2014-12-14, 20:50
Medlem
William Hainess avatar
När Berny gick i årskurs fem så anklagade hon en lärare för sexuella övergrepp. Herregud.

Chips och cola, någon?
Citera
2014-12-14, 20:59
Avslutad
Det är ju omöjligt att veta vad som är sant eller inte om vissa uppgifter kommer enbart från Berny själv. Hon har ljugit hela sitt liv och allt ska överdrivas och allt ska vara så hemskt det bara går. Dock när utlåtanden kommer från personer som observerar henne och skriver yttranden ur en professionell synvinkel, då kommer man nog närmare sanningen än om B får berätta själv.

Det är riktigt skrämmande hur en person kan vara så fast i sina egna lögner. Hon ljuger verkligen om allt. Hur fan kan någon(bernyan) ens börja försvara att hon ska ha någon slags rätt till djur och barn?! Är ju som att försvara en dements alternativt en 5-årings rätt till dessa två saker. Obegripligt.
Senast redigerad av GenesisP 2014-12-14 kl. 21:06. Anledning: Stavning
Citera
2014-12-14, 21:05
Medlem
Eftersom vi VET att Berny är här vill jag bara önska galningen god jul! Du hade kunnat haft ett bra liv! När o var möts vi!
Citera
2014-12-14, 21:07
Medlem
urwalds avatar
Har läst igenom hela dokumentet och ser på det hela såhär.

När kontakten började med BPU verkar Berny ha varit en uppriktigt ledsen tonåring som inte kände sig sedd av sina föräldrar och stod helt utan stöd från resten av vuxenvärlden. Detta tycker jag också att hennes föräldrar bekräftar i dokumenten såväl som diverse kontaktpersoner hon har haft. Detta är alltså GrundProblemet med stort G OCH P. Någonstans kommer hon på att man kan ljuga och provocera för att få uppmärksamhet och här gäller "även en negativ reaktion är en reaktion" vilket får henne att ljuga om "oacceptabla" saker som abort och eventuellt våldtäkt. Bernys belöningssystem går igång på uppmärksamheten (vilket också konstateras i dokumentet, någonting i stil med att hon kände sig upprymd av uppmärksamheten och reaktionerna) och hon sätter i system att hitta på och överdriva. Någon gång börjar hon också med droger och mediciner vilket såklart inte gör det lättare att "bli frisk" eftersom hon egentligen kanske inte var så pass sjuk att mediciner behövdes. Genom dokumentet kan man upprepade gånger läsa om samma händelser men de eskaleras och överdrivs mer och mer. T.ex. nämns på ett ställe att någon ur hennes bekantskapskrets tagit livet av sig och hon blev mycket påverkad av detta då hon såg upp till honom eftersom han pluggade på högskola. På ett annat ställe nämns han som "pojkvän" vilket ju uppenbarligen är en reflektion av hennes egna överdrifter.

Angående att detta skulle vara Bernys nya bevisning angående R så får man väl säga att det enda detta dokument bevisar är att dessa historier (sanna eller ej) inte är nya utan kort Berny har dragit flera gånger genom sitt liv. Dokumentet bevisar dock inte sanningshalten i dessa påståenden.

Min sammanfattning av det hela är ett oändligt uppmärksamhetsbehov som grundar sig i att inte bli ordentligt sedd och förstådd av föräldrarna som bara blev större med åren och i samband med det drog på sig fler och fler destruktiva drag och historier. Det kanske Berny skulle tänka på innan hon bestämmer sig för att skaffa barn själv, vilken spets brist på uppmärksamhet kan dras till. Och hur svårt det kan vara att kunna möta och se sitt barn även om man tycker sig vilja (modern).

Jag tycker att det hela är mycket sorgligt.
Citera
2014-12-14, 21:16
Avslutad
Har läst igenom allt nu och håller med ovanstående postare.

Reagerade också på hur hennes berättelser eskalerar somfan, och jag undrar vad det är hon har plockat bort.

Men okej, redan som 14-åring tyckte hon att det var okej att ljuga om våldtäkter och aborter.
Citera
2014-12-14, 21:22
Avslutad
Jag minns att jag reagerade flera år sen på hur hennes historier alltid är ungefär likadana, de följer också nån slags ordning beroende på vad hon sysslar med för tillfället. Det är egentligen bara namnen på de inblandade som ändras.
Citera
2014-12-14, 21:28
Medlem
elizadeaths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oboyglas
Har läst igenom allt nu och håller med ovanstående postare.

Reagerade också på hur hennes berättelser eskalerar somfan, och jag undrar vad det är hon har plockat bort.

Men okej, redan som 14-åring tyckte hon att det var okej att ljuga om våldtäkter och aborter.

Eller anklaga lärare för sexuella övergrepp i 5:an. Hur gammal är man då? 11-12? Det kanske ligger något korn sanning i alla dessa historier, som sen överdrivits och fortsatt blötas och stötas, tills Berny tappat bort sig själv längs vägen. Hade boken aldrig getts ut tror jag Berny hade fått ett mer drägligt liv trots allt.
Citera
Medlem
William Hainess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GenesisP
Jag minns att jag reagerade flera år sen på hur hennes historier alltid är ungefär likadana, de följer också nån slags ordning beroende på vad hon sysslar med för tillfället. Det är egentligen bara namnen på de inblandade som ändras.

Det är nog det jag mest reagerar på.

Det är våldtäkter, missfall och droger i ett evigt hjul. Men väldigt få av dessa saker verkar påverka henne i längden. För att gå på det personliga planet så blev jag rånad för dryga tio år sedan, något som påverkar mig idag, men Bernys upplevelser verkar mest hända sen så glömmer hon dom utan större konsekvenser. Nu är hon lycklig med MANNEN.
Citera
Medlem
Mycket intressant. Har läst t.om. s. 24 och det som verkar vara det stora problemet egentligen är att B inte känt sig sedd eller bekräftad av sin familj och att hon ljugit ihop historier för att få sympati/uppmärksamhet. Inte jätteförvånande. Speciellt att läsa om att hon nämnt sjunde verklighetsnivån etc nu när hon erkänt att allt sånt var påhitt, eller misstar jag mig här? Känns som att B medvetet började spåra ur för att bli sedd av psykiatrin och få komma bort hemifrån där hon inte fick den uppmärksamhet hon önskade. Fortsätter läsningen 8)
Citera
2014-12-14, 21:30
Medlem
elizadeaths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av urwald
T.ex. nämns på ett ställe att någon ur hennes bekantskapskrets tagit livet av sig och hon blev mycket påverkad av detta då hon såg upp till honom eftersom han pluggade på högskola. På ett annat ställe nämns han som "pojkvän" vilket ju uppenbarligen är en reflektion av hennes egna överdrifter.

I början stod det vännina...
Citera
2014-12-14, 21:34
Medlem
urwalds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elizadeath
I början stod det vännina...

Okej, my bad, då var det jag som förväxlade och drog en felaktig parallell, kanske av pur förväntan att hennes historier skulle upprepas med eskalation med tiden? Confirmation bias från min sida månne..
Citera
2014-12-14, 21:38
Medlem
elizadeaths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av urwald
Okej, my bad, då var det jag som förväxlade och drog en felaktig parallell, kanske av pur förväntan att hennes historier skulle upprepas med eskalation med tiden? Confirmation bias från min sida månne..

Nej nej, du hade rätt. Men hon har talat om för en vän till familjen att en nära vännina dött, vilket familjen inte alls visste om.
Senare ska en nära vän som omvandlas till pojkvän dött. Eller så har flera dött, det är lite rörigt..

My bad,förlåt att jag var otydlig!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in