2014-12-05, 23:29
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knarkarjävlar
Varannan natt är också för ofta, det kommer att leda till tillvänjning och du kommer behöva höja dosen för att nå samma effekt som tidigare.

Själv har jag använt flunitrazepam under ca två års tid. Jag har tagit 1mg i snitt ungefär tre gånger i veckan, ibland har det blivit oftare, ibland har dosen varit lite större, ibland mindre. Jag har haft uppehåll på två-tre veckor emellanåt för att få ner den lilla tolerans som jag har byggt upp, och det har fungerat bra länge, men det senaste halvåret har det inte fungerat. Hur långt uppehåll tror ni att jag behöver ta för att få ner toleransen till grundnivå igen? Två-tre månader?

Tack för infon.
Citera
2014-12-11, 18:19
Bannlyst
Min tolerans känns helt rubbad. Tagit 4 st och nu känner jag av liten effekt.. hur många behöver ni för bra effekt? Måste nog verkligen sänka min tolerans, frickin badly...
Senast redigerad av eisapeitte 2014-12-11 kl. 18:23.
Citera
2014-12-16, 19:05
Medlem
limE86s avatar
Får man flunisar enbart mot grava sömnproblem eller kan man få dom utskrivet mot ångest också?
Citera
2014-12-18, 20:57
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av limE86
Får man flunisar enbart mot grava sömnproblem eller kan man få dom utskrivet mot ångest också?

Jag är mycket tveksam till om det skrivs ut mot ångest.
Det finns betydligt bättre mediciner för det. Flunitrazepam är ju så kallad sömngivande benso.
Citera
2014-12-19, 01:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlsoon
Jag är mycket tveksam till om det skrivs ut mot ångest.
Det finns betydligt bättre mediciner för det. Flunitrazepam är ju så kallad sömngivande benso.

Hur gör en för att bli aktuell på ett recept flunitrazepam då? Vilken typ av problematik är det som gäller och hur grav? vart placerar sig rohypnol mellan iktorivil och xanor idag, om man pratar om receptförskrivning
Citera
2014-12-19, 01:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ginfaxi
Hur gör en för att bli aktuell på ett recept flunitrazepam då? Vilken typ av problematik är det som gäller och hur grav? vart placerar sig rohypnol mellan iktorivil och xanor idag, om man pratar om receptförskrivning

Flunitrazepam är kungen av bensodiazepiner. Du får bara ut den antingen om du är mycket gammal och redan har haft den i decennier eller om du har enorma sömnproblem och en oerhört hygglig läkare.
Citera
2014-12-19, 02:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Redoxreaktion
Flunitrazepam är kungen av bensodiazepiner. Du får bara ut den antingen om du är mycket gammal och redan har haft den i decennier eller om du har enorma sömnproblem och en oerhört hygglig läkare.

Okej, tack för svar. Jag trodde att halcion var kungen av bensodiazepiner.
Jag moraliserar inte över mediarapporteringen av hur flunitrazepam var inblandat i diverse våldsbrott; men jag tror absolut det är den största orsaken till att rohypnol knappt går att få tag på idag.

edit: det vore intressant att veta hur läkares bensoutskrivningar granskas. Om det är så illa att det blir gnissel så fort den minsta mängd fluntriazepam skrivs ut? Fel tråd att fråga i kanske men känns ändå aktuellt.
Senast redigerad av Ginfaxi 2014-12-19 kl. 02:57.
Citera
2014-12-27, 15:43
Medlem
J.Boozes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eisapeitte
Min tolerans känns helt rubbad. Tagit 4 st och nu känner jag av liten effekt.. hur många behöver ni för bra effekt? Måste nog verkligen sänka min tolerans, frickin badly...
Jag käkade ett par hundraburkar för några år sedan.
Toleransen går upp i taket direkt. Först blir man dundersoft på 2mg. Ca två veckor senare var en dos ca 30mg.
Två veckor efter det slutade jag för jag hade spenderat nästan 20,000kr på skiten under bara några veckors tid. Hade tagit ut lån etc.
Sen hade jag abstinens i ca 6 månader
Citera
2015-01-02, 22:40
Medlem
anapols avatar
hallå hallå! har en snabb fråga bara, hur rökar man dessa på lättast sätt? har rent pulver så det är svårdoserat men jag antar att det är mer lättrökt än hela piller? Snabba svar uppskattas!
Citera
2015-01-03, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anapol
hallå hallå! har en snabb fråga bara, hur rökar man dessa på lättast sätt? har rent pulver så det är svårdoserat men jag antar att det är mer lättrökt än hela piller? Snabba svar uppskattas!

Du kan röka med folie....

Varför pulver? Ta en våg, och ta de nasalt, Vet du renheten, väg och snorta

Personligen tycker jag det SUGER att röka all bensol..

Lycka till.. MVH YLBD
Citera
2015-01-03, 21:13
Medlem
anapols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ylbd
Du kan röka med folie....

Varför pulver? Ta en våg, och ta de nasalt, Vet du renheten, väg och snorta

Personligen tycker jag det SUGER att röka all bensol..

Lycka till.. MVH YLBD
Och jag hatar att snorta benso.. Röker dom hellre, ger en skönare kick. Du har inte förslag på hur man enklast röker det? Har frågat sen igår eftermiddag utan något svar. Just nu vill jag bara bli så väck som möjligt utan att tömma mitt stash..
Citera
2015-01-03, 22:35
Bannlyst
Blir benso verkligen så mycket bättre att snorta eller skjuta? Jag har fått midazolam intravenöst på sjukhus, men jag kan ju inte påstå att det var direkt överlägset mot att ta andra sorters benso peroralt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in