2014-12-08, 08:35
Medlem
123psyks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pukknub
Aldrig hört talas om något liknande.

Tur det.
Citera
2014-12-08, 10:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pukknub
Jag var på allmänt dåligt humör den dagen, samt mitt inne i en losing streak. Hade även spelat med Juggernauten och hans polare matchen innan, de gick mig på nerverna redan då.
Ingen är perfekt, alla gör misstag. Men en sak är då säkert, en omogen skitunge är jag inte.

Jo det är du! Att ens komma på tanken att feeda avsiktligt är omoget. Ta en abandon om du inte kan hantera spelet.
Att du har rn dålig dag rättfärdigar inte ett vidrigt beteende i ett spel där du sabbar för andra.

Jag har också haft dåliga dagar och råkat ut för mongon som cpar med kuriren, forcestaffar, nightmare, tossar etc. Visst kan man lacka ur, men bättre då jävlas med DEN spelaren om man måste än att sabba för hela laget. Och skiter sig allt, stäng av spelet och ta en promenad. Bättre en leaver än en feeder.
Citera
2014-12-08, 19:20
Medlem
Bulkmodes avatar
Hallå! Spelar alltid normal games (dvs inte rankat), ibland som solo och ibland med några vänner. Har märkt att jag aldrig möter en full premade längre (dvs en 5-stack, 5 man group), är det något som tagits bort? (vilket iofs är bra!) Det kändes väldigt orättvist förr, när man mött en full premade, när ens eget lag bestått av kanske 3 solo queue'rs och en 2-stack -- tyckte det hände väldigt ofta förr -- något jag inte sett på väldigt länge nu. Borttaget?
Citera
2014-12-08, 19:37
Medlem
Sponnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bulkmode
Hallå! Spelar alltid normal games (dvs inte rankat), ibland som solo och ibland med några vänner. Har märkt att jag aldrig möter en full premade längre (dvs en 5-stack, 5 man group), är det något som tagits bort? (vilket iofs är bra!) Det kändes väldigt orättvist förr, när man mött en full premade, när ens eget lag bestått av kanske 3 solo queue'rs och en 2-stack -- tyckte det hände väldigt ofta förr -- något jag inte sett på väldigt länge nu. Borttaget?
Nej.
Citera
2014-12-08, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bloe
Jo det är du! Att ens komma på tanken att feeda avsiktligt är omoget. Ta en abandon om du inte kan hantera spelet.
Att du har rn dålig dag rättfärdigar inte ett vidrigt beteende i ett spel där du sabbar för andra.

Jag har också haft dåliga dagar och råkat ut för mongon som cpar med kuriren, forcestaffar, nightmare, tossar etc. Visst kan man lacka ur, men bättre då jävlas med DEN spelaren om man måste än att sabba för hela laget. Och skiter sig allt, stäng av spelet och ta en promenad. Bättre en leaver än en feeder.
Tänker absolut inte låta griefers få sin vilja igenom. Då kommer de fortsätta bete sig likadant.
Nu är väl low priority X matcher istället för tid som det var senaste gången jag fick LP, 2011. Ännu en anledning till att inte droppa.

Citat:
Ursprungligen postat av Bulkmode
I rankat möter du bara fem stack om ni är en fem stack. I "orankat" kan du möta fem stack. Det går alltså inte att köa rankat som fyra.
Citera
2014-12-08, 19:49
Medlem
Ajlavjos avatar
Hår går det för stackars Alliance? Kommer de disbanda tror ni? Verkar gå segt för dem.
Citera
2014-12-08, 22:19
Medlem
Treants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ajlavjo
Hår går det för stackars Alliance? Kommer de disbanda tror ni? Verkar gå segt för dem.

https://www.youtube.com/watch?v=VARE-Uyp5QQ
Citera
2014-12-09, 11:56
Medlem
Till er som skrivit lite i tråden. Hur länge har ni spelat dota/dota2? Och...

Personligen har jag spelat i drygt 10 år men är väl långt ifrån felfri. Det går upp och ner men fy fan vad jag har svårt att ta mig ur den här jävla potatisbracketen. Kan vara uppe i 4,5k mmr och några dar senare är jag nere på 4 igen. Försöker ofta anpassa mig och lirar mest support men.... det går som det går. Att supporta rysska potatisar är fan inte lätt

Tagit en paus nu då det blivit lite för mycket. Känner inte att jag spelar spelet nu(dota2) som jag gjorde då(dota). Då satte vi reglerna och bans/reports betydde verkligen något. Dock anser jag att spelet innehåller färre idioter än lol pga svårighetsgraden men jag önskar verkligen att de kunde släppa någon ny typ av bans som man verkligen måste jobba för att förtjäna. Typ som nån trophy... Lite tankar bara
Citera
2014-12-09, 19:05
Medlem
123psyks avatar
Lyckats få ihop 20 timmar nu, hade fel i mitt tidigare inlägg, och mer eller mindre precis tagit mig över level 4. Märkte att jag låst upp ett nytt spelmode - random draft.

Hur rekommenderar ni mig att fortsätta spela - med limited pool eller bara kasta sig in i random draft nu direkt? Lite lockande att spela draft då de känns som det blir mer seriöst men kanske biter mig själv i arslet genom att be om det, so to say. Vill egentligen bara utvecklas och börjar ha rätt bra koll på de som nu är med i limited hero pool.
Citera
2014-12-09, 19:29
Medlem
pozies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 123psyk
Lyckats få ihop 20 timmar nu, hade fel i mitt tidigare inlägg, och mer eller mindre precis tagit mig över level 4. Märkte att jag låst upp ett nytt spelmode - random draft.

Hur rekommenderar ni mig att fortsätta spela - med limited pool eller bara kasta sig in i random draft nu direkt? Lite lockande att spela draft då de känns som det blir mer seriöst men kanske biter mig själv i arslet genom att be om det, so to say. Vill egentligen bara utvecklas och börjar ha rätt bra koll på de som nu är med i limited hero pool.
jag körde ett mode som gav en minst spelade gubbar, det tyckte jag var perfekt. man fick en insyn i vad alla gubbar kan, vilket är en otroligt bra fördel
Citera
2014-12-09, 21:03
Medlem
chessjamts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pozie
jag körde ett mode som gav en minst spelade gubbar, det tyckte jag var perfekt. man fick en insyn i vad alla gubbar kan, vilket är en otroligt bra fördel

+1

Minst spelade/Least played är perfekt om man är ny och vill öva upp sig med nya hjältar. Säg dock tidigt i chatten "1st time XxX" så att de vet att du är ovan med hjälten och inte bara allmänt är en noob om du skulle göra något misstag.
Citera
2014-12-09, 22:31
Medlem
123psyks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pozie

Citat:
Ursprungligen postat av chessjamt
+1

Minst spelade/Least played är perfekt om man är ny och vill öva upp sig med nya hjältar. Säg dock tidigt i chatten "1st time XxX" så att de vet att du är ovan med hjälten och inte bara allmänt är en noob om du skulle göra något misstag.

Tackar. Får bli att pröva det då när jag låser upp det, en bit kvar som det ser ut just nu. Och dessutom är jag nog en allmän noob som gör massa misstag än så länge... Det enda man kan göra är att försöka förstå varför man förlorar eller dör och så vidare och inte göra om det nästa gång. Sjukt lätt att overextenda tycker jag. Om det inte är jag så är det alltid någon annan som gör det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in