2014-12-16, 07:40
Medlem
Midus avatar
Så fruktansvärt många icke-läskunniga i detta land.
För sista gången, Björn Söder har inte sagt att judar inte kan vara svenskar. Punkt.

Läs, och om du inte kan läsa så lär dig, eller, låt bli att yttra dig. Tack!
Citera
2014-12-16, 07:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av RockySvensson
Urbanart,
Att du försvarar alla stolligheter i multikulti i varenda tråd är väl din sak, men att du tror på en "judisk konspiration" precis som nassarna talar om för mig att du är lite stollig för att inte säga knäpp...

Jag anklagas ofta av de mindre begåvade SD:arna (specifikt av er som rent ut sagt är dumma, inte de som faktiskt är intelligenta och röstar på SD) för att vara en multikultivurmande kommunist i allting jag skriver. Ofta kommer dessa anklagelser när jag säger en enstaka sak som jag ogillar med SD eller vissa SD politiker. Men grejen är att det är skitsnack. Jag sympatiserar en del med SD när det kommer till invandring, och jag håller till 100% med SD kring de rumänska tiggarna i landet. Även Islam och dess växande inflytande i Sverige är jag starkt emot. Det börjar bli tjatigt att ljuga och finner det är konstigt att ni inte tycker att det är under er värdighet.
Citera
2014-12-16, 07:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av URBANARTS89
Du tror inte att det har att göra med att han pladdrade på meningslöst i en debatt som bara varade i 7 minuter? Du tycker att Söder bör ha fått 6 av dessa 7 minuter? Sjöstedt blev inte avbruten för att han tog vara på sin tid och således inte behövde bli avbruten.

Alltså, såg du debatten? I DN sa Söder klart och tydligt att

I debatten sa han att han inte hade sagt det. Det var en debatt på 7 minuter, jag vet inte vad du vill att jag ska skriva. De utbytte några meningar. Söder förnekade att han hade sagt det han hade sagt.

Beror på hur man definierar åsiktsförtryck, eller hur? I Sverige har du rätt till din åsikt. Du har rätt att yttra din åsikt så länge det inte strider mot lagar som HMF. Du har rätt att säga och skriva att Sverige bör ta in färre invandrare, du har rätt att kritisera staten och politiker. Om du får chansen att prata med en nordkorean så bör du ta den, h*n kan berätta om åsiktsförtryck.

Att du är en feg råtta som inte vågar yttra dina åsikter offentligt har nog väldigt lite med åsiktsförtryck att göra.

Till skillnad från dig så bor jag inte gratis hos en jonkare i Berlin () utan jag har ett bra jobb som jag kan förlora pga mina politiska åsikter. Är inte fackansluten men många svenskar är, där kan man bli utesluten på ett kick.

Du är dock en redig blatte som har barn men bor tillsammans med en heroinist i Tyskland för att det är gratis. Vem är en råtta? Glad att du inte är i Sverige dock.

GLHF med ditt knarkande!
Citera
2014-12-16, 07:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Att när Söder ger sig in i filosofiska diskussioner kring vem som är svenskar underbygger han rasism och bidrar till att samer och andra ses som mindre värda.

Hur fan fick du det till just det? Lyssnade du över huvudtaget?
Citera
2014-12-16, 07:51
Medlem
jugbandbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlolof89
Jag är SD:are. Men jag har fått för mig att talmän ska vara "opolitiska" offentligt. Han har varit riktigt klumpig som har låtit sig intervjuas av en Journalist i en värdelös döende tidning som vill ha STORA rubriker

gäller nog bara förste talman. håller med om resten, klantigt. han borde kunnat förutse DN:s intentioner. tyder på väldigt låg intelligens.
Citera
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av URBANARTS89
Jag anklagas ofta av de mindre begåvade SD:arna (specifikt av er som rent ut sagt är dumma, inte de som faktiskt är intelligenta och röstar på SD) för att vara en multikultivurmande kommunist i allting jag skriver. Ofta kommer dessa anklagelser när jag säger en enstaka sak som jag ogillar med SD eller vissa SD politiker. Men grejen är att det är skitsnack. Jag sympatiserar en del med SD när det kommer till invandring, och jag håller till 100% med SD kring de rumänska tiggarna i landet. Även Islam och dess växande inflytande i Sverige är jag starkt emot. Det börjar bli tjatigt att ljuga och finner det är konstigt att ni inte tycker att det är under er värdighet.

Du ljuger ju om att Söder sagt att judar inte är svenska. Det har han aldrig gjort, däremot gör han skillnad på medborgarskapssvenskar och nationssvenskar. En medborgarskapssvensk är svensk utifrån sitt medborgarskap men behöver inte nödvändigtvis se sig som svensk för det, det vill säga vara en nationssvensk. En nationssvensk ser sig som svensk och har en svensk identitet, det handlar alltså inte bara om medborgarskap i det fallet. Detta är alltså Söders perspektiv, inte mitt eget.
Citera
Medlem
Det är väldigt tragiskt det som händer i Sverige just nu. Vi behöver sänka invandringen men genom att göra det med ett rasistiskt och nationalistiskt parti så blir Sverige precis det land som Björn Söder förespråkar. Jag tror inte att ca. 17% av Sveriges befolkning delar Björn Söders och partiets syn utan de flesta SD-väljare vill helt enkelt ha mindre invandring. Men de har inte förstått till vilket pris det skulle ske.
Citera
2014-12-16, 07:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Antifeminizten
Till skillnad från dig så bor jag inte gratis hos en jonkare i Berlin () utan jag har ett bra jobb som jag kan förlora pga mina politiska åsikter. Är inte fackansluten men många svenskar är, där kan man bli utesluten på ett kick.

Du är dock en redig blatte som har barn men bor tillsammans med en heroinist i Tyskland för att det är gratis. Vem är en råtta? Glad att du inte är i Sverige dock.

GLHF med ditt knarkande!

Jag bodde gratis hos en jonkare under en kort period i Berlin. För 2 år sedan. Det sjuka med er idiotjävlar som tror att ni hittat skelett i garderoben för att ni kollar genom en persons historik är att ni nöjer er med att se en trådstart och baserar sedan ett uttalande på det. Till och med i den tråden skrev jag vid slutet att jag är hemma. Skrivet 2012, haha.

Sen har jag aldrig påstått att jag har barn heller, hittade du bara på det för att försöka få mig att se sämre ut? Du vet att jag har möjligheten att svara dig och säga att du ljuger, va?

Att du inte står för din åsikt för att du är rädd för att bli av med jobbet gör dig till en feg råtta när din åsikt, troligtvis, är att Sverige går under om inte invandringen stramas åt.
Citera
2014-12-16, 07:52
Medlem
Herostratoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Midu
Så fruktansvärt många icke-läskunniga i detta land.
För sista gången, Björn Söder har inte sagt att judar inte kan vara svenskar. Punkt.

Läs, och om du inte kan läsa så lär dig, eller, låt bli att yttra dig. Tack!
Flumskolan levererar resultat enligt önskemål!
Citera
2014-12-16, 07:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville
Nej precis.
Han sa att judar kan bli svenskar om dom bara tar bort sin dåliga identitet. Den judiska identiteten.

Samma med samer så kan dom ju bli svenskar och inte bara vara svenska medborgare om dom bara slutar med sina osvenska kulturyttringar.

Det handlar om att dom som är vita kan bli svenskar om dom bara slutar med sina oönskade kulturer som inte passar in i Sverige.

Söder pratade inte ens om icke vita för att det finns inget att säga som inte kommer anses rasistiskt av pk-media. Men en mörk människa kan såklart inte bli svensk. Precis som en anka aldrig kan bli en bäver bara för att den bor i en bäverdamm.

Icke vita ska såklart repartiseras ut, inte med våld men vi kan ju betala flyger ut.

Dom som har blandbarn och fruar/män av icke önskade kulturer kan ju själva betala för utflyttningen till landet ens partner kommer till. För deras barn kan såklart heller inte bli svenskar.

Nej, det sa han inte.

Ni blattar och försöka resonera, det blir bara syntax error. Åk hem och bygg upp era hemländer. Vi svenskar tar väl hand om Sverige, trots hundratals miljarder i satsningar på er blattar.

Helt fantastiskt om man tänker efter.
Citera
2014-12-16, 07:54
Medlem
Citat:
Jag är SD:are. Men jag har fått för mig att talmän ska vara "opolitiska" offentligt. Han har varit riktigt klumpig som har låtit sig intervjuas av en Journalist i en värdelös döende tidning som vill ha STORA rubriker

Han är VICE talman tillika riksdagsman.

De åsikter han gav uttryck åt i tidningen var väl inte i egenskap av talman?

Tror du att allt någon som är domare i en svensk domstol säger på fritiden är att betrakta som domslut t.ex?

På pressbyrån:
Domaren: "Jag tar en Rapé portion och en påse Algrens bilar."
Expediten: "Okej, domarn. När vinner domen ovan laga kraft?"
Citera
2014-12-16, 08:01
Bannlyst
Citat:

Nope. Endast i rollen som talman.

Det är inte hans fel att "journalisterna" agerar som de gör. Det handlar om agendasättande "journalistik" - jew style.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in