Citat:
Ursprungligen postat av
Brille68
Försöker hänga med i Serie B. Men vafan. Inte så jävla lätt när Carpi leder överlägset. 33 poäng, och Frosinone jagar med 29 poäng. De två direktplatserna till Serie A!
Imorgon kommer Lopez Bologna att kriga sönder Frosinone.
Men Carpi? Vafan är det? Deras första säsong någonsin i Serie B var 2013/2014. Och nu detta!
Och imorgon är det dags för derby mot storebror Modena, som ligger på tolfte plats i tabellen. Jag har noll koll, och tänker inte låtsas ha det, men om jag har möjlighet så ska jag försöka se matchen.
Såg den första halvtimmen mellan Carpi och Modena. Stadio S.Cabassi. Ännu en av dessa märkliga arenor. Jag hoppas att de håller på att bygga om, men det ser ut som ännu en klubb som fastnat mitt i mellan. Publiken satt längst upp, längst bort... Och det fanns inte plats till särskilt många.
Nå, det var hög stämning på publiken, och hög intensitet på matchen. Klassiskt derby. Carpi var bäst, men Modena var farliga. Carpis Raffaele Bianco utstrålade kvalitet. Det var 0-0 då jag var tvungen att lämna...
Carpi vann med 1-0 och drar därmed ifrån i toppen. Leder nu med 6 poäng före Frosinone, som mycket riktigt tappade poäng mot Bologna. Lopez Bologna krigade sig tillbaka från två underlägen och fick oavgjort.
Carpi börjar drömma om Serie A?