2014-12-14, 21:43
Medlem
urwalds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elizadeath
Nej nej, du hade rätt. Men hon har talat om för en vän till familjen att en nära vännina dött, vilket familjen inte alls visste om.
Senare ska en nära vän som omvandlas till pojkvän dött. Eller så har flera dött, det är lite rörigt..

My bad,förlåt att jag var otydlig!

Jo det är ju lite rörigt alltihopa - från dokumentet där vissa rapporter slutar mitt i och andra vidtar mitt i och inte alltid kronologiskt heller, till tråden här på fb, Bernys tidigare och aktuella historier och nuvarande liv. En enda soppa

Mitt råd till Berny: stäng ned alla dina sociala medier och börja med kundalini yoga. Just precis kundalini yoga tror jag kan hjälpa dig. Jobbigare men effektivare än psykiatrisk terapi. Då kanske du kan komma i kontakt med dig själv efter alla dessa år. Du verkar ha tappat dig när du började ditt uppmärksamhetssökande, vilket är förståeligt då du antagligen kände att den som du var, som verkligen var äkta du, inte räckte och dög för att få bli sedd. Men lyssna på gamla hippie-urwald; varje individ har sitt eget värde men för att se det måste man lära känna och låta sig vara sig själv. Det är _det_ som gör en "stark". Inte hur mycket skit man har i ryggsäcken eller hur ofärsk man är.

edit: det räcker inte med att börja, en måste fortsätta också.
Citera
2014-12-14, 21:50
Medlem
William Hainess avatar
Alltså. I dagsläget så har Berny inget mål att bli frisk.

Hon har ingen utbildning och inga framtidsambitioner. Allt hon har är att vara sjukskriven. Detta är Bernys liv, oavsett vad man tycker om det. En frisk Berny skulle betyda att hon skulle behöva att ta upp det där med utbildningen, vilket tillhör den gråa massan enligt henne.

Det finns en anledning varför hon skaffade sig LSS.
Citera
2014-12-14, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Francine
Dessutom skedde våldtäkten enligt en anteckning på Fridhemsplan och på Kungsholmen enligt en annan, nog för att det är relativt nära men ändå... (Källor: sid 3 samt 14)

Fridhemsplan ligger mitt på Kungsholmen så det är inga knasigheter med det.
Citera
2014-12-14, 21:57
Medlem
Står i ett utdrag från 2006 att hon hade emotionell instabil personlighetsstörning och längre ner inom parentes tidigare diff. Schizofren diagnos. ?! Blev hon av med schizofrenidiagnosen så tidigt minsann känns som hon hängde fast vid den ett bra tag längre
Citera
2014-12-14, 22:02
Medlem
Francines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Intoxicated
Fridhemsplan ligger mitt på Kungsholmen så det är inga knasigheter med det.

Ah okej! Tänkte på tunnelbanestationerna som ligger en bit ifrån varandra, är inte ifrån Stockholm!

Edit: Det är ju Kungsträdgården, nevermind lol
Citera
2014-12-14, 22:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av William Haines
Det är nog det jag mest reagerar på.

Det är våldtäkter, missfall och droger i ett evigt hjul. Men väldigt få av dessa saker verkar påverka henne i längden. För att gå på det personliga planet så blev jag rånad för dryga tio år sedan, något som påverkar mig idag, men Bernys upplevelser verkar mest hända sen så glömmer hon dom utan större konsekvenser. Nu är hon lycklig med MANNEN.

Eller hur.

Spelar ju faktiskt ingen roll om hon hade varit gravid 3+ gånger i år och fått missfall/gjort abort, hon hade kört vidare på vägen utan att bry sig. Det enda hon behöver en händelse till, påhittad eller ej, är för att ordbajsa på Fb och i bloggen om det, om sin styrka, vilket offer hon är blablablalbla.
Citera
2014-12-14, 22:31
Avslutad
Är det någon som vet om denne M existerar och om polisen frågade/förhörde honom om den s.k. våldtäkten? Han var tydligen bekant med B sen tidigare, så efternamn kan ju inte ha varit svårt att få reda på.

Kom man fram till något alls efter episoden?

(Jag har inte hunnit så långt in i dokumentet, om det nu står där)
Citera
2014-12-14, 22:39
Medlem
William Hainess avatar
"Bedömningen vid utskrivningen därifrån var att hon inte hade några psykotiska symptom, att ingen suicidrisk förelåg och något drogbruk enligt provtagning inte förekom".

Berny, the druggie.
Citera
2014-12-14, 22:41
Avslutad
Citat:
"Bedömningen vid utskrivningen därifrån var att hon inte hade några psykotiska symptom, att ingen suicidrisk förelåg och något drogbruk enligt provtagning inte förekom".

Berny, the druggie.

"Psyksjuk och f.d. tung missbrukare." Favoritdrog: Heroin.
Citera
2014-12-14, 22:42
Avslutad
Citat:

Berny, the druggie.
Står en lista på vad hon påstår sig ha tagit, men ingenting som visat sig på provtagning och flera gånger har hon nekat provtagning. Hon nekade ju även läkarundersökning vid den påstådda våldtäkten av M samt när hon var i gbg och någon skulle ha skurit henne i underlivet.
Citera
2014-12-14, 23:06
Medlem
Nu måste jag ha missat nåt.. Vad är det för dokument ni pratar om, och vart hittar ni det?
Citera
2014-12-14, 23:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av daikirai
Nu måste jag ha missat nåt.. Vad är det för dokument ni pratar om, och vart hittar ni det?
Sinfon postade det tidigare idag, bläddra bakåt i tråden och du hittar det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in