2014-07-14, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ScottWalter
Jag ser en person som är väldigt envis, ganska bjäbbig men på ett rätt kul sätt, kom igen! micro är rätt rolig och träffsäker i sina oneliners. Och ingen skitter väl här inne och håller med någon? haha liksom inte därför man skriver här eller hur? Möjligen ex. antal gossar som behöver massa ryggdunkar för att hosta igång...

Och ursäkta men menar du att micro sitter och håller utmattningskrig med sig själv? hmm? Vilka är personerna på andra sidan? Varför klagar ni inte på dem utan väljer ut Micro ensam? ex Thyros2 som kör 80% töntiga personpåhopp i alla han skriver samt rent nonsens innehållsmässigt. Seriositetsgraden där ligger under fryspunkten, men klagar någon på honom? neeeee....

Nope, den enda person på flashback jag hoppas bara ska sluta skriva någon dag i samband med en stor brand.

Jag menar inte så även om jag gärna uppmuntrar roliga eller enligt mig sanningsenliga inlägg med en kommentar.

I micros fall;

Någon - män är fysiskt starkare än män

Micro - nej, det finns kvinnor som är fysiskt starkare än män

Någon - jaja ok det finns vissa kvinnor som är starkare än vissa män. Men generellt?

Micro - nej, det är en könsmaktordning som premierar männen och en social struktur.

Någon - men du kan ju inte mena att du tycker detta

Micro - men lilla gubben, bara för att du är starkare än vissa kvinnor betyder inte det att du kan våldta dem för att du vill! Det kanske är normativt i din värld men bara för att ett kön vanligtvis är starkare än ett annat....

Någon - men skrev du inte just att ett kön vanligtvis är starkare än det andra, precis det jag skrev?

Micro - nej, hur är det med läsförståelsen lilla gubben, får du inte knulla hemma?

Någon - va?? Vad har det med något att göra? Jag får visst knulla?

Micro - så du våldtar din fru!!! Och slår henne!!? För att du är starkare och det är patriarkatets fel!

Någon - ..

Jag har aldrig mött en människa som kan lämna en själv och alla andra med en fullständig känsla av hat utan att riktigt förstå varför samtidigt som hon själv ser det som en seger.

Problemet är att många dras med i hennes retorik och hat vilket sänker nivån på intressanta diskussioner och "motståndarlaget" går all in på samma sätt eftersom de vet vad de har att vänta sig.

Idioter på det andra laget är i alla fall inte lagkapten utan mindre distraktioner som alla seriösa lär sig att ignorera.
2014-07-14, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadyMystica
Ar det dar problemet ligger for en del av er ? Att hon inte haller med er ? Varfor skulle hon gora det om hon nu inte delar er asikt ?

Ja, jag har sett henne halla med folk, men da utgar jag givetvis ifran att det ar en asikt hon delar. Brukar vara sa.

Citat:
Förmodligen ja, svårt tåla när någon inte ger sig och dessutom inte går att platta till och dessutom oftast har rätt...

Oftast rätt? Det är ju en annan fråga? Efter 4 inlägg är det helt omöjligt att avgöra vad som diskuterades från början? Sen är det väl sällan en fråga om rätt eller fel? Jag tycker att kvinnliga fördelar väger upp för kvinnliga nackdelar och du gör inte det, jag kommer att framhärda min åsikt och du får gärna framhärda din. Om du bemöter mig trevligt kommer du att få samma bemötande, jag kommer inte kalla dig lilla gumman eller något annat nedsättande om du inte drar igång något. Jag är villig att ändra min ståndpunkt om du övertygar mig om att du har rätt men om inte viljan finns att ens överväga att jag faktiskt har rätt kan vi ju lika gärna skita i det, mötas på en ödslig plats med ett könsneutralt vapen och göra upp? Är viljan att "vinna" så jävla stor att det inte spelar någon roll att man simulerar åsikter/tankemodeller bara för att den andra parten ska förlora? Då står jag helt plötsligt där och försvarar våldtäkt bara för att du inte gör det osv.
2014-07-14, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av otecknadversion
Nope, den enda person på flashback jag hoppas bara ska sluta skriva någon dag i samband med en stor brand.

Jag menar inte så även om jag gärna uppmuntrar roliga eller enligt mig sanningsenliga inlägg med en kommentar.

I micros fall;

Någon - jaja ok det finns vissa kvinnor som är starkare än vissa män. Men generellt?

Micro - nej, det är en könsmaktordning som premierar männen och en social struktur.

Micro - men lilla gubben, bara för att du är starkare än vissa kvinnor betyder inte det att du kan våldta dem för att du vill! Det kanske är normativt i din värld men bara för att ett kön vanligtvis är starkare än ett annat....

Någon - men skrev du inte just att ett kön vanligtvis är starkare än det andra, precis det jag skrev?

Micro - nej, hur är det med läsförståelsen lilla gubben, får du inte knulla hemma?

Micro - så du våldtar din fru!!! Och slår henne!!? För att du är starkare och det är patriarkatets fel!

Någon - ..

Jag har aldrig mött en människa som kan lämna en själv och alla andra med en fullständig känsla av hat utan att riktigt förstå varför samtidigt som hon själv ser det som en seger.

Problemet är att många dras med i hennes retorik och hat vilket sänker nivån på intressanta diskussioner och "motståndarlaget" går all in på samma sätt eftersom de vet vad de har att vänta sig.

Idioter på det andra laget är i alla fall inte lagkapten utan mindre distraktioner som alla seriösa lär sig att ignorera.

Var har du denna diskussion? går att länka till inlägg/ trådar vet du.
2014-07-14, 20:21
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Den existerar inte. Det är bara ytterligare en fantasiskapelse.
2014-07-14, 20:23
Medlem
Citat:

I micros fall;

Någon - ..

Appappapp! Nej det duger inte! Man får själv ta ansvar för vad man skriver, det går icke att skylla på andra. Jag har själv sänkt mig till nivåer jag inte gillar ibland, men det beskyller jag inte min motdebattör för. Ansvaret är mitt och klarar jag inte av att hålla en debatt i en hyfsad ton utan låter mitt humör ta över så är felet mitt när jag låter mig provoceras, inte motdebattörens!

Micro skulle ju kunna säga samma sak: Hon vet att i nästan varenda tråd hon deltar i, kommer någon snart att börja tjata om hur hemsk hon är på alla vis med "massor av inlägg" och "du har inget liv" och "ingen på Flasback gillar dig" ( ), så hon går all in eftersom hon vet vad hon har att vänta sig.
2014-07-14, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Den existerar inte. Det är bara ytterligare en fantasiskapelse.

Just misstänkte det.
Nu tror jag inte du är personen som direkt behöver höra detta, men finns folk som gillar det du skriver så keep up the good spirit!
2014-07-14, 20:32
Medlem
Citat:

Det är nu jag ska kunna säga "du vet vad jag menar" och du faktiskt anstränger dig ens en gnutta för att se vad jag greppar efter - men nej. Alla andra vet, men inte ni eller snarare, låtsas inte veta och nekar det i all oändlighet. Jag har sett många exempel på liknande.

Det som kommer då är då ofelbart typ

- behöver du hjälp med att förstå hur forumet fungerar kanske du inte ska skriva lilla gubben.

Jag orkar faktiskt inte leta exempel men det är många ord som lagts i mångas munnar, är man inte mot prostitution är man absolut en torsk, är man inte en aktiv torsk är man definitivt för att kvinnor ska fara illa. Tycker man att det borde finnas prostituerade får man inte ligga etc. Det är inga dåliga antaganden som bara är provokationer.
2014-07-14, 20:33
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Just misstänkte det.
Nu tror jag inte du är personen som direkt behöver höra detta, men finns folk som gillar det du skriver så keep up the good spirit!
Tack.

Detsamma kan jag säga till dig och Varmare också. Alltid givande att läsa era inlägg.
2014-07-14, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Varmare
Appappapp! Nej det duger inte! Man får själv ta ansvar för vad man skriver, det går icke att skylla på andra. Jag har själv sänkt mig till nivåer jag inte gillar ibland, men det beskyller jag inte min motdebattör för. Ansvaret är mitt och klarar jag inte av att hålla en debatt i en hyfsad ton utan låter mitt humör ta över så är felet mitt när jag låter mig provoceras, inte motdebattörens!

Micro skulle ju kunna säga samma sak: Hon vet att i nästan varenda tråd hon deltar i, kommer någon snart att börja tjata om hur hemsk hon är på alla vis med "massor av inlägg" och "du har inget liv" och "ingen på Flasback gillar dig" ( ), så hon går all in eftersom hon vet vad hon har att vänta sig.

Det duger för mig

Hon har förtjänat det
2014-07-14, 20:49
Medlem
snelhestens avatar
Grejen med micro133 är som sagt inte att hon skulle ha bra och sakliga argument utan det faktumet att hon aldrig tar till sig av något. Det man själv eller hon skriver, ämnet i sig... ingenting har någon betydelse. I slutändan är hon ändå bara där med en hundrande upprepning av typen "men det är fel", baserat på samma gamla känslofyllda mantra och lika substanslöst nu som då.

-Prostitition är fel, man köper andra människor, blablabla...
-Vad är det med just sexet som gör att det blir fel?
-Nej, man köper en kropp (läs: jag saknar argument och döljer det genom att polemisera om oväsentligheter
-Ok, men vad är det egentliga problemet?
-Uhh, kropp kropp, bla bla bla

...Och så fortsätter det. Allt för att slippa erkänna att ens ståndpunkt bygger på moraliserande och tvingas stå till svars för det i ett annat skede (slamperi). Bättre då att både äta kakan och ha den kvar med lite gammalt hederligt hyckleri.

Att den intelligensbefriade ScottWalter sedan ger sitt godkännande och konstaterar att det håller en hög nivå är ju inte mer än passande kan man tycka med tanke på att hon själv många gånger för sig med samma tillvägagångssätt.

Det är så det blir när man försvarar en ideologi som ständigt konflikterar offerstatus med självförmåga: skit av alltihopa.
2014-07-14, 20:56
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snelhesten
Grejen med micro133 är som sagt inte att hon skulle ha bra och sakliga argument utan det faktumet att hon aldrig tar till sig av något. Det man själv eller hon skriver, ämnet i sig... ingenting har någon betydelse. I slutändan är hon ändå bara där med en hundrande upprepning av typen "men det är fel", baserat på samma gamla känslofyllda mantra och lika substanslöst nu som då.

-Prostitition är fel, man köper andra människor, blablabla...
-Vad är det med just sexet som gör att det blir fel?
-Nej, man köper en kropp (läs: jag saknar argument och döljer det genom att polemisera om oväsentligheter
-Ok, men vad är det egentliga problemet?
-Uhh, kropp kropp, bla bla bla

...Och så fortsätter det. Allt för att slippa erkänna att ens ståndpunkt bygger på moraliserande och tvingas stå till svars för det i ett annat skede (slamperi). Bättre då att både äta kakan och ha den kvar med lite gammalt hederligt hyckleri.

Att den intelligensbefriade ScottWalter sedan ger sitt godkännande och konstaterar att det håller en hög nivå är ju inte mer än passande kan man tycka med tanke på att hon själv många gånger för sig med samma tillvägagångssätt.

Det är så det blir när man försvarar en ideologi som ständigt konflikterar offerstatus med självförmåga: skit av alltihopa.

Eftersom ett av de skäl som jag anger till att sexköpslagen skall finnas är att det är normgivande (påverkar normen) - och vänder stigmat mot torskarna - så har jag knappast förnekat att moral är en del i att jag anser att lagen skall finnas.
2014-07-14, 20:57
Medlem
Citat:
Det är nu jag ska kunna säga "du vet vad jag menar" och du faktiskt anstränger dig ens en gnutta för att se vad jag greppar efter - men nej. Alla andra vet, men inte ni eller snarare, låtsas inte veta och nekar det i all oändlighet. Jag har sett många exempel på liknande.

Det som kommer då är då ofelbart typ

- behöver du hjälp med att förstå hur forumet fungerar kanske du inte ska skriva lilla gubben.

Jag orkar faktiskt inte leta exempel men det är många ord som lagts i mångas munnar, är man inte mot prostitution är man absolut en torsk, är man inte en aktiv torsk är man definitivt för att kvinnor ska fara illa. Tycker man att det borde finnas prostituerade får man inte ligga etc. Det är inga dåliga antaganden som bara är provokationer.

Gumma om jag får be.

har du ett exempel så får du komma med det..duger inte sitta och hitta på lite vad man tycker folk ska ha skrivit...hajjar du? man får komma in med bevis. Tillhör normal saklig debatt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in