2013-02-19, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fragsforyou
Var inne på lokala Kicks tidigare idag, och till min förvåning så hade dom gamla versionen av Dior Homme Intense som tester (den som många betalar flera tusenlappar för på eBay bl. a) För er som vet så är den gamla versionen mycket starkare och med mer naturliga ingredienser jämfört med dagens DHI som blivit omformulerad. Den originella formulan är som guld för trogna parfymsamlare. Och en originell 50 ml flaska går som sagt på över 2000 kr på ställen som t. ex eBay. Personalen på Kicks kunde inte riktigt säga ifall den flaskan man köper också är den gamla versionen. Ska man ta och chansa?
Då kanske man skulle lägga upp sin DHI (silver ring) på eBay och tjäna en liten slant. Det är en bra doft, men ingen jag är totalt galen i.

Jag skulle inte våga chansa, fråga om du kan få köpa testern istället.
Citera
2013-02-19, 19:34
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fragsforyou
Var inne på lokala Kicks tidigare idag, och till min förvåning så hade dom gamla versionen av Dior Homme Intense som tester (den som många betalar flera tusenlappar för på eBay bl. a) För er som vet så är den gamla versionen mycket starkare och med mer naturliga ingredienser jämfört med dagens DHI som blivit omformulerad. Den originella formulan är som guld för trogna parfymsamlare. Och en originell 50 ml flaska går som sagt på över 2000 kr på ställen som t. ex eBay. Personalen på Kicks kunde inte riktigt säga ifall den flaskan man köper också är den gamla versionen. Ska man ta och chansa?
Visst var det du som var en sucker för gourmanddofter? Och gillade New Harlem och Ambre Narguile mest? Är någon av dessa värda priset? (~1200 och ~1700 kr), vem var bäst av dessa?
Citera
2013-02-19, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ritinkin
Då kanske man skulle lägga upp sin DHI (silver ring) på eBay och tjäna en liten slant. Det är en bra doft, men ingen jag är totalt galen i.

Jag skulle inte våga chansa, fråga om du kan få köpa testern istället.
Den testern som dem hade var det lite kvar i, ska dit någongång snart och se vad jag kan göra.
Citera
2013-02-19, 19:46
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irrbloss
Dock så skickar ju även Vivamondo från UK, det har jag bevis på när jag spårar paketet via postens hemsida. Det märkliga är att det står att det är skickat från UK, men ändå slutar kollinumret på SE. Det skickas via Direct Link, verkar som att Svenska Posten har ett företag som heter Direct Link som finns utomlands. Har dock inte fattat riktigt vad de gör - om det är ett fraktföretag, eller om de bara tillhandahåller diverse lösningar för e-handel och liknande.

Då sprack min tanke på att se om det står GB efter kollinumret för att se om det verkligen skickas från England. Fortfarande konstigt att vissa företag ändå verkar lösa frakten medans vissa inte gör det.
Är det cheapsmells och nu då Urbanretreat som inte kan leverera?
Citera
2013-02-19, 20:02
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaCucaracha
Då sprack min tanke på att se om det står GB efter kollinumret för att se om det verkligen skickas från England. Fortfarande konstigt att vissa företag ändå verkar lösa frakten medans vissa inte gör det.
Är det cheapsmells och nu då Urbanretreat som inte kan leverera?
Jag mailade även ett annat företag som hade CC No 1 i UK, som heter Fortnum and Mason. De svarade:
Citat:
Dear NN,

Thank you for your email in regards to ordering perfume to Sweden. I believe you have hit the nail on the head. Although we do not use Royal Mail, the same law applies and so we cannot send items with alcohol in them. As Perfume has alcohol in it, it is one of the items we cannot send out of the UK.

If there is anything else you would like to know, feel free to ask and we will be happy to help.
Fick även ett sent, nästan lite otrevligt, svar från Royal Mail när jag frågade vad som hänt med mitt paket:
Citat:
Dear NN

Thank you for your further contact with Royal Mail.

On checking our records I can see that this item was returned to sender on 18 February.

Therefore, as per the Universal Postal Agreement, any further enquiries regarding your item must be initiated in the country of origin. May I therefore suggest that you contact the senders and ask them to contact Royal Mail providing us with the relevant posting details. This will enable us to carry out an investigation to try and discover the whereabouts of this item.

Moving onto the contents of the parcel, please see the link below:

http://www.royalmail.com/sites/default/files/International-prohibitions-and-restrictions-leaflet-consumers_0.pdf

which clearly explains that perfume is prohibited
.

Thank you for your e-mail and if we can be of any more help, please contact us again.
Känns lite som ett tillrättavisande så som det är uttryckt ovan...
Citera
2013-02-19, 21:12
Medlem
Kumhos avatar
Jag testade för skoj skull att köpa en parfym till min syster från Escentual och har fått besked om att den är skickad.
Ska bli intressant att se om den kommer fram. Frakten var dessutom £2 billigare än i slutet av januari när jag beställde DHI från samma ställe.
Som speditör använder de sig av SG Premium Airmail.
Citera
2013-02-19, 22:29
Medlem
Hej.

Jag har använt samma dofter i några år nu, trivs riktigt bra med båda två, men skulle nog vilja prova något nytt, lite mer vågat. Använder narciso rodriguez for her och stella mccartney. Jag gillar att dofterna är lite tyngre (iallafall jämfört med vad de flesta tjejer använder), runda och i mitt tycke ganska sexiga.

Det jag söker ska falla i samma kategori, men med mera sex, mera tyngd samtidigt som jag gärna behåller lite fladder i doften. Jag fattar att de flesta som skriver i tråden mest fokuserar på herrdofter, men vaffaan, man måste ju chansa.

Vill gärna prova något som inte finns på Åhléns i varenda liten håla, det får gärna vara lite.. pja.. snobbigt kanske är fel ord. Men iallafall, jag vill ha något jag är lite ensam om.

Vore ju skitglad om någon hade något tips, dels på dofter men också sidor där man kan beställa hem små provflaskor. Tänkte ta nk imorgon på väg hem från jobbet, inte varit där på rätt länge (på nk alltså).

För övrigt hatar jag clean, de förbannade dkny-äpplena och i stort sett allt som kommer ifrån kenzo. Med passion.

Tack på förhand!
Senast redigerad av fotoalbum 2013-02-19 kl. 22:31.
Citera
2013-02-19, 22:31
Medlem
Kurt-Beritzs avatar
För 10-15 år sedan använde jag alltid en Dieselparfym, flaskan är röd och påminner lite om en patron.. Typ.. Var kan man finna den ? Finns den ens längre?
Citera
2013-02-19, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fotoalbum
Vore ju skitglad om någon hade något tips, dels på dofter men också sidor där man kan beställa hem små provflaskor. Tänkte ta nk imorgon på väg hem från jobbet, inte varit där på rätt länge (på nk alltså).

Dior Poison är en utav mina favoritdofter.

Citat:
. Creed finner du på NK men Le Labo är det tyvärr utlandet för som gäller.

Le Labo's 'Vanille 44' är gudomlig. Hur är prisnivån på Creed i Sverige? Översatt, som på allt annat?
Senast redigerad av amandaa- 2013-02-19 kl. 22:40.
Citera
2013-02-19, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fotoalbum
Hej.

Jag har använt samma dofter i några år nu, trivs riktigt bra med båda två, men skulle nog vilja prova något nytt, lite mer vågat. Använder narciso rodriguez for her och stella mccartney. Jag gillar att dofterna är lite tyngre (iallafall jämfört med vad de flesta tjejer använder), runda och i mitt tycke ganska sexiga.

Det jag söker ska falla i samma kategori, men med mera sex, mera tyngd samtidigt som jag gärna behåller lite fladder i doften. Jag fattar att de flesta som skriver i tråden mest fokuserar på herrdofter, men vaffaan, man måste ju chansa.

Vill gärna prova något som inte finns på Åhléns i varenda liten håla, det får gärna vara lite.. pja.. snobbigt kanske är fel ord. Men iallafall, jag vill ha något jag är lite ensam om.

Vore ju skitglad om någon hade något tips, dels på dofter men också sidor där man kan beställa hem små provflaskor. Tänkte ta nk imorgon på väg hem från jobbet, inte varit där på rätt länge.

För övrigt hatar jag clean, de förbannade dkny-äpplena och i stort sett allt som kommer ifrån kenzo. Med passion.

Tack på förhand!
Om du läser lite i tråden så har det blivit konstigheter med att beställa hem prover som skickas ifrån utlandet, pga någon fånig lag. Jag är visserligen kille och har således bättre koll på herrdofter, men jag ska försöka ge dig lite tips...

- Dior - Poison
- Dior - Midnight Poison
- Chanel - Coco Noir
- Acqua Di Parma - Iris Nobile
- Viktor&Rolf - Flowerbomb
- Thierry Mugler - Angel och Alien.
- Tom Ford - Violet Blonde

Sedan har du parfymer ifrån Hermès som kanske kan vara värda att kika in på, de har ju dofter även för tjejer som killar. (Butiken på NK bygger om just nu). Le Labo och Creed som alla har dofter för tjejer. Creed finner du på NK men Le Labo är det tyvärr utlandet för som gäller.

Citat:
Ursprungligen postat av Kurt-Beritz
För 10-15 år sedan använde jag alltid en Dieselparfym, flaskan är röd och påminner lite om en patron.. Typ.. Var kan man finna den ? Finns den ens längre?
Diesel - Zero Plus
Senast redigerad av Ritinkin 2013-02-19 kl. 22:41.
Citera
2013-02-19, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av amandaa-
Le Labo's 'Vanille 44' är gudomlig. Hur är prisnivån på Creed i Sverige? Översatt, som på allt annat?
Ja, tyvärr. Men så är det, mycket som räknas in i priset man betalar i Sverige för tex Creed.
Citera
2013-02-20, 11:41
Medlem
Kurt-Beritzs avatar
Citat:

Diesel - Zero Plus

Tack och åter tack!!

Nu blir det att beställa och sedan dra fram skinnpajen, och invänta vårsolen, finns ingen bättre kombination än Diesel- Zero plus, skinnpaj och vårsol..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in