2014-12-14, 20:05
Medlem
William Hainess avatar
Intressant hur mycket "inga psykostecken" är inskrivet på hennes psykiska status.
Citera
2014-12-14, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Imelda
Tuse tack! Så långt jag läst ser jag föräldrar som visserligen haft problem, men som erkänner dom och försöker hjälpa sitt barn. De samarbetar till fullo med soc. Bernys ljugböcker borde brännas på bål och hennes familj borde få stoooora skadestånd.
Fy fan va bra sag!
Citera
2014-12-14, 20:20
Medlem
Francines avatar
Det sista jag vill göra är att förringa en våldtäkt då det går emot allt jag står för. Dock kan jag inte undgå att fundera, just för att det gäller Berny, om det inte var så att hon vägrade genomgå en läkarundersökning efter våldtäkten eftersom den aldrig hade hänt och därav fanns det inga bevis?
Jag minns också hur hon beskrev i boken om hur hennes bröder försökte få fram vem det var men hon vägrade berätta något...

Varför ens ljuga om att han ristade "M"et på magen när det i själva verket var på armen? Inget förvånar ju längre när det gäller Berny menar jag.
Citera
2014-12-14, 20:25
Medlem
Imeldas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Francine
Det sista jag vill göra är att förringa en våldtäkt då det går emot allt jag står för. Dock kan jag inte undgå att fundera, just för att det gäller Berny, om det inte var så att hon vägrade genomgå en läkarundersökning efter våldtäkten eftersom den aldrig hade hänt och därav fanns det inga bevis?
Jag minns också hur hon beskrev i boken om hur hennes bröder försökte få fram vem det var men hon vägrade berätta något...

Varför ens ljuga om att han ristade "M"et på magen när det i själva verket var på armen? Inget förvånar ju längre när det gäller Berny menar jag.

Jag tror att det bästa sättet att se om Berny ljuger är att kolla om hennes läppar rör sig..
Citera
2014-12-14, 20:34
Medlem
Francines avatar
Dessutom skedde våldtäkten enligt en anteckning på Fridhemsplan och på Kungsholmen enligt en annan, nog för att det är relativt nära men ändå... (Källor: sid 3 samt 14)
Citera
2014-12-14, 20:35
Medlem
Francines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imelda
Jag tror att det bästa sättet att se om Berny ljuger är att kolla om hennes läppar rör sig..

Så jävla sant. Tragiskt nog.
Citera
2014-12-14, 20:37
Medlem
"Jag har nu valt att återuppta bla bla ....." Det är polis/äklagare som "tar" upp fall inte Berny. Det måste ha inkommit NY bevisning,. Kallas överprövning.. Denna nya bevisning fanns inte då sommaren 2013 när hon var som mest i stöten.. Alltså ljug mig nå mer I can take it, jag är varken färsk elller rädd för Dig din LILLA fläskpadda säg bara plats o tid!
Citera
2014-12-14, 20:38
Medlem
William Hainess avatar
Hela dokumentet är så intressant!

Jag har kommit till delen där Berny själv berättar för en läkare om sina besvär och enligt henne ska föräldrarna ha skrikit att hon är psykopat... någonting som återspeglas i brevet till sinfon där personalen på LSS-boendet ska ha "konfronterat" henne. Något som har hänt eller bara en Bernyansk fantasi?

"Jag förstår inte hur man kan anklaga sin lillasyster eller dotter, som man vet mår dåligt, för att ha förstört ens liv" - Bernadette.
Senast redigerad av William Haines 2014-12-14 kl. 20:42.
Citera
2014-12-14, 20:41
Medlem
Imeldas avatar
Jag är mest sur att jag är blockad så att jag inte kan följa tågolyckan berny på samma sätt längre. Tur att jag har andra vägar att gå.
Citera
2014-12-14, 20:45
Medlem
Vi lovar o svär att vi kommer hålla dig underrättad!
Citera
2014-12-14, 20:46
Medlem
Imeldas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diva59
Vi lovar o svär att vi kommer hålla dig underrättad!

Tack, hon blockade ju sambon också då han blev lite "irriterad" på A efter hans hot mot mig. Men jag har ju barnens konton att kika ifrån...
Citera
2014-12-14, 20:48
Medlem
elizadeaths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av William Haines
Är endast på sida tre men en sak jag reagerar på är att "M" av "äcklet" ska ha ristats in på armen. Någon kan säkerligen verifiera detta, men jag är rätt säker på att det är magen som påståtts av henne själv?

På en sida i början nämns armen, på en sida längre ner 'skärmärken på buken'.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in