Citat:
Ursprungligen postat av fotoalbum
Hej.
Jag har använt samma dofter i några år nu, trivs riktigt bra med båda två, men skulle nog vilja prova något nytt, lite mer vågat. Använder narciso rodriguez for her och stella mccartney. Jag gillar att dofterna är lite tyngre (iallafall jämfört med vad de flesta tjejer använder), runda och i mitt tycke ganska sexiga.
Det jag söker ska falla i samma kategori, men med mera sex, mera tyngd samtidigt som jag gärna behåller lite fladder i doften. Jag fattar att de flesta som skriver i tråden mest fokuserar på herrdofter, men vaffaan, man måste ju chansa.
Vill gärna prova något som inte finns på Åhléns i varenda liten håla, det får gärna vara lite.. pja.. snobbigt kanske är fel ord. Men iallafall, jag vill ha något jag är lite ensam om.
Vore ju skitglad om någon hade något tips, dels på dofter men också sidor där man kan beställa hem små provflaskor. Tänkte ta nk imorgon på väg hem från jobbet, inte varit där på rätt länge.
För övrigt hatar jag clean, de förbannade dkny-äpplena och i stort sett allt som kommer ifrån kenzo. Med passion.
Tack på förhand!
Om du läser lite i tråden så har det blivit konstigheter med att beställa hem prover som skickas ifrån utlandet, pga någon fånig lag. Jag är visserligen kille och har således bättre koll på herrdofter, men jag ska försöka ge dig lite tips...
- Dior - Poison
- Dior - Midnight Poison
- Chanel - Coco Noir
- Acqua Di Parma - Iris Nobile
- Viktor&Rolf - Flowerbomb
- Thierry Mugler - Angel och Alien.
- Tom Ford - Violet Blonde
Sedan har du parfymer ifrån Hermès som kanske kan vara värda att kika in på, de har ju dofter även för tjejer som killar. (Butiken på NK bygger om just nu). Le Labo och Creed som alla har dofter för tjejer. Creed finner du på NK men Le Labo är det tyvärr utlandet för som gäller.
Citat:
Ursprungligen postat av Kurt-Beritz
För 10-15 år sedan använde jag alltid en Dieselparfym, flaskan är röd och påminner lite om en patron.. Typ.. Var kan man finna den ? Finns den ens längre?
Diesel - Zero Plus