Citat:
Ursprungligen postat av
DaEzz
SD vill begränsa invandringen och det är där de är slagkraftiga. SD har dessutom i mångt och mycket lyckats baxa just den diskussionen till ett för dem gynnsamt läge.
Och vad händer? Jubelidioten Björn Söder trasslar helt utan hjälp in sig ett närmast utvecklingsstört resonemang om judar som inte kan uppfattas som något annat än brunfärgat och lyckas dessutom dra in samer och tornedalsfinnar (!) i något sorts förvirrat utlägg om "nationer" och allmänt dravel om svenskhet.
Den politiska taktkänslan försvann med Jimmie, det står pinsamt klart. SD bör sparka ut Söder per omgående för att skademinimera inför nyvalet.
:whistle
Det är mycket populärt att släktforska i våra dagar.
Vad finner vi "svenskar" då???
Jo, på 1600-talet flyttade många finnar hit de s.k. svedjebönderna. Så kom en hel del valloner som skulle lära upp innevånarna i vårt land till duktiga bergsmän.
Gå till Gamla stan i Stockholm. Där huserade de förmögna tyska handelsmännen som byggt de ståtliga palats vi nu beundrar. Ja, en hel del högt uppsatta danskar kom också hit. Alla gifte sig med en i Sverige boende man/kvinna.
I mitt släktträd finns alla dessa kategorier. Förmögna, adliga, en med danskt kungablod i ådrorna. De var alla mäktiga, intelligenta utvecklare av det svenska samhället.
Kan jag nu räknas till svensk när nu 300-400 år gått, eller.....är jag en förhatlig invandrare i era ögon?
Vart är vårt land på väg? Vad är det för mörka krafter som nu sliter sig loss?
tycker jag som numera räknar mig som opolitisk i ett kaotiskt Sverige.