2014-12-13, 22:21
Medlem
Villons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Detta är mannen som äger och styr bl a Wasabröd AB.
Wasabröd är dock i stor utsträckning en jävla skitprodukt. Hårt bröd som inte är hårt. Saknar dessutom både själ och smak. I det här landet måste man fan ha lite högre krav på sitt knäckebröd.

Barilla däremot är såklart kvalitet. Dessutom håller jag med om att ett pastaföretag inte ska behöva stå till svars för någon form av politiskt korrekt samhällsideal. Och då är jag ändå en med flashbackmått utpräglad relativist.
Senast redigerad av Villon 2014-12-13 kl. 22:26.
Citera
2014-12-13, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Villon
Wasabröd är dock i stor utsträckning en jävla skitprodukt. Hårt bröd som inte är hårt. Saknar dessutom både själ och smak. I det här landet måste man fan ha lite högre krav på sitt knäckebröd.

Barilla däremot är såklart kvalitet. Dessutom håller jag med om att ett pastaföretag inte ska behöva stå till svars för någon form av politiskt korrekt samhällsideal. Och då är jag ändå en med flashbackmått utpräglad relativist.

Precis så.

Barilla vill marknadsföra sig som den klassiska italienska måltiden, där familjen samlas som de alltid gjort.

Och den heligaste av alla måltider är söndagslunchen. Då hela familjen samlas. Vuxna barn tar med sina familjer hem till sina föräldrar.

De tre heliga institutionerna hade under lång tid arbetat fram ett tidsschema. Mässan då åtminstone familjens patriark går till kyrkan, den samlade familjelunchen och sedan Calcio kl 15:00.

Nu splittras allt. Asien vill ha lunchmatch och alla i Italien har via relativt billiga TV-kanaler tillgång till alla de stora ligornas matcher. TVn står ofta på och skvalar hela jävla dagen.

Ezzelino och de flesta andra har uttryckt sin nöjdhet med att matcherna är utspridda. Visst kanske trevligt för oss i Sverige. Men samtidigt betyder det att intresset sprids, och att italienarna inte ens har tid med att gå till den lokala matchen. Eller familjelunchen.

Traditioner bryts medan italienare sitter som fånar i sina fåtöljer och glor på PL. Vaffanculo!
Citera
2014-12-13, 23:40
Medlem
TheDarkKniggits avatar
Har inget emot kärnfamiljens sönderfall men det var väldigt lätt för andra företag att hoppa på Barillas "ståndpunkt" angående gaypar. Hur många andra företag har använt homosexuella i reklamkampanjer under åren och att göra reklam med pasta i regnbågsfärger är lätt men lik förbannat har det inte kommit några kampanjer med gaypar i från andra företag. Man får fan sopa rent på den egna verandan innan man hoppar på andra. Visst, Guidos uttalande var lite dumt men han sa bara vad alla PR-byråer redan vet, man förlorar mer på att ha med homosexuella i reklamen än vad man tjänar, tyvärr.
Citera
2014-12-14, 00:20
Bannlyst
Hur går snacket om Pontus Jansson i Italien? Har inte fått så mycket speltid i ligan men spelar regelbundet i EL.
Citera
2014-12-14, 08:00
Medlem
JayGatsbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheDarkKniggit
Har inget emot kärnfamiljens sönderfall men det var väldigt lätt för andra företag att hoppa på Barillas "ståndpunkt" angående gaypar. Hur många andra företag har använt homosexuella i reklamkampanjer under åren och att göra reklam med pasta i regnbågsfärger är lätt men lik förbannat har det inte kommit några kampanjer med gaypar i från andra företag. Man får fan sopa rent på den egna verandan innan man hoppar på andra. Visst, Guidos uttalande var lite dumt men han sa bara vad alla PR-byråer redan vet, man förlorar mer på att ha med homosexuella i reklamen än vad man tjänar, tyvärr.

Med risk att gå lite OT så borde du ha något emot det:

https://pbs.twimg.com/media/B4j9pmjCUAAMxmj.png:large

Fanns inget dumt i Guidos uttalandet. Sanningen rätt och slätt.
Fan vad sugen jag blev på pasta nu!

Milan-Napoli blir nog riktigt skoj. Ungefär då jag vaknar efter denna spårade natt.
Buena notte!
Citera
2014-12-14, 12:33
Medlem
SpaderSexs avatar
Varför spelar Juventus med sina blåa bortatröjor hemma hela tiden? Säljer dom dåligt eller vad är grejen?
Citera
2014-12-14, 12:41
Medlem
oherros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpaderSex
Varför spelar Juventus med sina blåa bortatröjor hemma hela tiden? Säljer dom dåligt eller vad är grejen?

undrar jag med!
Citera
2014-12-14, 13:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SpaderSex

Juventus - Malmö FF var ju den mest vackra "dräktmatchen" jag sett.
Juventus gröna dräkter är väl inte så uppskattade av alla fotbollsögon men.

Ni måste erkänna, ni som såg den matchen att de var de snyggast på länge.
Malmös himmelsblå och Juventus gröna
Citera
2014-12-14, 14:19
Medlem
TheDarkKniggits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JayGatsby
Med risk att gå lite OT så borde du ha något emot det:

https://pbs.twimg.com/media/B4j9pmjCUAAMxmj.png:large

Det där antar jag är efter skilsmässor som vad jag vet bara förekommer mellan två gifta personer. Det enda erfarenheten jag har är att när det gäller nyblivna föräldrar här i Sverige så skulle jag inte ens låta hälften av dom ta hand om en katt.
Citera
2014-12-14, 14:20
Medlem
SpaderSexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wdw0150

Limegrönt har aldrig varit snyggt på fotbollsplan och är en färg ovärdigt Juventus. Ljusblå är bara äckligt. Genoa - Sampdoria, där har du matchen med snyggast tröjor.
Citera
2014-12-14, 14:44
Medlem
myskankans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wdw0150

Nja, grönt fungerar väl. Jag har alltid tyckt om Juventus rosa tröjor.

http://i.imgur.com/cfRcx0P.jpg
Citera
2014-12-14, 16:53
Medlem
myskankans avatar
Från 2005.

Citat:
Ursprungligen postat av internet
1. Juventus - Tamoil, €22 mil, til 2010
2. Bayern München - T-Mobile, €17 mil. til 2008
3. Real Madrid - Siemens, €14 mil, til 2006
4. Manchester United - Vodafone, €13 mil, til 2007
5. Chelsea - Fly Emirates, €9 mil, til 2006
5. Milan - Opel, €9 mil, till 2006
7. Inter - Pirelli, €6 mil, renewed every two years.

Juves kontrakt med Jeep ger €17M varje år till 2021.
Nästa sommar så tar Adidas över och det ger sammanlagt €139.5M under 6 år.

På tal om sponsring...

https://www.youtube.com/watch?v=pNLQs548_zo
Senast redigerad av myskankan 2014-12-14 kl. 17:00.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in