevara de.

Vi bestämmer alla tillsammans, genom de politiker som får makten. Vilka spelregler som ska gälla. Vilka traditioner som ska finnas kvar och vad vi måste göra åt olika värderingspunkter. Så som jämställdhet tex.
Inte Björn Söder, Inte du. Utan folket. Sverigedemokraterna tror på yttrandefrihet och demokrati. Det samma kan inte sägas om politikereliten som nu vill lagstadga så att de i minoritet kan bestämma över majoriteten.

Exempel.
Kivnnosynen i Iran är väldigt annorlunda mot Sverige. Kvinnor har Mycket färre rättigheter och får bland annat inte ta sig någonstans utan att ha ett heltäckande lakan på suig(även fast de inte skulle vara särskilt religiösa). Om det då finns grupper i Sverige som säger sig tillhöra den Iranska nationen istället för den Svenska, hur tror du deras kvinnosyn går ihop med den Svenska.(de bor dock här och får på så sätt bidrag och bättre livsstandard på bekostnad av välfärden)
Citera
Medlem
ankalinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hemi57
Utveckla ditt inlägg. Förstår inte vad du menar..?

Röstar på Sd för att jag anser att vår flyktingmottagning vida överstiger vår mottagningskapacitet, är ineffektivt administrerad/oförsvarligt kostsam och får oacceptabla följder för välfärden, bostadssituationen, skolan, pensionerna osv. Allt detta anser jag är belagt bortom allt rimligt tvivel. Dessutom inser jag inte varför Sverige har någon skyldighet eller något intresse av att ha ett flyktingmottagande per capita som mångfalt överstiger vad jämförbara länder har.

Allt övrigt på SD’s agenda typ vem som är svensk, vad som är svenskt, folkdräkternas bevarande, islam, samer, judar, knätofs och nyckelharpor osv är jag komplett ointresserad av.

Om något annat parti börjar driva en middle-of-the-EU-road vad gäller invandringspolitik kommer jag att rösta på dem istället. Men tyvärr finns ju inte det på horisonten.
Citera
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MAD
Fast du kan ju inte skylla på journalisten när Söder fick granska texten innan publicering och då var nöjd med den. Mer kan han knappast begära.
Söder är en katastrof för partiet som borde kickas omedelbart.
Jag är klart förvånad att så många här inne försvarar honom.

Söder fick enbart granska sina egna uttalanden, inte hela artikeln. Att folk försvarar honom beror dels på att alla här inte är lika överkänsliga och livrädda för PK-etablissemanget som du är och dels på att han inte sagt något kontroversiellt överhuvudtaget.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MeMajk
Är inte riktigt så det fungerar massmedialt och tolkningsmässigt av ett sådant uttalande.

I dag och en månad framåt så kommer SD vara det parti som är samefientligt i Svenssons ögon.
Svensson har säkerligen stött SD till sin vågmästarroll men kan nog tänka sig att rösta på alliansen vid ett extraval om SD nu ska "utrota alla samer", vilket är vad som framhålls runt julborden och fikarummen
Om SD inte ska tappa i ett eventuellt extraval så bör de nog vakta sin tunga väldigt noga och förvalta de röster de fått i stället för att låta en storkäftad Söder pladdra rappakalja och snärja in sig i ordalydelser och hävda att det är feltolkningar.

Haller inte med dej! Speciellt Expressen tog till det tunga artilleriet med SD-skandaler bara nagra veckor fore valet i september 2014. Det var mycket, mycket grova saker, sagt och skrivet av SD-anhangare. Visserligen flera ar pa nacken, men anda illa.

Vad hade nu denna media-kampanj for effekt? Sverigedemokraterna mer an dubblade sitt rostetal!

Media har spelat ut sin roll vad det galler att kunna skada SD. De forsoker anda forstas, men det har ingen effekt alls. Snarare tvartom!

Svenssson ser det som att SD standigt blir illa behandlade och rostar i ren protest pa SD

Just nu verkar SD hamna pa ca 18%. Men for varje "mediakampanj" okar dom, sa jag borjar tro pa 20% nu
Citera
2014-12-16, 09:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rati
Nja. Finns nog många judar som tagit väldigt illa upp över detta. Och många i Norrland som röstat på SD trots att invandringen är rätt låg där uppe.
Så nog kommer detta märkas i nyvalet.
Vi får väl se.
Citera
2014-12-16, 09:11
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rati
Nja. Finns nog många judar som tagit väldigt illa upp över detta. Och många i Norrland som röstat på SD trots att invandringen är rätt låg där uppe.
Så nog kommer detta märkas i nyvalet.

Jag tror att ytterst få judar och norrlänningar röstade på SD i vilket fall.

Citat:
Ursprungligen postat av Pastor Green
För övrigt hade Söder läst Orrenius artikel i förväg

Nej, det hade han inte. Varför ljuger du?
Citera
2014-12-16, 09:12
Medlem
udons avatar
Varför så mycket gnäll på svensk media?

"buhu, svensk media har en agenda" och WUÄ WUÄ WUÄ

Klart som fan att majoriteten av media har politiska agendor och åsiktsramverk. Vissa tidningar som SvD är blåa medan Aftonbladet är röda. Sen har vi alla sajter som dumma människor tycker är smarta (avpixlat) och där är väl färgen snarare brun

Om det är något vi som medborgare kan klaga på så är det public service. Dvs, om SvT och SR inte är sakliga i sin rapportering. Public Service går ju dock under en lag och jag tror inte att opartiska journalister skulle bli speciellt långvariga där.

Sen att alla SD-anhängare tycker att svt och sr driver en agenda bara för att de rapporterar om saker som inte stämmer överens med SD:s svart-vita världsbild är ju nåt helt annat.

Kasta inte sten i glashus
Citera
2014-12-16, 09:15
Medlem
santos_devilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antifeminizten
Nej, det sa han inte.

Ni blattar och försöka resonera, det blir bara syntax error. Åk hem och bygg upp era hemländer. Vi svenskar tar väl hand om Sverige, trots hundratals miljarder i satsningar på er blattar.

Helt fantastiskt om man tänker efter.

Blatte? Jag säger ju som det är..
Vita judar och samer etc kan bli svenskar om de bara lämnar den judiska eller samiska kulturen och identiteten bakom sig.

Blattar som du säger kan ju aldrig bli svenskar. Men svenska medborgare kan dom bli..

Jag håller med dig, men jag är ingen blatte själv. 100% svensk.
Citera
2014-12-16, 09:17
Medlem
santos_devilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrRobot
men christ almighty...

han säger att de är svenska judar.

svenska medborgare är de ju hursom fattar du väl?

Ja och det är precis det jag också säger. Svenska judar kan vara svenskar om de lämnar den judiska religionen och den judiska nationen.. Då kan dom vara svenskar..

Jag håller ju med er och fattar inte varför ni gnäller på mig.

Läs vad jag skriver nu.

Svenska Judar som har den judiska trosbekännelsen kan bli svenskar om de lämnar denna oönskade kultur i jude nationen. Sverige är ingen jude nation..
Citera
2014-12-16, 09:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hohi
Det fungerar precis lika bra med ett sådant exempel, ja. Anledningen till varför man använder sig av dessa länder som exempel är för att det är stor skillnad på våra kulturer och att det blir lättare att "känna" skillnaden.

Hur kan du säga att det fungerar lika bra med ett sådant exempel? Flyttar du till USA och blir medborgare, får ett barn med en svenska så blir ju barnet amerikan. Eller du kanske inte håller med om det heller?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in