2014-09-28, 20:39
Medlem
Spinnacers avatar
Kors i taket matchen går på tv.
Citera
2014-09-28, 23:03
Medlem
qhz.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Vi var på en större tillställning igår. Min son valde att ha på sig sin Totti-tröja. Tröjan som han köpte i maj förra året då vi och Roma besökte Florens. Och exakt samtidigt som vi gick in på festen, så gick Totti och Luca Toni åter in på plan för att möta varandra. På il Capitanos 38-åriga födelsedag.

Roma är numera ett betydligt starkare lag, men både min son och jag är jävligt nöjda med att hans tröja pryds av det gamla klubbmärket och inte den disneyfierade.

Utlänningar som ska sälja produkten Calcio, kan kanske göra laget bättre men de har knappast bättre stil än spaggarna. Finns en anledning till att vi önskar deras bilar, kläder, mat, kultur och naturligtvis Calcio.

Men nu är det fan dags för derby della Lanterna! Kultur!

Antar att man får gratulera till en bra uppfostran. Du verkar sannerligen ha en vettig son som väljer klädsel med omsorg.

Håller givetvis med angående klubbmärket...

http://3.bp.blogspot.com/-m4pIT2eObl4/Uc3QxjVIGOI/AAAAAAAAIfA/YTlllQXppDo/s800/myromanologo.jpg

Och det gör förmodligen hela Curva sud också. Traditioner. Så jävla viktigt.

För övrigt jävligt tufft för Roma mot Hellas. Den där oförmågan att få in bollen i mål. Självklart skulle det till en romare för uppgiften. Nämnde min nervositet fram till målet i matchtråden och det var verkligen inte bara jag.

Filmregissören och skådespelaren Carlo Verdone var synnerligen lättat efter Florenzis mål:

https://pbs.twimg.com/media/Byo82mNIMAAahAs.jpg:large

Citera
2014-09-28, 23:56
Medlem
tjenaretjenares avatar
På vilken kinesresturang hittade Moratti Thohir? Herregud en "president" som sitter och kollar på mobilen under match och som står och skrattar och skojar med folk efter att man förlorat med 1-4 hemma mot jumbon. Herregud hoppas såna som thohir försvinner från Serie A!
Citera
2014-09-29, 00:04
Medlem
anteri17s avatar
Jag är riktigt spänd på att se Roma och Juve mot etablerat motstånd i veckan. Kan bli väldigt fina matcher. För deras skull hoppas jag något av lagen kan ta en seger.
Citera
2014-09-29, 01:05
Medlem
qhz.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Jag är riktigt spänd på att se Roma och Juve mot etablerat motstånd i veckan. Kan bli väldigt fina matcher. För deras skull hoppas jag något av lagen kan ta en seger.

Det är en riktig jävla dundervecka som väntar med Roma och Juventus i CL på tisdag o onsdag, sedan på söndagen möts ju just Roma o Juve i Turin. Kan bli riktigt jävla bra. Eller riktigt jävla hemskt.

Men du har rätt i att det nu är dags för det riktiga "testet" för båda lagen att först ställas mot Man City respektive Atl. Madrid för att sedan möta varandra. Söndagens match kan ju komma att vara avgörande för hela säsongens utgång. Matcherna där lagen kommer möta varandra känns som att det kommer vara dom matcherna som avgör vilket lag som vinner scudetton. Det ger ju iaf något av lagen ett mentalt övertag och ett, om än litet, försprång.

Blir hur som helst en rolig calcio-vecka.
Citera
2014-09-29, 10:44
Bannlyst
Ingen av de nyanlända svenskarna får ju någon speltid överhuvudtaget i ligan
Bör de inte snacka med klubben innan och se till att de får speltid

Att Pontus Jansson som är ny ung mittback får nöja sig med en Europaleague match förstår jag
Mycket taktik som ska in innan han provas i serie a

Men att talangerna quaison och Hallberg som båda imponerade på
Försäsongen inte ens fått göra ett inhopp...
Citera
2014-09-29, 15:08
Medlem
junazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av daman23

Att Pontus Jansson som är ny ung mittback får nöja sig med en Europaleague match förstår jag

Nu kommer inte heller Erik Friberg få någon speltid alls i Bologna pga regelverket kring ålderskvotering av utländska spelare i Serie B. Helt bisarrt, han bör verkligen försöka lösas från sitt kontrakt i förtid.
Citera
2014-09-29, 15:53
Medlem
Spinnacers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av daman23

Skillnaden mellan Allsvenskan och Serie A är för stor. Allsvenskans "superstjärnor" är rotationsspelare i Italien, om de gör det bra. Man måste verkligen lyckas med hundåren på utlåning för att det ska bli av.

Det bästa för svenska proffs är att gå till Holland/Belgien först. Annars blir det bara bänk och börja om i Allsvenskan igen.
Citera
2014-09-29, 22:57
Medlem
JayGatsbys avatar
Härlig Lazioseger nere på Sicilien med hela 0-4 mot Palermo!
Filip Djordevic debutnätar och gör det med ett hat-trick.

Idiot-Lotito och Igli Tare såg ut som att de styr Palermo; inte ett jävla leende så långt ögat nådde (kunde inte albanen vara glad för en serb eller vad var det frågan om?).

Fint iallafall. Forza Lazio!
Citera
2014-09-29, 23:16
Medlem
Villons avatar
Parma har alltså skeppat in 14 mål på fem matcher, det är en smula imponerande i sin uselhet. Normalt försvarsstarka Parma, ska tilläggas. Tydligen har Paletta opererats i dagarna och kommer knappast tillbaka vare sig till Parma eller till mitt fantalag i brådrasket. Lucarelli är hundra år. Jobbigt läge.
Citera
2014-09-29, 23:21
Medlem
qhz.s avatar
Fin första halvlek av Palermo där man förtjänade att göra mål, sen släpper man in ett snöpligt jävla mål strax innan paus. Att matchen sedan slutar 0-4 känns helt absurt sett till matchbilden. Verkligen ingen 0-4-match, men dom rasade ihop helt o hållet. Trist.

Men vem bryr sig om Lazio i tider som dessa? Imorgon ska Roma spela CL borta i Manchester.

Roma på den stora scenen igen med Totti som den stora fanbäraren, precis som det alltid har varit. Fan vad kul det ska bli. Förhoppningsvis iaf. Kryss känns på förhand helt Ok. Kan Roma bara ställa om med Gervinho och kanske Iturbe, som är med laget i Manchester, så kan det gå undan och man kan såra motståndet rejält.
Citera
2014-09-30, 17:27
Medlem
Ullenobehags avatar
Får hoppas Roma kan storspela mot City ikväll!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in