2014-12-13, 22:15
Medlem
Knugen-Skuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Inte ens den snyftningen kommer får vare sig mig eller Scott att rätta oss i ledet och välja att uttrycka oss på ett sätt som du kan godkänna och som behagar dig...

Landa istället och inse hur patetisk du blir när du kör med olika krav beroende på vem som skriver - fö olika krav blir det när "de" får hållas men du kräver "rättning i ledet" av oss..

Står du seriöst för någonting så argumenterar du för det oavsett ... Det är det jag gör och därför är Flashbacks blatteälskandenazistrasistnazifeministikmanshatand eantifeminist .. och så vidare..
Det enda jag säger är att man inte kan vänta sig att bli tagen seriöst när man går emot sig själv hela tiden.
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Män förstör män (och sig själva) ... varför anser du att kvinnor skall rädda er?
Fixar ni inte tillvaron själva?
Feminister ska alltså bara jobba för att kvinnor ska få det bättre?
2014-12-13, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knugen-Skuk
Feminister ska alltså bara jobba för att kvinnor ska få det bättre?

Det ironiska är att dessa kvinnor själva kräver en världsomspännande rörelse som ska kämpa för att de ska få det bättre.

Inga individer direkt, fega kräk som inte vågar stå upp för sig själva.
2014-12-13, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oLf
Det ironiska är att dessa kvinnor själva kräver en världsomspännande rörelse som ska kämpa för att de ska få det bättre.

Jag kan ju tycka att många av dessa "fega kräk" till "individer" just gör detta; står upp för dem själva.

En av vår tids kanske modigaste lilla "fega kräk" till feminist har just fått nobel fredspris på kuppen..
2014-12-13, 22:35
Medlem
Knugen-Skuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ScottWalter
Jag kan ju tycka att många av dessa "fega kräk" till "individer" just gör detta; står upp för dem själva.

En av vår tids kanske modigaste lilla "fega kräk" till feminist har just fått nobel fredspris på kuppen..
Vad anser du om micro113:s uttalande? Ska män sköta sig själva, eller ska feminister också jobba för att män ska få det bättre?
2014-12-13, 22:43
Medlem
Citat:

Fy fan vad vidrigt av dig att jämföra er med Malala...
Det där var ett nytt lågvattenmärke, och äckligt t o m för att vara dig.
Skämmes, fan i mig.
2014-12-13, 22:43
Medlem
Citat:

Man står inte upp för sig själv när man lutar sig på mot den feministiska massan i hopp om att de ska rätta till alla föreställda orättvisor.

Men visst, jag bjuder på att det är fegare att inte göra något alls.

Nobelstiftelsen har blivit ett skämt så det är ingen som tar det på allvar längre.
Med det sagt så har jag ingen aning om vad denna feminist uträttat så det jag kan inte uttala mig om det.
2014-12-13, 22:54
Medlem
snelhestens avatar
Citat:

Inte bara det: även män bör helst ansluta sig till denna kamp för att hjälpa kvinnor som i sin tur bara är intresserade av att hjälpa sig själva -det om något är den egentliga äckligheten! Hade de varit öppna med att de inte alls ägnar sig åt jämställdhet utan istället är en intressegrupp avsedd för att göra livet bättre för kvinnor så hade det varit en helt annan femma.
2014-12-13, 23:12
Medlem
Citat:
Man står inte upp för sig själv när man lutar sig på mot den feministiska massan i hopp om att de ska rätta till alla föreställda orättvisor.

Men visst, jag bjuder på att det är fegare att inte göra något alls.

Nobelstiftelsen har blivit ett skämt så det är ingen som tar det på allvar längre.
Med det sagt så har jag ingen aning om vad denna feminist uträttat så det jag kan inte uttala mig om det.

Det gör man visst det, Inget större samhälleligt förtryck av nån form går att lösas på individ basis, det gör man i grupp.

Malala, 17-årig feminist som kämpat för flickors skolgång i Pakistan. Stentuff liten brud.
Vad Olfen? hänger du inte med i Sveriges stolhet nr. 1 nobelpriset?
2014-12-13, 23:18
Medlem
Citat:
Det gör man visst det, Inget större samhälleligt förtryck av nån form går att lösas på individ basis, det gör man i grupp.

Och eftersom att man inte gör det som individ så har man i princip inte gjort något alls, förutom att anta en titel.

Citat:
Malala, 17-årig feminist som kämpat för flickors skolgång i Pakistan. Stentuff liten brud.
Vad Olfen? hänger du inte med i Sveriges stolhet nr. 1 nobelpriset?

Vad bra för henne, en feminist som kan stoltsera med att faktiskt åstadkomma något.
Nej, numera skäms man för både landet Sverige och nobelpriset.

http://www.theweek.co.uk/world-news/55532/nobel-peace-prize-five-most-controversial-winners
2014-12-13, 23:39
Medlem
Citat:
Citat:
Och eftersom att man inte gör det som individ så har man i princip inte gjort något alls, förutom att anta en titel.

Vad bra för henne, en feminist som kan stoltsera med att faktiskt åstadkomma något.
Nej, numera skäms man för både landet Sverige och nobelpriset.

http://www.theweek.co.uk/world-news/55532/nobel-peace-prize-five-most-controversial-winners

Du menar när man gör något i en grupp så gör man "inget"? Väldigt konstigt sätt att se det på.
tror du suffragetterna hade kommit nån vart om de bara varit 1? E.Pankhurst on her own?

Kul artikel och pinsam engelsk journalist som skrivit den eftersom hen inte ens vet att fredspriset inte ges ut i Stockholm utan i Oslo, storbritaniens grannland..

Men visst en del kontroversiella val onekligen, Obama inte minst, men fredspriset är nog aningens svårare uppgift än fysikpriset..de kan ju omöjligen veta vad dessa människor kommer göra för politiska felsteg efter priset, rätt svårt för en fysiker göra nån rejäl blunder så alla undrar varför i helvete fick HAN priset? Felupptäcker något, tillbakaupptäcker? hoppsan fanns visst inget DNA spiral trots allt, det var en DNA fläta!
2014-12-13, 23:57
Medlem
Citat:
Du menar när man gör något i en grupp så gör man "inget"? Väldigt konstigt sätt att se det på.
tror du suffragetterna hade kommit nån vart om de bara varit 1? E.Pankhurst on her own?

Kul artikel och pinsam engelsk journalist som skrivit den eftersom hen inte ens vet att fredspriset inte ges ut i Stockholm utan i Oslo, storbritaniens grannland..

Men visst en del kontroversiella val onekligen, Obama inte minst, men fredspriset är nog aningens svårare uppgift än fysikpriset..de kan ju omöjligen veta vad dessa människor kommer göra för politiska felsteg efter priset, rätt svårt för en fysiker göra nån rejäl blunder så alla undrar varför i helvete fick HAN priset? Felupptäcker något, tillbakaupptäcker? hoppsan fanns visst inget DNA spiral trots allt, det var en DNA fläta!

99% av feminister kallar sig feminister och där slutar den ideologiska striden.

Nobelstiftelsen har blivit politisk och PK, då försvinner tron på objektivitet och opartiskhet vilket givetvis är krav för att att allmänheten ska vara säkra på att priset gått till rätt person av rätt anledning, inte av moraliska eller politiska anledningar.

Om Breivik uppfunnit en fusionsreaktor så skulle han ha fått nobels fysikpris, trots att han var en vidrig människa.

"those who, during the preceding year, shall have conferred the greatest benefit on mankind". One prize, he stated, should be given "to the person who shall have made the most important 'discovery' or 'invention' within the field of physics"
2014-12-14, 00:13
Medlem
Citat:
99% av feminister kallar sig feminister och där slutar den ideologiska striden.

eh?

Citat:
Nobelstiftelsen har blivit politisk och PK, då försvinner tron på objektivitet och opartiskhet vilket givetvis är krav för att att allmänheten ska vara säkra på att priset gått till rätt person av rätt anledning, inte av moraliska eller politiska anledningar.

Klart! Varför skulle nobelstiftelsen gå emot det politiskt korrekta för tiden? Ge Hitler fredspriset retroaktivt eller? hallå?

Citat:
Om Breivik uppfunnit en fusionsreaktor så skulle han ha fått nobels fysikpris, trots att han var en vidrig människa.

Hade han ja. Men nu var han fullt upptagen med att komma på hur han skulle kunna mörda mest sosse ungdommar för att göra sig till en "fin" liten nationalistisk machoriddare och få världens uppmärksamhet på sin patetiska lilla själ. Och nu sitter han och ruttnar långsamt bort i en cell. Helt ok kan jag tycka.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in