2014-12-14, 13:01
Medlem
Funderar på att köpa en ny parfym till årstiden och dessutom för att jag ska börja universitet i januari.

Vilken rekommenderar ni bland: Tobacco Vanille, Grey Vetiver, Noir de Noir?

Det är alltså bara Tom Ford parfymer jag är ute efter men är alltid öppen för alternativ.
Det jag använder idag är Creed Aventus, ADP Colonia Intensa, Byredo Rose Noir.
Citera
2014-12-14, 13:37
Medlem
Citat:
Funderar på att köpa en ny parfym till årstiden och dessutom för att jag ska börja universitet i januari.

Det är alltså bara Tom Ford parfymer jag är ute efter men är alltid öppen för alternativ.

Pröva Pradas Luna Rossa Extreme, passar perfekt till denna årstid! Och den verkar vara mer eller mindre i din smak.
Citera
2014-12-14, 13:53
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sammelito

Testat Tom Ford Extreme? Perfekt vinter- och höstdoft. Grey Vetiver funkar också utmärkt nu på vintern enligt mig. Den lär för övrigt funka året runt.
Citera
2014-12-14, 14:06
Medlem
Noir de Noir är, enligt mig, otroligt feminin. Grey vetiver och TV är riktigt bra.

Tobacco Oud är också en favorit hos mig, antagligen den nästa doft jag köper. Eller nästa TF jag köper.
Citera
2014-12-14, 20:26
Medlem
Finns bara Tobacco Vanille på Åhléns City och NK?
Citera
2014-12-14, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vogly
Finns bara Tobacco Vanille på Åhléns City och NK?
Ja.
Citera
2014-12-14, 22:21
Medlem
Tjenare, köpte Ralph Lauren 2an (dam) idag till tjejen. Men nu i efterhand blev jag lite osäker på om hon kommer gilla den.

Vad tycker ni om den? storma med åsikter
Citera
2014-12-15, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Albaren
Tjenare, köpte Ralph Lauren 2an (dam) idag till tjejen. Men nu i efterhand blev jag lite osäker på om hon kommer gilla den.

Vad tycker ni om den? storma med åsikter
Fråga din tjej vad hon gillar.
Citera
2014-12-15, 23:30
Medlem
fendadens avatar
Har tidigare fått tips i tråden och har efter vidare efterforskning inhandlat Tom Ford Grey Vetiver som vardags/jobbdoft. Väldigt nöjd med den. Insåg sedan att jag även behövde en kryddigare, mer sensuell doft för kväll och fest, inhandlade därför La Nuit de L'Homme som jag också är väldigt nöjd med.

Nu återstår egentligen bara en parfym för mig, och det jag söker är en fräsch, somrig doft, gärna med inslag av citrus, absint, lime eller liknande i doftnoterna.

Förslag?
Citera
2014-12-16, 06:00
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fendaden
Har tidigare fått tips i tråden och har efter vidare efterforskning inhandlat Tom Ford Grey Vetiver som vardags/jobbdoft. Väldigt nöjd med den. Insåg sedan att jag även behövde en kryddigare, mer sensuell doft för kväll och fest, inhandlade därför La Nuit de L'Homme som jag också är väldigt nöjd med.

Nu återstår egentligen bara en parfym för mig, och det jag söker är en fräsch, somrig doft, gärna med inslag av citrus, absint, lime eller liknande i doftnoterna.

Förslag?

Jakten på en bra citrus är ganska jobbig, många dofter är rätt flyktiga när det kommer till fräscha citrusparfymer.

Några alternativ som jag tyckt om iaf:

Versace - Eau Fraische, billig och framför allt helt ok. Finns dessutom överallt.

Gianfranco Ferre - Bergamotto Marino, billig men har slutat tillverkas så det är eBay som gäller. Finns 200 ml gigantiska flaskor till en relativt billig peng.

Creed - Erolfa, klart dyrare men riktigt fräsch. Prestandan varierar en aning.

Profumi del Forte - Forte plus Forte, dyr men citrus all the way och bra prestanda.

Clive Christian - 1872, svindyr men klart den doften jag själv ska fixa till våren. Öppnar med otroligt friska citrusnoter och går efter ett tag över och blir lite sötare och fruktigare. Fantastiskt fin imo. Prestandan är riktigt bra dessutom.
Citera
2014-12-16, 12:36
Medlem

Förslag?[/quote]

Xerjoff är ett annat märke som hyllats för just sina citrus dofter, tänker just på 1861 & fiero, både med utomordentlig hållbarhet.

Lycka till!
Citera
2014-12-16, 15:38
Medlem
fendadens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaCucaracha
Jakten på en bra citrus är ganska jobbig, många dofter är rätt flyktiga när det kommer till fräscha citrusparfymer.

Några alternativ som jag tyckt om iaf:

Versace - Eau Fraische, billig och framför allt helt ok. Finns dessutom överallt.

Gianfranco Ferre - Bergamotto Marino, billig men har slutat tillverkas så det är eBay som gäller. Finns 200 ml gigantiska flaskor till en relativt billig peng.

Creed - Erolfa, klart dyrare men riktigt fräsch. Prestandan varierar en aning.

Profumi del Forte - Forte plus Forte, dyr men citrus all the way och bra prestanda.

Clive Christian - 1872, svindyr men klart den doften jag själv ska fixa till våren. Öppnar med otroligt friska citrusnoter och går efter ett tag över och blir lite sötare och fruktigare. Fantastiskt fin imo. Prestandan är riktigt bra dessutom.

Citat:
Xerjoff är ett annat märke som hyllats för just sina citrus dofter, tänker just på 1861 & fiero, både med utomordentlig hållbarhet.

Lycka till!

Tackar å det varmaste för svaren! Ska kolla in dessa parfymer och fler därtill, vi har dock vinter ett tag till så någon stress är det ju inte Fick förövrigt hem en sample av D&G The One, riktigt lyckad doft enligt mig - för tankarna till en varm sommarkväll på Medelhavskusten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in