2015-08-13, 18:18
Medlem
sinfons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Left.
Ringde precis till fogden...

Berny´s skuldsaldo 181 224 kr
&
mannnen i hennes liv....
163 093 kr

Ja vad säger man. Lika barn leka bäst?

Och notera att detta bara är vad som ligger hos fogden just nu för indrivning. Äldre skulder brukar borgenärerna dra tillbaka när det ändå inte finns något att utmäta (det kostar dem rätt mycket att ha dem hos kronofogden), och sedan skicka in för nytt försök en gång om året till var tredje år (för att de inte ska preskriberas om inte annat). Speciellt eftersom hon har många konsumtionsskulder. Skulle tro att Bernys faktiska skuldberg är minst 100k till.
Citera
2015-08-13, 19:05
Avslutad
Precis. Det är inkasso som är "boven" när man har skulder. Oftast är skulderna dessutom utspridda över många olika institut. Och räntan tickar alltid på...

Kan till och med förhålla sig så att de har mer hos inkasso än hos fogden. Skulle tippa att Berny är skyldig allt som allt närmare 400.000 om man räknar in allt.

Däremot ändå, för mig, en liten överraskning att Andreas har så stora skulder. Han kanske inte är den skarpaste kniven, men han verkade mer välartad än så.
Senast redigerad av GenesisP 2015-08-13 kl. 19:09.
Citera
2015-08-13, 19:41
Medlem
Ja, där ser man, som sagt lika barn osv... Var det inte något konstigt med bilen oxå? Han kan väl inte stå som ägare med de skulderna. Och, by the way, vem lägger upp 5011 bilder på en j-a Volvo på Fb o ser ut som att han har värsta bilen, snark. Tror båda stannat vid cirkus 12 års mental utveckling/mognad.
Citera
2015-08-13, 21:59
Medlem
AngelDevils avatar
Vad blir nästa "drag"; lyxfällan måhända?
Citera
2015-08-13, 22:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av AngelDevil
Vad blir nästa "drag"; lyxfällan måhända?
Har väldigt svårt att tro att hon skulle platsa i lyxfällan. Berny har inte hamnat hos fogden för att hon har kass ekonomi. Hon har knarkat och shoppat bort allting. Mycket av skulden är pga bedrägerier också, eller saker som Maddes hus och vandrarhemmen.

Någon som vet om Theus lever?
Citera
2015-08-13, 22:45
Medlem
mushabooms avatar
http://www.sinnergirls.com/blogs/emma/posts/over-5-min-overhet-onani-video

På tal om Emma... wtf.
Citera
2015-08-13, 23:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av mushaboom

På tal om Emma... wtf.

Hahaha, få hennes finniga röv mitt i fejset, omg (helskärm också!!!). Jag kommer inte våga sova inatt.

Ingen dålig zyprexa-fetma hon lagt på sig heller. Jösses Amalia.
På ett sätt tycker jag Emma är mer tragisk än Berny. Emma framstår som så fruktansvärt desperat, Berny är mer beräknande i sitt beteende.
Senast redigerad av GenesisP 2015-08-13 kl. 23:15. Anledning: tillägg
Citera
2015-08-13, 23:29
Medlem
William Hainess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mushaboom

På tal om Emma... wtf.

Emma, Emma, Emma!

Hon har gått ned sig rejält. Det finns liksom inte mycket mer att säga om det - och nej, det är inte Bernys fel utan Emmas eget ansvar.

På tal om eget ansvar - hur går fallet mot våran lilla emo-drottning?
Citera
2015-08-14, 01:21
Medlem
ProfessorSlusks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sinfon
Och notera att detta bara är vad som ligger hos fogden just nu för indrivning. Äldre skulder brukar borgenärerna dra tillbaka när det ändå inte finns något att utmäta (det kostar dem rätt mycket att ha dem hos kronofogden), och sedan skicka in för nytt försök en gång om året till var tredje år (för att de inte ska preskriberas om inte annat). Speciellt eftersom hon har många konsumtionsskulder. Skulle tro att Bernys faktiska skuldberg är minst 100k till.
Har hon ersatt huset hon förvandlade till knarkarkvart t.ex? Föga troligt, men jag kan ha missat något.
Citera
2015-08-14, 01:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oboyglas
Har väldigt svårt att tro att hon skulle platsa i lyxfällan. Berny har inte hamnat hos fogden för att hon har kass ekonomi. Hon har knarkat och shoppat bort allting. Mycket av skulden är pga bedrägerier också, eller saker som Maddes hus och vandrarhemmen.

Någon som vet om Theus lever?

Vandrarhemmen?
Citera
2015-08-14, 02:47
Medlem
ProfessorSlusks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av transparent113
Vandrarhemmen?
Ja, hon blev ju våldtagen på härbärget ty hon är varje kapabel karl och kvinnas dröm om sexuell fullkomlighet. Minns inte om hon högg någon i kuken den gången dock. Resultatet av den utsagan blev inkvartering på vandrarhem med påföljande bernyfiering av rummet om jag förstått det rätt.
Senast redigerad av ProfessorSlusk 2015-08-14 kl. 03:29.
Citera
2015-08-14, 03:15
Medlem
William Hainess avatar
Sockersött!

Varför kommer inte våran Gudinna ihåg våra berättelser? Är det för att det är för erotiskt för överföring? Bör vi bara Liza våra åtaganden??
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in