2013-08-05, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sinfon
Gemensamt för de inläggen är också att de innehåller påståenden som folk nu har börjat undersöka och ifrågasätta.
True that. Men hon har ju fortfarande kvar andra inlägg som "bekännelse om mitt martyrskap"
http://bernyblue.se/2013/june/bekannelse-om-mitt-martyrskap.html

det här inlägget säger ju också saker som folk ifrågasatt och undersökt men de nämner ingen specifik person.
Citera
2013-08-05, 15:17
Medlem
Lemurias avatar
Även jag har följt denna tråd hela vägen utan att skriva i den, det är många kloka diskussioner som förs här. Viktiga också. Jag vill bara komma in med ett par tankar om det här med "tjejsex". I perioder är det "trendigt" och jag tror i längden att det mest är positivt därför att det kan inspirera människor börja leva i enlighet med sin natur. Men som bisexuell av födsel och ohejdad vana blir jag bara illa berörd när människor tar på sig nåt slags bisexualitet som om det vore en modeaccessoar och använder det för att göra sig själva mer intressanta i omvärldens ögon. Då har det inte så mycket med självförverkligande att göra längre.

Om detta med självskadebeteenden, ja tyvärr är det så att det väldigt ofta sprids genom härmning. Det kan tyvärr bli så att en bok blir använd som en manual för såna självdestruktiva och farliga beteenden. Det är en svår gränsdragning där mellan den konstnärliga friheten och skyddandet av sårbara individer och grupper. Man kan inte alltid begära att en författare själv ska ha mognaden och stabiliteten att kunna avgöra det, eller när man lämnar ut för mycket av sig själv. Det stora ansvaret där måste bokförlagen ta. (Fast det är väl naivt att tro att de ska sätta omtanken om människor före vinstintresset.)
Senast redigerad av Lemuria 2013-08-05 kl. 15:18. Anledning: förtydligade
Citera
2013-08-05, 17:39
Medlem
sinfons avatar
Är det bara jag eller har Björnys blogg mer eller mindre utvecklats till en svarskanal för denna tråden? Hennes eget lilla kommentarsfält till vad vi skriver om henne, liksom. Hon lusläser ju uppenbarligen här, och sedan kan vi omedelbart studera hennes reaktion på det - antingen genom riktade blogginlägg eller påhopp på andra (som Elisa nu sist). Samtidigt vill hon ge sken av att det inte bekommer henne. Varför svarar hon oss då hela tiden
Fast hon har ju bara enstaka fans kvar, så jag antar att vi har blivit bättre än inget. Vi är de enda som fortfarande bryr oss, sedan är varför av mindre betydelse. Sorgligt.
Citera
2013-08-05, 17:50
Medlem
sinfons avatar
För övrigt har vi nu fått svar på varför det inte händer något med rättsprocessen. Den är "sekretess belagd", och inte vilken sekretess som helst utan "kraftig" sådan. Där ser man. Det torde vara den första rättsprocessen i Sverige som sker helt i det tysta, utan några som helst kända anmälningar, förhör eller domstolsförhandlingar. Den är så hemlig att de på offentliga bloggar utpekade personerna inte ens känner till den, men målsägande måste ändå tidvis gömmas i låsta rum med dubbla personlarm (hotbilden varierar dock här, hemligt varför). Antagligen är det Säpo som handlägger den, efter att ha bedömt en psykiskt sjuk sprutmissbrukare som ljugit och stulit hela sitt liv synnerligen trovärdig, och sparar nu inte på några insatser. Spännande!
Citera
2013-08-05, 17:56
Medlem
sinfons avatar
Jag glömde bodygourdsen.
Citera
2013-08-05, 18:06
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av sinfon
För övrigt har vi nu fått svar på varför det inte händer något med rättsprocessen. Den är "sekretess belagd", och inte vilken sekretess som helst utan "kraftig" sådan. Där ser man. Det torde vara den första rättsprocessen i Sverige som sker helt i det tysta, utan några som helst kända anmälningar, förhör eller domstolsförhandlingar. Den är så hemlig att de på offentliga bloggar utpekade personerna inte ens känner till den, men målsägande måste ändå tidvis gömmas i låsta rum med dubbla personlarm (hotbilden varierar dock här, hemligt varför). Antagligen är det Säpo som handlägger den, efter att ha bedömt en psykiskt sjuk sprutmissbrukare som ljugit och stulit hela sitt liv synnerligen trovärdig, och sparar nu inte på några insatser. Spännande!

Intressant att det finns en grad över "sekretessbelagd", nämligen "kraftig". Något slags James Bond-inspirerat: Top Secret.

Detta kommer skaka om Sverige! Eller i alla fall Bernys hjärna...
Citera
2013-08-05, 18:12
Medlem
På tal om det, någon som har koll på hur det funkar, formellt, med såna här rättsprocesser? alltså, efter rättegång kan man ju begära ut förundersökningsprotokoll och dom vad jag förstår, men innan? hur lång tid brukar det ta från att man sätter igång med förundersökning till rättegång? har noll koll på sånt nämligen. Om man ska tro Berny så har hon ju pratat om R sen i typ oktober och under hela vintern verkade det som om hon var på förhör (enligt henne). Hur lång tid till borde det ta innan vi definitivt kan veta om "R" existerar eller inte?

jurister, poliser, come forward! :P
Citera
2013-08-05, 18:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av hanochintejag
På tal om det, någon som har koll på hur det funkar, formellt, med såna här rättsprocesser? alltså, efter rättegång kan man ju begära ut förundersökningsprotokoll och dom vad jag förstår, men innan? hur lång tid brukar det ta från att man sätter igång med förundersökning till rättegång? har noll koll på sånt nämligen. Om man ska tro Berny så har hon ju pratat om R sen i typ oktober och under hela vintern verkade det som om hon var på förhör (enligt henne). Hur lång tid till borde det ta innan vi definitivt kan veta om "R" existerar eller inte?

Om hon snart i ett år har tjatat om "R" så borde definitivt de som hon anklagar varit på förhör. Polisen har inte resurser eller tid att vänta så länge och lyssna på henne. Och enligt Berny så är detta det största som har hänt svensk rättshistoria. Hennes bror har sagt att INGEN i familjen vet något om detta. Man kan ju inte sitta hur länge som helst och anklaga folk officiellt hos polis och åklagare utan att de till slut måste lyssna på de anklagades version.
Citera
2013-08-05, 18:33
Medlem
BlotGoths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hanochintejag

FUPen kan du begära ut så fort en åklagare har väckt åtal, och eftersom Börny har dillat om den här rättegången ett bra tag nu så får man ju anta att åtal väckts.

Men som vanligt.... Börny anser att man är forskare för att man känner (?) nån som forskar, skulle inte förvåna mig om hon är övertygad om att hon varit på en rättegång bara för att hon suttit på en bänk o väntat utanför tingsrätten...

Snart får vi väl höra hur detta på något sätt tar sig förbi både Tings- och hovrätt och går direkt upp i HD...
Citera
2013-08-05, 18:40
Medlem
Tzaddiks avatar
Nu har hon skrivit nått i stil med "så ni sitter och diskuterar mina näsborrar"..
Ja det gör vi väl. Lägg inte ut såna bilder som verkligen ser ut som det då!
Jag dömmer ingen för jag har provat en hel del. Jag tycker bara det är sorgligt eftersom hon verkade må bättre ett tag, det var då jag började läsa igen. Sen så har det bara blivit värre, och jag hoppas innerligt inte att det är droger utan att det är dåligt sminkat, typ massa puder eller nått..
Jag tror nog att de flesta som skriver eller läser här VILL att det ska gå bra för Berny, men många har slutat tro på henne och det är tråkigt att se.

Hon borde sluta använda all social media och reda upp sitt liv. Att bara fokusera på henne. De kommentarer som finns här är ju pga hennes betende och att hon är en offentlig person.. Så det är lite svårt att ändra på.

Berny verkar må väldigt dåligt men verkar inte vilja inse det..
Citera
2013-08-05, 18:42
Medlem
Det troliga är väl att fallet blivit nedlagt med motivering -brist på bevis. & att Berny nu försöker överklaga det nedlagda ärendet till alla instanser som bara går. För faktum är vad har hon egentligen för bevis att detta har hänt? I en rättegång behöver man betydligt mer än bara hörsägen...

Och vad hände med denna anmälan? :

http://www.expressen.se/gt/berny-anmaler---far-att-bli-fri/
Citera
2013-08-05, 18:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av BlotGoth
FUPen kan du begära ut så fort en åklagare har väckt åtal, och eftersom Börny har dillat om den här rättegången ett bra tag nu så får man ju anta att åtal väckts.

Men som vanligt.... Börny anser att man är forskare för att man känner (?) nån som forskar, skulle inte förvåna mig om hon är övertygad om att hon varit på en rättegång bara för att hon suttit på en bänk o väntat utanför tingsrätten...

Snart får vi väl höra hur detta på något sätt tar sig förbi både Tings- och hovrätt och går direkt upp i HD...

Ja, hur gick det med den där "forskningen" egentligen? Det var ju så superseriöst och hon hade fått bidrag and shit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in