Citat:
Ursprungligen postat av
karmen
Visst får du det, menade bara att jag inte kunde veta om du tyckte kritiken var befogad i och med att du inte ville svara öppet.
Svårt att säga vilka som "sköter sig sämst, som jag skrivit tidigare någonstans så tycker jag det handlar lite om vilka man förväntar sig att man ska kunna föra en intelligent diskussion. Många manliga skribenter har så låg nivå att jag ignorerar deras inlägg totalt och aldrig tänker att jag ska kunna mötas någonstans i och med att nivån är så låg medan jag ofta luras att tro att en del av de kvinnliga skribenter jag hamnar i clinch med kan verka vettiga och sen snurrar de in sig i någon jättelåg nivå, missuppfattar allt som skrivs med flit och vänder och vrider resonemang och lägger ord i munnen på folk som de aldrig har sagt osv.
Förstår fortfarande inte varför det ska vara någon slags tävling om vilket kön som är värst. Är det helt omöjligt att se debattörerna här som individer. Det finn många killar här som jag absolut har helt olika åsikter om i vissa frågor medan vi tycker liknande i andra. En del som jag ser liknande saker som problem men där vi har helt andra åsikter om vad som är orsak och lösning osv.
Sveland har skrivit långt mycket mer än självbiografier och för mig är hon ett praktexempel på hyckleri vilket är största anledningen till att jag har svårt för henne.
Det jag diskuterade, som du svarade på, var det betecknande i att i en tråd som ska handla om debattörers debattstil, och då får man anta att det ska vara en tråd där folk får klaga på andra i lugn och ro utan att bli rapporterade, enbart finner klagomål på kvinnorna och feministerna på detta forum. Som knappast hör till lågvattenmärkena.
Om du nu inte är ett "krig" mellan feminister och antifeminister utan alla sitter och tittar på varandnra som individer borde inte kritiken då landa där den faktiskt mest hör hemma?
Varför förväntar du dig att kvinnor/feminister ska "sköta sig" och hålla debattnivån på en hög nivå?
Alla verkar förvänta sig det. Så i ett hav av trams, personpåhopp, allmänt kvinnohat och förakt hit och dit, när en kvinna viker av och tramsar så får hon en hel uppsjö av kritik kring detta. trådar startas i ämnet t.o.m. Du finner inte det rätt betecknande?