Citat:
Det är en strid mellan troende vetenskapstrogna och vetande människor med ett samvete skapat utifrån en verklighetstrogen verklighetsuppfattning - istället för från en mer eller mindre självvald (själv-)indoktrinering om hur det förhåller sig med saker och ting.Visst står striden mot vetenskapen då den skapar en tro till sig själv som kollektivt försämrar folkhälsan i landet. Vetenskapen må producera mängder av kunskap om teknikutveckling och maskiner men nu handlar det om hur den givit på sig människan och tror sig veta något om den och hur den fungerar utan att begripa vad den kollektiva tron på och tolkningen av det observerbara (som förväxlas med upplevelsen utav något i verkligheten) gör för avspegling i det för ögat osynliga.
Att vetenskapens företrädare skulle stå för något gott är endast något grundar sig på tidigare framgångar inom det fysiska området. Vetskapen om funktionen hos fysiska hjälpmedel (som väderkvarnar) menar jag fanns långt innan vetenskapen la beslag på något de idag enbart kallar kunskap om det ena och det andra. När fysiska hjälpmedel i form av s.k. "läkemedel", för människan, när hon inte mår bra eller känner smärta någonstans ska skapa någon sorts ensidig balans i något som är tvåsidigt och då läkemedelsindustrin i hela västvärlden expanderat något enormt bara de senaste 50 åren, så är det ett varningstecken om att något inte står rätt till i världen.
Du kanske tror att det är ett gott tecken - jag ser däremot det som ett omen och jag ser samband mellan det abstrakta och det konkreta du ännu inte har sett. Jag ser väderkvarnens funktion och försvarar den, medan du förfäktar något i blindo, vars funktion du ännu inte ser som den del i en större helhet av korrumperande övermakt den verkligen är och du godkänner samt håller den för sann.
Du begriper inte vad din subjektivt onaturliga verklighetstro leder till för overklig framtid.
mvh
Mattias
... att se dig dikta så här....
, alltså inte enbart tragiskt.