2014-11-22, 14:15
Medlem
Powens avatar
Tog 4 st 1mg apoteksvara, hur lång tid tar det innan man känner något?
Citera
2014-11-23, 00:42
Medlem
auto607989s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erik1970
Vissa säger att Flunitrazepam (FM1) är det nya namnet på dom gamla Rohypnol som fanns tidigare. Tagit 1st FM1 till natten o känner ingenting, Tagit 2st FM1r till natt nr.2 och känner inget. Tagit 3st FM1r till natt nr3 men känner mig inte tröttare för det. Man har ju läst att personer har fått Rohypnol i drink/öl och sedan varit helt borta. Min undran är hur många dom kan ha fått eller är Rohypnol starkare mot FM1r. Har ju tagit 3st som max/dygn. Vill inte bli helt väck, så hur många tål man? 180cm/90kg Någon som vet?

Flunitrazepam är den aktiva substansen, namnet Rohypnol blev så stigmatiserat att folk vågade inte ta det för dom trodde man skulle bli galen och hugga ner folk med kniv och inte komma ihåg nånting.
Men Rohypnol och Flunitrazepam är samma sak. Sen att du inte känner av nånting kanske beror på att du har tolerans. Den gröna gamla Rohypnolen innehöll 1mg Flunitrazepam.

mvh
Citera
2014-11-23, 13:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eyeball3
En snabb fråga...det ungefärliga gatupriset på fm1.. Någon?
Blev erbjuden 10 st för 1000 spänn(!!) Låter som ett aprilskämt i mina öron ,men sen är det visserligen många år sen jag sysslade med benso så antingen har jag missat nåt eller har killen stort sinne för humor bara?
För jävelen max 15 kr st
Citera
2014-11-23, 18:16
Medlem
Orly? Yarly!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moonwlk
För jävelen max 15 kr st
Du lever i dåtid, välkommen till 2014. Läkarna skriver knappt ut fm1r, om du ska ge 15 styck får du allt köpa på dig en redig mängd. Fanns på första SR för 50 SEK styck när man köpte 100-pack, helt sjukt.
Citera
2014-11-23, 19:20
Medlem
kissen_mjaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orly? Yarly!
Du lever i dåtid, välkommen till 2014. Läkarna skriver knappt ut fm1r, om du ska ge 15 styck får du allt köpa på dig en redig mängd. Fanns på första SR för 50 SEK styck när man köpte 100-pack, helt sjukt.
Och så kostar dom ören att köpa på apotek...

Bara för att jävlas en smula

http://i998.photobucket.com/albums/af108/kissen_mjau/FLUNI_zps32a2dc21.jpg
Citera
2014-11-25, 03:48
Medlem
Är det någon mening att ens fråga läkaren om flunisar mot sömn? Har fått ner toleransen med ett långt uppehåll men Imovane/Stilnoct fungerar inte. Jag kan bekräfta att det inte är någon fråga om tolerans eftersom att 1mg Xanor funkar utmärkt. Ska testa 15, 22,5 och 30mg Imovane innan jag ger upp med de. Stilnoct hatar jag så den vill jag inte byta till.
Citera
2014-12-02, 18:33
Medlem
TenthPlanet10s avatar
Tjena !

Är det någon som har koll på vart i världen det fortfarande säljs Rohypnol, den gamla versionen dvs, (ej FM1) ?
Citera
2014-12-02, 22:01
Medlem
karlsoons avatar
Kan man hamna i ett jobbigt beroende med dryg abstinens om man äter 1-2mg dagligen innan läggdags.

Dvs aldrig tar på dagarna eller överskrider två mg per dygn?

Givetvis olika från person till person men nu tänker jag mer om det är vanligt?
Citera
2014-12-03, 05:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av karlsoon
Kan man hamna i ett jobbigt beroende med dryg abstinens om man äter 1-2mg dagligen innan läggdags.

Dvs aldrig tar på dagarna eller överskrider två mg per dygn?

Givetvis olika från person till person men nu tänker jag mer om det är vanligt?
Du kommer att bli beroende fort om du tar de dagligen, men abstinensen beror ju på dosering och hur länge du tagit dem när du ska sluta.
Citera
2014-12-03, 14:07
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DEPRESSIV
Du kommer att bli beroende fort om du tar de dagligen, men abstinensen beror ju på dosering och hur länge du tagit dem när du ska sluta.

Vafan. Nog för att jag egentligen vet att man lätt kan bli beroende
men jag trodde det var hyffsat lugnt med så låga doser. Det är möjligt att jag blir övernojig. Men jag får börja ta 1mg varannan natt istället.

Hur som helst väldigt tacksam för ditt svar.
Citera
2014-12-04, 16:13
Medlem
Knarkarjävlars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlsoon
Vafan. Nog för att jag egentligen vet att man lätt kan bli beroende
men jag trodde det var hyffsat lugnt med så låga doser. Det är möjligt att jag blir övernojig. Men jag får börja ta 1mg varannan natt istället.

Hur som helst väldigt tacksam för ditt svar.

Varannan natt är också för ofta, det kommer att leda till tillvänjning och du kommer behöva höja dosen för att nå samma effekt som tidigare.

Själv har jag använt flunitrazepam under ca två års tid. Jag har tagit 1mg i snitt ungefär tre gånger i veckan, ibland har det blivit oftare, ibland har dosen varit lite större, ibland mindre. Jag har haft uppehåll på två-tre veckor emellanåt för att få ner den lilla tolerans som jag har byggt upp, och det har fungerat bra länge, men det senaste halvåret har det inte fungerat. Hur långt uppehåll tror ni att jag behöver ta för att få ner toleransen till grundnivå igen? Två-tre månader?
Citera
2014-12-05, 16:36
Medlem
Mowees avatar
Är det någon som vet om flunitrazepam går ur systemet fortare om man injicerar eller röker det? eller om det till och med påverkar halveringstiden negativt att det alltså tar längre tid då.

Det handlar om 1 till högst 2 mg och behöver veta så tidigt som möjligt för nu har jag en helg på mig men troligen tills tisdag innan jag ska lämna prov igen..

2 mg Alpra kunde jag käka en fredag och va ren tisdag veckan där på..

någon som har koll på detta?

MVH
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in