2014-01-06, 07:45
Medlem
Djupfryss avatar
Somliga feminister använder den här tråden, egenskapade liknande trådar samt förvisso även trådar som inte alls har med saken att göra till att förklara att det är fel på deras debattmotståndare. Och att det är därför som de tvingas till att tramsa, klistra åsikter på andra, och allmänt bete sig som barn när de får motargument de inte kan bemöta.

Och när de motbevisas på även denna punkt, alltså får förklarat för sig att det rimligen inte kan vara någon annans fel att de inte kan bemöta sakfrågor, så övergår de till att ge moderatorerna skulden för sina egna tillkortakommanden.
Dessa borde tydligen enligt samma feminister bete sig som åsiktspoliser och som media i övrigt sortera bort inlägg med åsikter som är förkastliga ur deras perspektiv
2014-01-06, 09:22
Medlem
Feministiska debattörer som håller en hög nivå, sysslar inte med personliga påhopp och känsloargumentering samt tar debatten åt båda hållen, alltså tar till sig såväl som pådyvlar när de debatterar:

Varmare, TheKicks, Kate80 (osäker på om sistnämnda än drar sig med titeln feminist dock)

Kvinnliga icke feministiska debattörer som håller en hög nivå, sysslar inte med personliga påhopp och känsloargumentering samt tar debatten åt båda hållen, alltså tar till sig såväl som pådyvlar när de debatterar:

Sosweet, Karmen, hiitsme, katzyn

Utebliven kategorisering av övriga feministiska debattörer och motdebattörer talar sitt eget tydliga språk.

Jag förbehåller mig rätten att på förhand be om ursäkt till eventuellt bortglömda debattörer som jag skulle placera i ovanstående kategorier. Trött.

Jag har helt medvetet valt att ej nämna debattörer som jag vanligtvis ej debatterar mot, deras motdebattörer får dra det lasset.
2014-01-06, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ScottWalter
långt pyssel
Tänker att jag möjligen kan vara J, även om jag tycker att jag absolut bara skriver one liners, fast jag är medveten om att jag ibland blir missuppfattad när jag försöker skriva kort och koncist och tror att min poäng ska gå fram utan att jag ska behöva veckla in mig men jag försöker bemöda mig om att förklara mig om det blir missförstånd. Konstigt nog så har det varit ganska många trådar där tio personer förstår precis vad jag menar och ser det som relevant medan en person (låt oss kalla henne S) inte förstår någonting ;-)

I övrigt förstår jag inte varför du bemöder dig att diskutera med de flesta av de där du nämner, jag ignorerar de flesta av dem.
2014-01-06, 13:49
Medlem
skotittares avatar
Citat:
Som svar på att denna tråd nästan enbart innehåller kritik mot de få feminister som existerar på forumet. Och som svar på Flaxards trevliga inlägg där han raddar upp alla feminister och ger dem en bedömning.
så har jag här skapat lite julpyssel till alla.

Här är mina absoluta sämsta debattörer på detta forum. Bara se om ni kan lista ut vilka dessa är:
Alla rätt får hederspris.

A.

Levererar surt stinkande bittra inlägg som alla handlar om att feminister är orsaken till alla hans personliga problem, spelar ingen roll vad ämnet i sig är, alla hans inlägg handlar om detta.
Klarar inte vika av från denna väg alls och äger noll kapacitet följa en röd tråd eller ett resonemang.

B.

Extremt känslostyrd, förföljer varenda feminist på forumet med minst 25 inlägg per dag.
1/3 del av inlägget är personliga påhopp av stilen; Ditt jävla korkade feministdrägg, är du så jälva dum.....med stora capslock.
1/3 är kvasivetenskap av sämsta kvalitet gärna utan källanvisning
1/3 några rader där han berättar hur värdelösa just kvinnor är på allt och hur världsbäst män är på allt.
Allt väl avrundat med 10 st smileys.

C.

Verkar fullt vettig först, men saknar självinsikt vad han själv faktiskt skrivit och när han börjar förlora diskussionen går ofelbart in i härskartekniker av typen: Du är känslostyrd,
kan inte tänka rationellt, för att till slut avrundas med ett: Håll käften!

D.
Lite samma stuk som A. men har lite större förmåga att kunna debattera något annat.
Full av halmgubbar om att kvinnor är så och kvinnor är si och feminister är jordens avskum.

E.

Sexfixerat äckel för att vara ärlig, varje trådstart handlar om att kvinnor egentligen är horor som blir blöta i trosorna varje gång "blattar" går förbi. Och det är feministernas fel. Också hans enda ämne.

F.

Klarar egentligen debattera rätt ok. men avrundar varje inlägg med ett fitta, feministluder eller
feministfitta i lite olika konstellationer. Tourettes syndrom?

G.

Allt är judarnas, feministernas och frankfurtskolans fel.

H.

Högtravande ordbajseri av sämsta sort, ignorerar frågor, ämnet och anser att kvinnor
bör domineras, hunsas och sättas på plats inom alla områden.

I.

Troll. som låtsas vara något han inte är, både då det gäller kön, social klass samt parti vederbörande röstar på.

J.

Ständigt korta oneliners, där han medvetet enbart går in för att misstolka, förvrida, skapa halmgubbar kring vad man egentligen skrivit eller menat.

K. L.M.N.O. och P.

Enbart på forumet för att berätta för alla vitt och brett om hur dåliga kvinnor är.
Startar enbart trådar av typen: Finns det något kvinnor är bra på? Kan kvinnor tänka?
Är kvinnor bra på någon sport? Varför är inte kvinnor intelligenta?
Varför är kvinnor som barn? Varför är kvinnor sånna horor?
Hur tar vi bort kvinnlig rösträtt?

B och I var lätta!

Eller ja, B är ju lite klurig på sitt sätt om meningen är att man bara får skriva en användare.

Men I är ju självfallet det största tramstrollet Bullfetta som antagligen alla har sett igenom.
2014-01-06, 14:09
Medlem
Tangentinkontinenss avatar
Citat:
Som svar på att denna tråd nästan enbart innehåller kritik mot de få feminister som existerar på forumet. Och som svar på Flaxards trevliga inlägg där han raddar upp alla feminister och ger dem en bedömning.

Här är mina absoluta sämsta debattörer på detta forum. Bara se om ni kan lista ut vilka dessa är:

Jisses vad jag önskar att jag får vara F på den för övrigt finurliga listan.
2014-01-06, 14:15
Medlem
Extras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av obama-bin-laden
Du klagar på att du blir stämplad som feminist och sorterad i ett fack för att du debatterar feminism och jämställdhet..
Tja, sortera på för all del. Men med tanke på hur många här definierar feminism, det är rätt olika har jag märkt, blir det svårt att veta vilka åsikter man blir tilldelad och således ännu svårare att bemöta inlägg.

Varför inte bemöta argument som presenteras, alternativt grunda sina egna i något annat än feministiska hjärnspöken och inkonsekventa tolkningar?
2014-01-06, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Extra
Tja, sortera på för all del. Men med tanke på hur många här definierar feminism, det är rätt olika har jag märkt, blir det svårt att veta vilka åsikter man blir tilldelad och således ännu svårare att bemöta inlägg.

Varför inte bemöta argument som presenteras, alternativt grunda sina egna i något annat än feministiska hjärnspöken och inkonsekventa tolkningar?

Håller med men det där går ju precis lika mycket åt båda hållen. Däremot så går det ju alldeles utmärkt att låta bli att ta åt sig.

Jag har blivit kallad feministfitta om jag råkat säga något som stört en antifeminist och sorterad som antifeminist om jag råkat säga något negativt om feminismen och har mest funnit det lite lustigt.

Har själv råkat göra misstaget att kalla promatriark för feminist bara för att hen ville utrota alla män fast när jag påpekade att det var lite som att säga att jorden vore bättre utan svarta fast man absolut inte är rasist så blev jag anmäld och varnad så jag har lärt mig av mina misstag
2014-01-06, 15:46
Medlem
Extras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karmen
Håller med men det där går ju precis lika mycket åt båda hållen. Däremot så går det ju alldeles utmärkt att låta bli att ta åt sig.

Jag har blivit kallad feministfitta om jag råkat säga något som stört en antifeminist och sorterad som antifeminist om jag råkat säga något negativt om feminismen och har mest funnit det lite lustigt.

Har själv råkat göra misstaget att kalla promatriark för feminist bara för att hen ville utrota alla män fast när jag påpekade att det var lite som att säga att jorden vore bättre utan svarta fast man absolut inte är rasist så blev jag anmäld och varnad så jag har lärt mig av mina misstag

Visst gör det och det är lika kasst då med, det enklaste är såklart bara att ignorera sådana inlägg men... Problemet uppstår när föreställningarna om den andre personens åsikter blir en del av argumentet och man får spendera halva sitt inlägg till att redogöra för vad man inte tycker, snarare än vad man faktiskt tycker (vilket ändå borde vara det intressanta). Nu är väl det inte en särskild ovanlig företeelse, men med tanke på den många gånger hätska tonen här inne känns det många gånger inte ens värt att ge sig in i en diskussion.
2014-01-06, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karmen
Visst får du det, menade bara att jag inte kunde veta om du tyckte kritiken var befogad i och med att du inte ville svara öppet.

Svårt att säga vilka som "sköter sig sämst, som jag skrivit tidigare någonstans så tycker jag det handlar lite om vilka man förväntar sig att man ska kunna föra en intelligent diskussion. Många manliga skribenter har så låg nivå att jag ignorerar deras inlägg totalt och aldrig tänker att jag ska kunna mötas någonstans i och med att nivån är så låg medan jag ofta luras att tro att en del av de kvinnliga skribenter jag hamnar i clinch med kan verka vettiga och sen snurrar de in sig i någon jättelåg nivå, missuppfattar allt som skrivs med flit och vänder och vrider resonemang och lägger ord i munnen på folk som de aldrig har sagt osv.

Förstår fortfarande inte varför det ska vara någon slags tävling om vilket kön som är värst. Är det helt omöjligt att se debattörerna här som individer. Det finn många killar här som jag absolut har helt olika åsikter om i vissa frågor medan vi tycker liknande i andra. En del som jag ser liknande saker som problem men där vi har helt andra åsikter om vad som är orsak och lösning osv.

Sveland har skrivit långt mycket mer än självbiografier och för mig är hon ett praktexempel på hyckleri vilket är största anledningen till att jag har svårt för henne.

Det jag diskuterade, som du svarade på, var det betecknande i att i en tråd som ska handla om debattörers debattstil, och då får man anta att det ska vara en tråd där folk får klaga på andra i lugn och ro utan att bli rapporterade, enbart finner klagomål på kvinnorna och feministerna på detta forum. Som knappast hör till lågvattenmärkena.
Om du nu inte är ett "krig" mellan feminister och antifeminister utan alla sitter och tittar på varandnra som individer borde inte kritiken då landa där den faktiskt mest hör hemma?

Varför förväntar du dig att kvinnor/feminister ska "sköta sig" och hålla debattnivån på en hög nivå?
Alla verkar förvänta sig det. Så i ett hav av trams, personpåhopp, allmänt kvinnohat och förakt hit och dit, när en kvinna viker av och tramsar så får hon en hel uppsjö av kritik kring detta. trådar startas i ämnet t.o.m. Du finner inte det rätt betecknande?
2014-01-06, 16:10
Medlem
dubbel
Senast redigerad av Merapi 2014-01-06 kl. 16:12.
2014-01-06, 16:11
Medlem
Citat:

B är jättelätt
H tror jag också mig veta vem det är.
I baggis
G!!!
Övriga måste jag smälta lite, rätt många som passar in på dessa.
Så nej blir inget hederspris för mig.
2014-01-06, 16:18
Medlem
Citat:
[ svart bild av medmänniskor ]

Suck... Gör om det, och se till att det blir roligt istället! Polarisera inte heller utan ta lite användare från båda lägren...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in