2015-04-13, 19:24
Medlem
maskroooss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knarkarjävlar
Kanske kan du få psykologen att tala för din sak, men jag tycker ofta att psykologer verkar vara ganska negativt inställda till benso, så det är nog bara om du verkligen behöver det som h*n kan göra det. Läkare är alltid försiktiga med att skriva ut benso och de är ännu försiktigare om man är ung, ja. Är man dessutom en ung man, blir de extra försiktiga. Som grädde på moset är de ofta mer restriktiva med flunisar än annan benso, eftersom den anses så beroendeframkallande och missbrukarvänlig. Dessutom är den hårdare klassad än många andta annan bensos (är den inte till och med hårdare klassad än någon annan?).
Jag är tjej och har ren journal. Blir förbannad över att jag inte kan få rätt medicin till sömnen och ångesten. De vägrar således skriva ut mer än stes i skrivande stund.. Bajs
Citera
2015-04-14, 07:25
Medlem
zebrabodys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maskrooos
Jag är tjej och har ren journal. Blir förbannad över att jag inte kan få rätt medicin till sömnen och ångesten. De vägrar således skriva ut mer än stes i skrivande stund.. Bajs

Eftersom du vart hitskickad.
Våldtäcktsdrog har ju rohypnol (Flunisar) kallats, men inte blir man våldsam!
Jag har testat dem (men köpt själv). Tyckte inte de va ngn knockout medicin då där direkt pang bom, på mig i alla fall. Tog ett tag innan dem slog in och då tog ja ett par stycken. Men hade kanske tryckt en del benzo och så dagarna innan, stilnoct, minns inte... antagligen
Däremot vaknade jag dagen efter med minnesluckor. Så tillslut så hade ja ju lallat omrking i lägenheten när dem slagit in. Känat 1apelsin o 1grapefrukt utan att riktigt minnas.
Så kanske är dem ändå om man lägger sig. Och i måttlig mängd kan de nog va bra o flumma på .......
Men du vill ju sova på dem, sååå används dem på rätt sätt kan de nog va bra till det hehe
Men ja, är nog inte jätte lätta att få utskrivna!
Citera
2015-04-14, 09:56
Medlem
maskroooss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zebrabody
Eftersom du vart hitskickad.
Våldtäcktsdrog har ju rohypnol (Flunisar) kallats, men inte blir man våldsam!
Jag har testat dem (men köpt själv). Tyckte inte de va ngn knockout medicin då där direkt pang bom, på mig i alla fall. Tog ett tag innan dem slog in och då tog ja ett par stycken. Men hade kanske tryckt en del benzo och så dagarna innan, stilnoct, minns inte... antagligen
Däremot vaknade jag dagen efter med minnesluckor. Så tillslut så hade ja ju lallat omrking i lägenheten när dem slagit in. Känat 1apelsin o 1grapefrukt utan att riktigt minnas.
Så kanske är dem ändå om man lägger sig. Och i måttlig mängd kan de nog va bra o flumma på .......
Men du vill ju sova på dem, sååå används dem på rätt sätt kan de nog va bra till det hehe
Men ja, är nog inte jätte lätta att få utskrivna!
Nej, men har ändå fått nitra utskrivet efter typ två månader, tycker ändå det är rätt bra.. Så hoppas jag får flunisen om några dagar/veckor.. för nitra sover jag knappt på, sockerpiller bokstavligen....

haha, ja du kan nog ha varit lite borta om du tog dem på dagen, det är väl vedertaget att man får minnesluckor av benzo, speciellt om de används på fel sätt?
Citera
2015-04-14, 12:39
Medlem
nero1s avatar
Citat:
Jaha, för läkaren snackade lite om en starkare "släkting" men gick inte vidare på det. Men nu när jag testat variera nitra med diverse osv och det inte har fungerat hoppas jag får fluni imorgon. Ska ringa i morgon. Spännande att se vad som händer... Oftast när jag skriver det på fb får jag otur, så kanske inte så bra ahah

Är ändå väldigt ung, så är förvånad över hur mkt medicin jag fått med mig på två månader typ
Nitrazepam kom lite tidigare än Flunitrazepam. Den senare är en vidare-utveckling på Nitrazepam. Skillnaden ligger bla i att man tillsatt en fluor-atom istället för den tidigare (antar att nitra står för någon kväveförening?? eller?) Detta tillsammans med att flunitrazepam är mer fettlöslig än nitrazepam gör att effekten kommer fortare, då en hög fettlöslighet är av största betydelse för att en medicin som verkar i hjärnan skall kunna passera hjärn/blod-barriären. Sen är halveringstiden väldigt kort på flunitrazepam, ca 0.5 - 1.5 timme i hjärnan, sen går den vidare och sprider sig i kroppens övriga fettområden, där den har en halveringstid på upp till 20 timmar. Men det är halveringstiden i hjärnan som gör den så bra för sömnen i och med att man inte har någon dåsighet när man vaknar. (i teorin i alla fall). Dessa skillnader är den största förklaringen till att flunitrazepam räknas till den krafigaste benson. Nitrazepam, som jag trots allt tycker är bättre för sitt sömnsyfte, är betydligt mildare överlag och en av den lättaste att få förskriven. Flunitrazepam är den ända benson här i Sverige som går under narkotika klass II. Övriga går under klass IV. Läkarna är extremt restriktiva med flunitrazepam nu för tiden, dom skriver helst ut dos påsar på en tablett per påse.
Snabb absorption in till hjärnan plus snabb halveringstid i samma område är en av den viktigaste faktorn till hur beroendeframkallande medicinen är. Flunitrazepam uppfyller dessa helt och hållet.
Lite märkligt är att det står i Fass att flunitrazepam är kanske den ända benson som inte tappar den hypnotiska effekten vid konstant dos, under en längre oavbruten period..? Kan det stämma?e
Citera
2015-04-14, 12:44
Medlem
maskroooss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nero1
Nitrazepam kom lite tidigare än Flunitrazepam. Den senare är en vidare-utveckling på Nitrazepam. Skillnaden ligger bla i att man tillsatt en fluor-atom istället för den tidigare (antar att nitra står för någon kväveförening?? eller?) Detta tillsammans med att flunitrazepam är mer fettlöslig än nitrazepam gör att effekten kommer fortare, då en hög fettlöslighet är av största betydelse för att en medicin som verkar i hjärnan skall kunna passera hjärn/blod-barriären. Sen är halveringstiden väldigt kort på flunitrazepam, ca 0.5 - 1.5 timme i hjärnan, sen går den vidare och sprider sig i kroppens övriga fettområden, där den har en halveringstid på upp till 20 timmar. Men det är halveringstiden i hjärnan som gör den så bra för sömnen i och med att man inte har någon dåsighet när man vaknar. (i teorin i alla fall). Dessa skillnader är den största förklaringen till att flunitrazepam räknas till den krafigaste benson. Nitrazepam, som jag trots allt tycker är bättre för sitt sömnsyfte, är betydligt mildare överlag och en av den lättaste att få förskriven. Flunitrazepam är den ända benson här i Sverige som går under narkotika klass II. Övriga går under klass IV. Läkarna är extremt restriktiva med flunitrazepam nu för tiden, dom skriver helst ut dos påsar på en tablett per påse.
Snabb absorption in till hjärnan plus snabb halveringstid i samma område är en av den viktigaste faktorn till hur beroendeframkallande medicinen är. Flunitrazepam uppfyller dessa helt och hållet.
Lite märkligt är att det står i Fass att flunitrazepam är kanske den ända benson som inte tappar den hypnotiska effekten vid konstant dos, under en längre oavbruten period..? Kan det stämma?e

Men om jag övertygar läkaren om att nitrapezam inte fungerar, torde jag inte få flunis istället? Har ju testar allt annat, och har ren journal.. Men är rätt ung också.. Om det har någon betydelse. Är flunis den starkaste sömnmedicinen?
Citera
2015-04-14, 12:48
Medlem
Haha fick min läkare o ge mig fm1or tillsammans med mina 8mg xanor om dagen, satan vilken skillnad på roppar o xanor, 1-2st gör mig fan flöddrad medans 20mg xanor märks ej ens
Citera
2015-04-14, 16:12
Bannlyst
Inte alla dar man käkar Rohypnol från roche i blister Städa ut dödsbo slängas sparas ,meds slängas. Gissa om jag fick dubbelsyn. 30st fina gröna 542r .

Helt tok lycklig löjligt ,detta var min benzo oskuld som gjorde mig till den jag e idag.

Sparar dessa till en extra regning dag!
Citera
2015-04-15, 10:08
Medlem
nero1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miggisha
Haha fick min läkare o ge mig fm1or tillsammans med mina 8mg xanor om dagen, satan vilken skillnad på roppar o xanor, 1-2st gör mig fan flöddrad medans 20mg xanor märks ej ens
Din gotte-gris! Jag har själv ett 15 tal fm1r, (inte från recept om man säger så). Är väldigt sparsam med dessa. Hade drygt 20 stycken och har nog inte tagit mer än fyra-fem över drygt en månad. Dessa slösar man inte med hur som helst. Det är riktiga grejer som jag vårdar ömt...

Behöver jag nått vid mildare tillstånd så blir det ett par tre sobril. Så skillnaden när man väl tar en fm1:a är faktiskt en del av grejen, så att säga! Det är angenämt med lite nyanser i medicinträsket..

Men jag tyckte nog att dom gamla gröna roche-rohypnolerna var lite mer kräm i. Kan ju vara att rohypnolet var i en lite annorlunda beredning och att dom absorberades snabbare eller nåt? Men man skall inte gnälla. Flunitrazepam är trots allt flunitrazepam!
Citera
2015-04-15, 10:32
Medlem
nero1s avatar
Citat:
Men om jag övertygar läkaren om att nitrapezam inte fungerar, torde jag inte få flunis istället? Har ju testar allt annat, och har ren journal.. Men är rätt ung också.. Om det har någon betydelse. Är flunis den starkaste sömnmedicinen?
Den räknas iaf som en av den potentaste sömnmedicinen som hör till benso-gruppen. Möjligt att man inom slutenvården kan erbjuda nåt med dropp eller så, men flunitrazepam ses som det mest kraftfulla för folk och fä. Det i kombinationen med dessa amnesiska effekt (minnesförlust) och dess udda effekt med alkohol och moraknivar, gör på det hela att flunitrazepam är lite besvärligare att få. Jag tror nog det mesta hänger på bakgrundshistorik etc. Flunitrazepam blev för lite mer än tio år sedan, den första och enda bensodiazepiden som blev klassad som narkotika klass II. Alla andra benso hör till klass IV. Det är väl huvudanledningen till att den blivit mer sällsynt. Men vissa har ju tur tydligen, så du kan ju alltid höra.
Själv får jag i stort sett bara Theralen och propavan. Fast nyligen var läkaren lite ansvarslös och jag fick faktiskt Sobril!.....
Senast redigerad av nero1 2015-04-15 kl. 10:42.
Citera
2015-04-15, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BenzLife
Inte alla dar man käkar Rohypnol från roche i blister Städa ut dödsbo slängas sparas ,meds slängas. Gissa om jag fick dubbelsyn. 30st fina gröna 542r .

Helt tok lycklig löjligt ,detta var min benzo oskuld som gjorde mig till den jag e idag.

Sparar dessa till en extra regning dag!

Men dom har ju utgångsdatum. Verkningslösa.... Ryppar tillverkas väll inte längre? I så fall är dom gamla och verkningslösa.
Citera
2015-04-15, 11:41
Medlem
Knarkarjävlars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av greyninja
Men dom har ju utgångsdatum. Verkningslösa.... Ryppar tillverkas väll inte längre? I så fall är dom gamla och verkningslösa.

Mediciner kan gå långt över sitt bäst före datum utan att bli verkningslösa, eller ens tappa någon nämnvärd verkningskraft överhuvudtaget. Och jag tror nog att roppar tillverkas fortfarande, Roche valde bara att sluta sälja dem i Sverige.
Citera
2015-04-15, 12:43
Medlem
maskroooss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nero1
Den räknas iaf som en av den potentaste sömnmedicinen som hör till benso-gruppen. Möjligt att man inom slutenvården kan erbjuda nåt med dropp eller så, men flunitrazepam ses som det mest kraftfulla för folk och fä. Det i kombinationen med dessa amnesiska effekt (minnesförlust) och dess udda effekt med alkohol och moraknivar, gör på det hela att flunitrazepam är lite besvärligare att få. Jag tror nog det mesta hänger på bakgrundshistorik etc. Flunitrazepam blev för lite mer än tio år sedan, den första och enda bensodiazepiden som blev klassad som narkotika klass II. Alla andra benso hör till klass IV. Det är väl huvudanledningen till att den blivit mer sällsynt. Men vissa har ju tur tydligen, så du kan ju alltid höra.
Själv får jag i stort sett bara Theralen och propavan. Fast nyligen var läkaren lite ansvarslös och jag fick faktiskt Sobril!.....

Haha fick nyligen nitrapezam. Men sa att det inte fungerade - efter bara två dagar. Så ringde och "klagade" på medicinen, men läkaren ville såklart inte skriva ut mer pga diverse skäl, antagligen pga. jag endast testat den under kort period. Antar att jag måste vänta några veckor till, då det är konstaterat att nitrapezam inte fungerar, då förhoppningsvis får jag flunitrazepam.. för har TESTAT allt annat, och har ingen missbrukshistoria, dricker sällan och är tjej(inte lika våldsbenägen )
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in