2014-12-16, 02:23
Medlem
Sverige är så politiskt korrekt att det är sinnessjukt. Man tar ett uttalande ur sitt sammanhang, förvränger dessutom det genom att sätta en felaktig rubrik, och vips så har media en "politisk skandal" att älta några dygn.

Samtidigt eldar svenska staten upp minst 125 miljarder varje år på invandring utan att någon kan redovisa detta för de flesta icke anande svenskarna som fortfarande ska indoktrineras med att SD är rasister, nazister, fascister och allt annat möjligt hemskt.

JAG HATAR MEDIA. KAN NI SLUTA LJUGA FÖR OSS ERA JÄVLA ÅSNOR!
Citera
2014-12-16, 02:27
Medlem
Signalkabels avatar
jag läste pappersartikeln och tyckte att BS egentligen visade att han inte är rasist utom mot muslimer men då är han jätterasist. Att sedan få se vilken vändning det tog, wow!
Citera
2014-12-16, 02:35
Medlem
thewellovedones avatar
http://www.svt.se/nyheter/sverige/soder
Senast redigerad av thewellovedone 2014-12-16 kl. 02:38.
Citera
2014-12-16, 02:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thewellovedone
http://www.svt.se/nyheter/sverige/soder

'Jag är ledsen att jag har tillskrivits åsikter' och inte 'Jag är ledsen att jag har tillskrivits åsikter jag inte har'. Jag orkar inte..
Citera
2014-12-16, 03:04
Medlem
frdks avatar
Kanske nämnts redan men DN har bytt tillbaka titel på intervjun. Ett erkännande att de gått för långt?
Citera
2014-12-16, 03:05
Medlem
thewellovedones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sparkplugg
'Jag är ledsen att jag har tillskrivits åsikter' och inte 'Jag är ledsen att jag har tillskrivits åsikter jag inte har'. Jag orkar inte..

Men Björn Söder är inte antisemit. Hur kan man missa frasen i DNs artikel där han säger att det inte är något problem om judar inte vill assimilera sig i Sverige, de får leva här ändå som svenska medborgare med allt vad det innebär, det går hur bra som helst, så skulle SD aldrig resonera om muslimer. Tramsandet om judehat måste handla om ren illvilja från PK-maffians sida.
Citera
2014-12-16, 03:11
Medlem
The Crashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thewellovedone
Men Björn Söder är inte antisemit. Hur kan man missa frasen i DNs artikel där han säger att det inte är något problem om judar inte vill assimilera sig i Sverige, de får leva här ändå som svenska medborgare med allt vad det innebär, det går hur bra som helst, så skulle SD aldrig resonera om muslimer. Tramsandet om judehat måste handla om ren illvilja från PK-maffians sida.
Det är bara för att man vill har fler liknelser med Hitler. Det är ju ingen tillfällighet att man hade en jude, inte en same, i fokus i reportaget innan intervjun med Björn. Detta tillsammans med motionen som Kent Ekeroth lämnat in gör att man försöker göra det enkelt för Löfvén att slippa backa på sitt uttalande om att SD skulle vara fascister.

Det är ju egentligen tragikomiskt att man försöker framställa SD som antisemiter med tanke på antalet judar som finns i partiet. För att inte tala om stödet till Israel.
Citera
2014-12-16, 03:14
Medlem
The Crashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frdk
Kanske nämnts redan men DN har bytt tillbaka titel på intervjun. Ett erkännande att de gått för långt?
Vad var det för titel där emellan då? Antar du menar att de bytt tillbaka till "Den leende nationalismen" ?
Citera
2014-12-16, 03:17
Medlem
The Crashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuna77
Klart att det finns svenskar = svenska medborgare. Det kan ju inte finnas nån annan variant?
Jaha okej, men då måste min morbror vara norrman eftersom han har norskt medborgarskap. Han pratar inte ett dugg norska och har bott i Sverige ungefär hela sitt liv. Men ja, det är ju klart. Nu när han bor i Norge så är han ju norsk.
Skulle Sverige invadera Somalien så skulle alla somalier automatiskt bli svenskar. Det är så världen fungerar. Fan vad smart du är!
Citera
2014-12-16, 03:27
Medlem
AlfaQhards avatar
Enligt Wikipedia kan man inte bli Jude, man kan enbart bli om man har en Jude till mor. Samma sak med samer, man kan inte bli same sådär bara, utan man måste vara född som same.
Citera
2014-12-16, 03:32
Medlem
musttomtes avatar
Han har gjort bort sig. Judar och Samer är inga som helst problem utan bra byggare av samhälle. Nu kanske det kom en bit från frågan.. Mer Svensk än Same kan man ju inte bli.
Citera
2014-12-16, 03:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlfaQhard
Enligt Wikipedia kan man inte bli Jude, man kan enbart bli om man har en Jude till mor. Samma sak med samer, man kan inte bli same sådär bara, utan man måste vara född som same.

Är det nödvändigt att alla folkgrupper ställer samma krav på inklusion? Är det orättvist om det inte är lika lätt att bli accepterad som Navajo-indian som amerikan? Blir Sverige ett bättre land om vi har höga krav för att man ska kunna accepteras som svensk?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in