2014-12-14, 00:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ScottWalter
eh?

Bara för att man antar en titel så betyder det inte att man gör skillnad, det är vad majoriteten av feminister gör. Kallar sig feminister, inget mer.

Citat:
Klart! Varför skulle nobelstiftelsen gå emot det politiskt korrekta för tiden? Ge Hitler fredspriset retroaktivt eller? hallå?

Om han hade gjort en upptäckt som bidrog så pass mycket till mänskligheten att han brott inte spelade någon roll i jämförelse så varför inte?
Nu var så inte fallet så han fick inget pris.

Kan du tänka dig att Winston Churchill fick priset? Trots att krig var kostnaden för fred?
Jag har inget problem med det.

Citat:
Hade han ja. Men nu var han fullt upptagen med att komma på hur han skulle kunna mörda mest sosse ungdommar för att göra sig till en "fin" liten nationalistisk machoriddare och få världens uppmärksamhet på sin patetiska lilla själ. Och nu sitter han och ruttnar långsamt bort i en cell. Helt ok kan jag tycka.

Du låter känslorna styra, låt logiken ta över i detta fallet.
Du vet att Alfred Nobel uppfann dynamiten va? En uppfinning som orsakat otaliga dödsfall.
Trots detta anses Alfred Nobel's bidrag till mänskligheten vara större än de dödsfall han bidragit till.

Edit: Fel forumdel

Du är en envis och i vissa fall känslostyrd debattör. Så ja, nu är vi på rätt spår igen.
2014-12-14, 00:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oLf
Bara för att man antar en titel så betyder det inte att man gör skillnad, det är vad majoriteten av feminister gör. Kallar sig feminister, inget mer.

men hörru, kalla sig för feminist är ingen titel…det är att ha en åsikt. I en demokrati använder man sin åsikt till att rösta i ett parlamentariskt system som vårt. Och att rösta kan klart innebära skillnad i en rad saker, som pappmånader ex.

Citat:
Om han hade gjort en upptäckt som bidrog så pass mycket till mänskligheten att han brott inte spelade någon roll i jämförelse så varför inte?
Nu var så inte fallet så han fick inget pris.

Kan du tänka dig att Winston Churchill fick priset? Trots att krig var kostnaden för fred?
Jag har inget problem med det.

Churchill var på tal, och nu kan jag inte tillräckligt mycket detaljer kring vad han åstadkom politiskt innan kriget, har för mig det var någon form av politisk skandal kring Chuchill innan, men orkar inte kolla upp det, det få du göra...

Citat:
Du låter känslorna styra, låt logiken ta över i detta fallet.
Du vet att Alfred Nobel uppfann dynamiten va? En uppfinning som orsakat otaliga dödsfall.
Trots detta anses Alfred Nobel's bidrag till mänskligheten vara större än de dödsfall han bidragit till.

Edit: Fel forumdel

Du är en envis och i vissa fall känslostyrd debattör. Så ja, nu är vi på rätt spår igen.

Tss jag är inte hälften så känslostyrd som vissa av gossarna på forumet som får stora dåndimpen så fort en feminist visar sitt tryne på detta forum och total hjärndöd om hon dessutom öppnar käften, och det vet du.
Men envis?…YES!

ja just…ok, du är en trevlig lirare…bitvis lite enfaldig, men nice…så nu har jag gjort mitt för tråden.
Senast redigerad av ScottWalter 2014-12-14 kl. 00:50.
2014-12-14, 00:55
Medlem
Citat:
Tss jag är inte hälften så känslostyrd som vissa av gossarna på forumet som får stora dåndimpen så fort en feminist visar sitt tryne på detta forum och total hjärndöd om hon dessutom öppnar käften, och det vet du.
Men envis?…YES!

ja just…ok, du är en trevlig lirare…bitvis lite enfaldig, men nice…så nu har jag gjort mitt för tråden.

Du och andra feminister med dig verkar aktivt välja att debattera med dessa känslostyrda idioter.
Jag väljer att inte debattera med dessa och dessas kvinnliga motsvarigheter medan ni ivrigt slänger er över dem.

Jag förstår inte hur man resonerar när man väljer att ingå i en fruktlös debatt.

Du får visst bidra en gnutta till i tråden innan du sussar
2014-12-14, 01:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oLf
Du och andra feminister med dig verkar aktivt välja att debattera med dessa känslostyrda idioter.
Jag väljer att inte debattera med dessa och dessas kvinnliga motsvarigheter medan ni ivrigt slänger er över dem.

Jag förstår inte hur man resonerar när man väljer att ingå i en fruktlös debatt.

Du får visst bidra en gnutta till i tråden innan du sussar

Sussa? moi?

Visst kan delvis hålla med dig, tror det finns flera orsaker, som feminist får du fler påhugg av denna sort, följ mig i nån tråd och du ser att jag får åtskilliga flera svar än average…pga mina åsikter och att folk vet att jag är kvinna och feminist, det vill man ju gärna tampas med…(de kan ju försöka)

Sen kan man ju reagera olika på detta, vissa sållar säkert stenhårt, jag försöker förhålla mig så öppen jag kan och svara alla jag hinner även om inläggen kan hålla låg kvalitet, eftersom jag inte har en aning om vem det är jag bemöter. Kan vara en barnrumpa, kan vara någon som är sjuk, inte kan formulera sig, inte har alla pållar på plats. etc. Bättre med en mindre elakhet än en för mycket. och jag är inte här för att trampa på folk utan för att det ska finnas lite fler feminister på forumet, det behövs kort och gott, för vilka ska ni annars diskutera med eh?

men jag drar en gräns vid för grova personpåhopp och trams av viss sort då blir det ignore, har en prydlig liten lista redan.

Tillräcklig förklaring?
2014-12-14, 09:17
Medlem
Citat:
Sussa? moi?

Nä, det är säkert svårt med all Ritalina och motsv du bedömt stoppar i dig.

Citat:
Visst kan delvis hålla med dig, tror det finns flera orsaker, som feminist får du fler påhugg av denna sort, följ mig i nån tråd och du ser att jag får åtskilliga flera svar än average…pga mina åsikter och att folk vet att jag är kvinna och feminist, det vill man ju gärna tampas med…(de kan ju försöka)

Där visade den grandiosa självbilden sitt fula tryne.

Citat:
Sen kan man ju reagera olika på detta, vissa sållar säkert stenhårt, jag försöker förhålla mig så öppen jag kan och svara alla jag hinner även om inläggen kan hålla låg kvalitet, eftersom jag inte har en aning om vem det är jag bemöter. Kan vara en barnrumpa, kan vara någon som är sjuk, inte kan formulera sig, inte har alla pållar på plats. etc. Bättre med en mindre elakhet än en för mycket.

Ändå är du oerhört nedlåtande och dryg, samtidigt som du upprörs när du hävdar att andra är det.
Bedövande hyckleri, återigen...

Citat:
och jag är inte här för att trampa på folk

Ändå verkar det vara din huvudsakliga sysselsättning, för vettiga och verklighetsanknutna argument saknar du som regel.

Citat:
utan för att det ska finnas lite fler feminister på forumet, det behövs kort och gott, för vilka ska ni annars diskutera med eh?

Nej. Dagens feminister är lipande fjollor som tror att de respekteras för att de gapar och skriker om orättvisor som inte finns.

Citat:
men jag drar en gräns vid för grova personpåhopp och trams av viss sort då blir det ignore, har en prydlig liten lista redan.

Den gränsen drar du så fort någon motbevisar dig eller skjuter dina löjeväckande ursäkter för argument i sank, vilket inte är speciellt svårt.
Då kopplar förnekelsen du lever i in i full styrka och du låtsas som om användaren inte finns och att du inte behöver svara just det du inte vågar och kan svara på.

Citat:
Tillräcklig förklaring?

Överflödig, då alla här inne som har något som helst vett för längesedan avfärdat dig som en pajas och ett troll med vanföreställningar och tvångstankar.

Men fortsätt, för all del, de flesta tycker ju att det är rätt skönt att titta på någon annan och tänka, "Gött, att jag iallafall är friskare än den stackaren..."

Du är en löjeväckande narr.
2014-12-14, 11:59
Medlem
Knugen-Skuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knugen-Skuk
Vad anser du om micro113:s uttalande? Ska män sköta sig själva, eller ska feminister också jobba för att män ska få det bättre?
Jag bumpar denna fråga då jag gärna vill ha svar från ScottWalter.
2014-12-14, 16:39
Medlem
Citat:
men hörru, kalla sig för feminist är ingen titel…det är att ha en åsikt.

Tvärt om, Cirkus Scott.
Att kalla sig feminist är precis att titulera sig själv detsamma.
Feminism är ingen åsikt, det är en ideologi(och en vanföreställning). Precis som nazismen är....
2014-12-14, 18:31
Medlem
Citat:
Jag bumpar denna fråga då jag gärna vill ha svar från ScottWalter.

Varför tycker du att jag måste svara för vad Micro har sagt?

Ett samhälle (dvs oss alla) har ett självklart ansvar för alla i samhället, det är därför vi valt att leva i samhällen för det ger skydd, hjälp och stöd och vi kan utnyttja varandras förmågor och dra nytta av varandras arbete. Smart helt enkelt och kommer helt naturligt för homosapiens eftersom vi är sociala, rätt så hjälplösa flockapor och inga tigrar.

Sen har vi en radda politiska ideologier för hur man bästa ordnar detta, när våra samhällen börjar bli smått övermäktiga i antal. Några av dessa ideologier fokuserar specifikt på maktbalanser i samhället och förtryck ex. feminism. Feminismens primära "skyldighet" är därför självklart att gå efter sin ideologis övertygelse och inte att plötsligt aktivt börja jobba för att unga killar på FB ska få lov knulla mer ex. Detta är nämligen ingen mänsklig eller medborglig rättighet och har heller ingenting med reell makt att göra, dvs det problemet ingår inte i feminismen, men det gör däremot sexuellt våld och tvång, eftersom det handlar om en grupps makt/ övervåld mot en annan. Ser du skillnaden?

Så mitt svar blir, kan du hitta ett "problem" som specifikt män som grupp har att leva med som beror på att en annan grupp ex. kvinnor förtrycker män (dvs drar nytta av männens underläge/ sits) så skulle jag som feminist säga att ja då är det av intresse för feminism eller annan politiskt ideologi som sysslar med maktbalanser att ta tag i det.

Jag kan komma på 1 sådan i skrivandet stund och det är utanförskap i familjen, dvs att kvinnor gärna när kottar kommer lägger totalt rabarber på rubb och stubb och håller aktivt pappan utanför, nedvärderar hans förmåga, hans kunskap och hans föräldraroll. DET är ett förtryck.
Men! jag anser att feminismen faktiskt dealar med detta.

De problem som män som individer kan ha pga mansrollen, samhällets krav, individuella svagheter eller taskig hemmiljö what ever…anser jag inte är just feminsiters ansvarsområde utan samhällets i stort och kanske mäns eget ansvar att hjälpa sig själva. Detta tror jag är vad Micro menar i sitt uttalande…allright?
Senast redigerad av ScottWalter 2014-12-14 kl. 19:00.
2014-12-14, 19:42
Medlem
Knugen-Skuks avatar
Citat:
Varför tycker du att jag måste svara för vad Micro har sagt?
Du backar jämt upp henne och därför undrade jag.
Citat:
Ett samhälle (dvs oss alla) har ett självklart ansvar för alla i samhället, det är därför vi valt att leva i samhällen för det ger skydd, hjälp och stöd och vi kan utnyttja varandras förmågor och dra nytta av varandras arbete. Smart helt enkelt och kommer helt naturligt för homosapiens eftersom vi är sociala, rätt så hjälplösa flockapor och inga tigrar.

Sen har vi en radda politiska ideologier för hur man bästa ordnar detta, när våra samhällen börjar bli smått övermäktiga i antal. Några av dessa ideologier fokuserar specifikt på maktbalanser i samhället och förtryck ex. feminism. Feminismens primära "skyldighet" är därför självklart att gå efter sin ideologis övertygelse och inte att plötsligt aktivt börja jobba för att unga killar på FB ska få lov knulla mer ex. Detta är nämligen ingen mänsklig eller medborglig rättighet och har heller ingenting med reell makt att göra, dvs det problemet ingår inte i feminismen, men det gör däremot sexuellt våld och tvång, eftersom det handlar om en grupps makt/ övervåld mot en annan. Ser du skillnaden?

Så mitt svar blir, kan du hitta ett "problem" som specifikt män som grupp har att leva med som beror på att en annan grupp ex. kvinnor förtrycker män (dvs drar nytta av männens underläge/ sits) så skulle jag som feminist säga att ja då är det av intresse för feminism eller annan politiskt ideologi som sysslar med maktbalanser att ta tag i det.

Jag kan komma på 1 sådan i skrivandet stund och det är utanförskap i familjen, dvs att kvinnor gärna när kottar kommer lägger totalt rabarber på rubb och stubb och håller aktivt pappan utanför, nedvärderar hans förmåga, hans kunskap och hans föräldraroll. DET är ett förtryck.
Men! jag anser att feminismen faktiskt dealar med detta.

De problem som män som individer kan ha pga mansrollen, samhällets krav, individuella svagheter eller taskig hemmiljö what ever…anser jag inte är just feminsiters ansvarsområde utan samhällets i stort och kanske mäns eget ansvar att hjälpa sig själva. Detta tror jag är vad Micro menar i sitt uttalande…allright?
Som jag ser det, och som både du och micro113 bekräftar, så är problem som drabbar män inget man ska behöva ta tag i som feminist, utan det ska männen sköta själva. En kvinna misshandlas av en man? "Stort problem, vi måste jobba med jämställdheten." En man misshandlas av en man? "Tråkigt, men de får sköta det själva." Tankegången är starkt kollektivistisk, könssegregerande och sexistisk, och det är tråkigt att se hur människor försvarar det.
2014-12-14, 20:31
Medlem
Citat:
Du backar jämt upp henne och därför undrade jag.

Som jag ser det, och som både du och micro113 bekräftar, så är problem som drabbar män inget man ska behöva ta tag i som feminist, utan det ska männen sköta själva. En kvinna misshandlas av en man? "Stort problem, vi måste jobba med jämställdheten." En man misshandlas av en man? "Tråkigt, men de får sköta det själva." Tankegången är starkt kollektivistisk, könssegregerande och sexistisk, och det är tråkigt att se hur människor försvarar det.

Har ingen av oss "bekräftat" utan du som lägger på oss de åsikter du vill att vi ska ha.

Problem som drabbar män som inte beror på maktobalanser i förhållande till kvinnor ex. är inget som man inom ideologin feminism behöver bry sig om nej, men individuella feminister som ingår i det svenska samhället kan mycket väl bry sig om dessa problem och som samhällsmedborgare bidrar de också aktivt via sin skattsedel och röst.

Man som misshandlar man gör det mest pga alkohol eller kriminalitet, därför som män blir misshandlade av andra män. Kriminalitet och alkohol är "issues" som våra skattekronor går till i stort antal dessutom, är också problemområden som jobbas för fulla muggar med och har gjort så länge genom vår historia, Alltså problem som är på "kartan" redan. Kvinnor som misshandlas av män blir det oftast i förhållanden, sexuella och/ eller relationer och pga att de är kvinnor. Denna "issue" jobbar specifikt feminismen med för ja det ingår i deras ideologi. Är just feminismen som satt upp denna problematik på kartan. Innan så var det ett "icke problem".

Sorry kan inte vara mer tydlig än så här, så om du inte hajjar detta så kan jag inte hjälpa dig mer.
Möjligen kan Micro eller nån annan på forumet.
2014-12-14, 20:40
Medlem
Knugen-Skuks avatar
Citat:
Har ingen av oss "bekräftat" utan du som lägger på oss de åsikter du vill att vi ska ha.

Problem som drabbar män som inte beror på maktobalanser i förhållande till kvinnor ex. är inget som man inom ideologin feminism behöver bry sig om nej, men individuella feminister som ingår i det svenska samhället kan mycket väl bry sig om dessa problem och som samhällsmedborgare bidrar de också aktivt via sin skattsedel och röst.

Man som misshandlar man gör det mest pga alkohol eller kriminalitet, därför som män blir misshandlade av andra män. Kriminalitet och alkohol är "issues" som våra skattekronor går till i stort antal dessutom, är också problemområden som jobbas för fulla muggar med och har gjort så länge genom vår historia, Alltså problem som är på "kartan" redan. Kvinnor som misshandlas av män blir det oftast i förhållanden, sexuella och/ eller relationer och pga att de är kvinnor. Denna "issue" jobbar specifikt feminismen med för ja det ingår i deras ideologi. Är just feminismen som satt upp denna problematik på kartan. Innan så var det ett "icke problem".

Sorry kan inte vara mer tydlig än så här, så om du inte hajjar detta så kan jag inte hjälpa dig mer.
Möjligen kan Micro eller nån annan på forumet.
Så om jag förstår dig rätt så ska feminismen bara ta itu med problem skapade av maktobalanser? Vad är då det, om inte att bekräfta att feminismen endast är till för att hjälpa kvinnor?
2014-12-14, 21:01
Medlem
Citat:
Så om jag förstår dig rätt så ska feminismen bara ta itu med problem skapade av maktobalanser? Vad är då det, om inte att bekräfta att feminismen endast är till för att hjälpa kvinnor?

Hmm? Kan du skilja mellan ideologi och samhälle i sig och mellan ideologier och politiska partier och praktiskt styrande? Tror du ska rota runt lite där, du har, enligt min enkla mening, nån luddighet där som gör att vi talar förbi varandra…men jag kan inte identifiera vad.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in