Citat:
Ursprungligen postat av
fendaden
Har tidigare fått tips i tråden och har efter vidare efterforskning inhandlat Tom Ford Grey Vetiver som vardags/jobbdoft. Väldigt nöjd med den. Insåg sedan att jag även behövde en kryddigare, mer sensuell doft för kväll och fest, inhandlade därför La Nuit de L'Homme som jag också är väldigt nöjd med.
Nu återstår egentligen bara en parfym för mig, och det jag söker är en fräsch, somrig doft, gärna med inslag av citrus, absint, lime eller liknande i doftnoterna.
Förslag?
Jakten på en bra citrus är ganska jobbig, många dofter är rätt flyktiga när det kommer till fräscha citrusparfymer.
Några alternativ som jag tyckt om iaf:
Versace - Eau Fraische, billig och framför allt helt ok. Finns dessutom överallt.
Gianfranco Ferre - Bergamotto Marino, billig men har slutat tillverkas så det är eBay som gäller. Finns 200 ml gigantiska flaskor till en relativt billig peng.
Creed - Erolfa, klart dyrare men riktigt fräsch. Prestandan varierar en aning.
Profumi del Forte - Forte plus Forte, dyr men citrus all the way och bra prestanda.
Clive Christian - 1872, svindyr men klart den doften jag själv ska fixa till våren. Öppnar med otroligt friska citrusnoter och går efter ett tag över och blir lite sötare och fruktigare. Fantastiskt fin imo. Prestandan är riktigt bra dessutom.